• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Majbarnen

Röstade "Vet ej"
    Det beror på hur väl jag känner den aktulla personen och dennes familj, och hur vår och ungdomarnas relationer är.
    Jag hoppas att jag kommer att kunna tillåta det iaf

• Majbarnen
    Saltlakrits skrev 2008-12-08 14:32:51 följande:
    Ja, det skulle jag.Jag träffade min sambo (och mina barns pappa) när jag var 15.Om det är sex folk är oroliga över, så kan jag tala om att det fanns 1000 andra ställen vi kunde ha det på, än i min säng
    Jaa, och inte just nattetid heller antar jag
  • Matillin
    Ejin skrev 2008-12-08 14:41:12 följande:
    Matillin skrev 2008-12-08 14:40:04 följande: neeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj skulle dom ju antagligen skrika.. men så tycker jag dom är lite knäppa där ibland oxå...
    Precis

Men här i sverige är man ju tydligen en hemsk mamma som inte tycker att ens stackars 15 åring bör ha sex ännu

Det är ju inte speciellt konstigt att så få som svarat nej inte skrivit här i tråden.
  • MinaHjältar

Jag hade tyckt att de va okej, själv så flyttade jag hemifrån när jag va 15 år och då flyttade jag från Stockholm till Gotland helt själv och kunde då göra vad jag ville när jag ville, så jag ser ingen anledning til att mina barn inte skulle få ha sin pojk/flickvänn här över natten.

Mina små troll
  • lottizm

jag sov över hos min pojkvän när jag var 15 och han 16. som nån annan skrev här på sista sidan så finns kan man ju ha sex (om det är det föräldrarna oroar sig över) precis var som helst.

så ja, jag hade tyckt att det var ok om det gällde mina barn. men det beror helt klart på hur relationen ser ut, skulle nog inte låta mitt barn sova med nån som han/hon släpade hem från nån fest.

• JeanneDArc

Jag hade också önskat att min dotter väntade lite längre än så, det handlar mer om insikten att jag inte kan göra ett skit åt saken. Så då väljer jag att göra det bästa av situationen.

• IsadorasMamma

15 haha ?

Klart som tusan att min dotter kommer få det!

Sex blir bara fult och smutsigt om man lär sina barn att det inte är ok.
    Sex kommer dom ha ändå, på fel ställen kanske? Under fel förutsättningar?

Ist för att lära min dotter att hon inte får ha sex ska jag försöka lära henne självkänsla.

• Saltlakrits
    majsssan skrev 2008-12-08 14:43:30 följande:
    Jaa, och inte just nattetid heller antar jag
    Nope
    En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • Matillin

Kom och tänka på en sak.
    Hur kommer det sig egentligen att det är förbjudet att ha sex innan man fyllt 15 år?
    Någon som vet?

• Beckah82
    Matillin skrev 2008-12-08 14:38:17 följande:
    ? Läste du att jag skrev att det inte var samma sak ?Jag tycker också cigg och alkohol är värre men måste man tycka att det är ok med sex som 15 åring för det?Jag tror få speciellt tjejer är redo för sex i den åldern och eftersom man vet hur killar i den åldern "oftast" fungerar så vill jag så klart skydda dom från att bli sårade.Hur många 15 åriga killar är kära när dom har sex?Däremot är det väl oftast så att tjejerna är kära i den kille dom har sex med?
    För det är mycket skonsammare att hålla på sig tills man är 20, varit ihop med killen i 3 år och sedan gör han slut veckan efter sexet?

Livet är hårt. man blir sårad titt som tätt, men det hjälper inte barnen att lida in dem i bomull.

Självklart finns det gränser för när det är okej att ha sex och intemen det finns också gränser för hur mycket en förälder borde lägga sig i sina barns privatliv. faktiskt.

när man är 15 år är man byxmyndig, det finns en anledning till att åldern är 15 år och inte 18 år eller 12 år.
    ♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?