• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Morbid angel
    Beckah82 skrev 2008-12-08 14:31:33 följande:
    jag tycker att det är lite sorgligt att du bakar ihop sex med alkohol och cigaretter...
    Håller med.Vad ger det för signaler till en tonåring?Att sex är något farligt,fult och som man förälder har rätt till att förbjuda?
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • Saltlakrits

Ja, det skulle jag.

Jag träffade min sambo (och mina barns pappa) när jag var 15.
    Om det är sex folk är oroliga över, så kan jag tala om att det fanns 1000 andra ställen vi kunde ha det på, än i min säng

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • saaandra86

Ja, om dom har vart ihop ett tag så skulle jag tillåta det.

• Egogirl
    JeanneDArc skrev 2008-12-08 14:30:07 följande:
    Tycker inte det är riktigt samma sak ändå. För jag vill faktiskt att min dotter ska få ha en fin upplevelse när hopn blir av med oskulden och sedan har sex. Och jag vill att hon ska njuta av det i ett förhållande på bra villkor. Cigg och fylla är ju inget som är bra någonsin, men sex är både bra och viktigt i människors liv och därför vill jag att hon får en bra start i det också och kan känna sig trygg.

Hur ska du kunna bedömma med vem, var och hur hon ska få en fin upplevelse? Är det inte din dotter som känner av dessa vibbar själv? Tror nog inte hon kommer att fråga dig om hon är redo för sex utan detta bedömmer hon nog själv. Och sedan önskar vi nog alla våra döttrar att det ska vara fint för dem första gången.. Men när det sker bestämmer vi mödrar inte.. Och vara en sexpolis och knacka på dörren och ska bjuda på saft o bullar för att garantera sig om att tonåringarna inte gör ajabaja dumheter verkar bara löjligt!

Hej tomtegubbar laddar vapen och skjuter fröken i baken.. trallalaa!!
  • Matillin
    Beckah82 skrev 2008-12-08 14:31:33 följande:
    jag tycker att det är lite sorgligt att du bakar ihop sex med alkohol och cigaretter...
    ? Läste du att jag skrev att det inte var samma sak ?
    Jag tycker också cigg och alkohol är värre men måste man tycka att det är ok med sex som 15 åring för det?
    Jag tror få speciellt tjejer är redo för sex i den åldern och eftersom man vet hur killar i den åldern "oftast" fungerar så vill jag så klart skydda dom från att bli sårade.
    Hur många 15 åriga killar är kära när dom har sex?
    Däremot är det väl oftast så att tjejerna är kära i den kille dom har sex med?
  • evita

nu är min äldsta bara 5 år, men jag hoppas att jag låter hans flickvän (eller pojkvän) sova över när han är 15... bättre hmma, där man i alla fall kanske kan ha liiite koll...

• Matillin

Undra hur en sån här omröstningstråd i något annat land typ usa skulle se ut

• Ejin

Matillin skrev 2008-12-08 14:40:04 följande:

Undra hur en sån här omröstningstråd i något annat land typ usa skulle se ut
    neeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj skulle dom ju antagligen skrika.. men så tycker jag dom är lite knäppa där ibland oxå...
  • JeanneDArc

jag ahde aldrig agerat sexpolis och kommit med bullar?! Varför skulle jag göra det? Ser inget hemskt i sex så länge det är på lika villkor. Det kan jag inte stoppa och tänker inte låtsas som det heller. man får väl informera om p-medel, gå med till barnmorskan kanske och hoppas man har gjort ett bra jobb bara. Klart jag inte kan bestämma det, men chansen ökar nog om hon har möjlighet att befinna sig i sin säng i ett tryggt hem istället för på nåt sjabbigt ställe. Sen handlar det inte bara om samlag, för jag tycker faktiskt tonåringar har rätt att ha vettiga förhållanden med intimitet och mys i sina hem.

Egogirl skrev 2008-12-08 14:37:29 följande:
    Hur ska du kunna bedömma med vem, var och hur hon ska få en fin upplevelse? Är det inte din dotter som känner av dessa vibbar själv? Tror nog inte hon kommer att fråga dig om hon är redo för sex utan detta bedömmer hon nog själv. Och sedan önskar vi nog alla våra döttrar att det ska vara fint för dem första gången.. Men när det sker bestämmer vi mödrar inte.. Och vara en sexpolis och knacka på dörren och ska bjuda på saft o bullar för att garantera sig om att tonåringarna inte gör ajabaja dumheter verkar bara löjligt!
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?