• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Viewsonic

Nja, gymnasiet tycker jag de kan hålla sig till.

• Curlingmorsan

Ja absolut! Precis som alla andra säger så kommer de ju att ha sex ändå om de vill, det är ju inget man kan stoppa genom att hindra att de sover över hos varann. Men däremot kommer jag prata mycket om vikten av preventivmedel.

• m00nfl0wer

Precis. Ju mer man förbjuder, desto roligare är det att göra det man inte får!

Tycker du har gjort rätt. Önskar mina föräldrar informerat mig om p-piller och sådant när jag var i den åldern.

Tummen upp för dig!

Egogirl skrev 2008-12-08 14:20:50 följande:
    Min dotter(16 år) får sova hos sin pojkvän(19 år)De har varit ett par i 9 månader nu.. Dessförinnan hade hon en pojkvän i samma ålder och de va ett par i 2 år. Jag vet att min dotter började ha sex redan i 13 års åldern. Även om det är ungt så kan jag inget annat göra än att prata om skydd och så. Såg även till att hon fick p-piller då.. Vi kan prata rätt bra i detta område och jag besväras inte av att hon har sex och de får sova hos varann också. Ju mer jag skule förbjuda ju roligare blir det ju.
  • Matillin
    Miss Lau skrev 2008-12-08 14:17:02 följande:
    På vilket sätt är sex som 15-åring jämförbart med att dricka och röka?
    Nej det är väl inte jämförbart det sa jag inte heller.
    Jag undrar bara hur man resonerar när man säger att man inte kan förbjuda sina barn att göra saker som man tycker är dåligt själv?
    Det finns dom som tro det eller ej inte tycker 15 åringar bör ha sex liksom det finns dom som tycker att rökning inte är ok.
    Lite lättare att hindra sin tonåring från att röka i och för sig

Jag kommer varken uppmuntra mina barn att ha sex röka eller dricka som 15 åringar.
    Sen om dom gör som jag säger är en annan sak
    Hemma i kalla sverige igen !!
  • Severus
    Matillin skrev 2008-12-08 14:23:53 följande:
    Nej det är väl inte jämförbart det sa jag inte heller.Jag undrar bara hur man resonerar när man säger att man inte kan förbjuda sina barn att göra saker som man tycker är dåligt själv?Det finns dom som tro det eller ej inte tycker 15 åringar bör ha sex liksom det finns dom som tycker att rökning inte är ok.Lite lättare att hindra sin tonåring från att röka i och för sig Jag kommer varken uppmuntra mina barn att ha sex röka eller dricka som 15 åringar.Sen om dom gör som jag säger är en annan sak
    Ligger lite mer åt ditt håll gällande tänket i denna tråd
    Våga Vägra Östrogen
  • Beckah82
    Matillin skrev 2008-12-08 14:13:21 följande:
    Måste man sova över för att träffa den som ens barn är tillsammans med? Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
    Dricka och röka är förbjudet att köpa i den åldern och detta av en anledning, sex som 15 åring är varken skadligt eller förbjudet på något vis.

Sex är något positivt, alkohol och cigaretter är något negativt och skadligt.
    ♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • JeanneDArc

Tycker inte det är riktigt samma sak ändå. För jag vill faktiskt att min dotter ska få ha en fin upplevelse när hopn blir av med oskulden och sedan har sex. Och jag vill att hon ska njuta av det i ett förhållande på bra villkor. Cigg och fylla är ju inget som är bra någonsin, men sex är både bra och viktigt i människors liv och därför vill jag att hon får en bra start i det också och kan känna sig trygg.

• Beckah82
    Matillin skrev 2008-12-08 14:23:53 följande:
    Nej det är väl inte jämförbart det sa jag inte heller.Jag undrar bara hur man resonerar när man säger att man inte kan förbjuda sina barn att göra saker som man tycker är dåligt själv?Det finns dom som tro det eller ej inte tycker 15 åringar bör ha sex liksom det finns dom som tycker att rökning inte är ok.Lite lättare att hindra sin tonåring från att röka i och för sig Jag kommer varken uppmuntra mina barn att ha sex röka eller dricka som 15 åringar.Sen om dom gör som jag säger är en annan sak
    jag tycker att det är lite sorgligt att du bakar ihop sex med alkohol och cigaretter...
    ♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • TessaS

Vid 15 är det lagligt... och om man vill ha sex, så har man det i en portuppgång, hos kompisar, i en bil eller var fan som helst...
    Jag ser hellre att min tonåring har det hemma i sängen. Mindre trassel och mindre risk att de hoppar över skydd då.
    (och trevligare minne från första gången om det råkar vara det)

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?