• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • JeanneDArc

Vad innebär "att vara redo för sex" egentligen? Jag kan inte se att det funnits någon sådan ålder i mitt liv där jag magiskt var redo iaf. Jag blev inte tvingad till något så jag antar att jag var redo eftersom jag ville göra det.

• Morbid angel
    JeanneDArc skrev 2008-12-08 15:06:32 följande:
    Vad innebär "att vara redo för sex" egentligen? Jag kan inte se att det funnits någon sådan ålder i mitt liv där jag magiskt var redo iaf. Jag blev inte tvingad till något så jag antar att jag var redo eftersom jag ville göra det.
    Nej,någon magisk ålder finns det inte,vill förklara det mer som en känsla kanske?
    Ja,att man helt enkelt vill
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • diamanten

Hah..skulle precis ställa samma fråga. Du hann före.
  • Matillin
    Det är väl när man känslomässigt, mentalt och fysiskt redo kanske?
    Hemma i kalla sverige igen !!
  • JeanneDArc

okej men iom då att vilja ha sex innebär att vara redo för sex, då borde det logiskt inte ens finnas någon anledning att vilja hindra sina barn från det?

• Morbid angel
    JeanneDArc skrev 2008-12-08 15:09:31 följande:
    okej men iom då att vilja ha sex innebär att vara redo för sex, då borde det logiskt inte ens finnas någon anledning att vilja hindra sina barn från det?
    Absolut inte.
  • JeanneDArc

Hur menar du morbid angel?

• MammaHela

Sjkälvklart....

När jag var 15 hade jag en pojkvän som jag fick sova över hos, men bara om jag sov i hans systers rum (hon var 22).

han fick aldrig sova hemma hos mig. Men tror ni att vi lät bli sex för det? Nehee då... Vi hade sex på dagarna, på kvällarna.

Inte i hans säng, för hans mamma kollade hans lakan varje morgon, men vardagsrumssoffan, toaletten, köksbordet ute och överallt.

Så det är bara larvigt att förbjuda enligt mig.

Jag har alltid fått ha pojkvänner sova hos mig med.

• Morbid angel
    JeanneDArc skrev 2008-12-08 15:12:26 följande:
    Hur menar du morbid angel?
    Att man som förälder inte har rätt att hindra eller förbjuda sin tonåring att ha sex.
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?