• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Loco Madre

Ja om de har varit ett par under en längre tid, inte bara en flört. För min del ser jag ingen anledning till att förbjuda dem att sova över, och är man rädd att de ska ha sex så kan man vara ganska säker på att dom har det ändå om de vill.

• enny signatur

Matillin skrev 2008-12-08 14:47:52 följande:

Kom och tänka på en sak. Hur kommer det sig egentligen att det är förbjudet att ha sex innan man fyllt 15 år? Någon som vet?
    Det är det inte. Det rä förbjudet att ha sex med någon udner 1 5 om man själv är över. så en 15 åring och en 14åring, där begår BARA 16 åringen ett brott. två 14åringar är helt lagligt.
  • enny signatur

vittra skrev 2008-12-08 16:29:38 följande:

Vad är ni rädda ska hända egentligen? Otroligt "barnsligt" faktiskt att förbjuda en femtonåring att sova hos sin egen pojkvän/flickvän.
    Och vadfdå ge sig själv stort amndad. så fort man berättar att man är tillsamans får man inte sova över annars är det helt ok. skumt.
  • AEL

Vad är ni rädda ska hända egentligen? Otroligt "barnsligt" faktiskt att förbjuda en femtonåring att sova hos sin egen pojkvän/flickvän.
    barnsligt!? nu är det ju faktiskt så att de ÄR BARN.
    Man vill ju såklart inte att de ska få barn och det är ju faktiskt en risk dom tar när dom ligger med varandra.
    Men har dom varit tillsammans länge och vet vad dom gör så är det ju en annan femma.
  • Uncovered

Jag fick inte sova hos min pojkvän när jag var 13 år gammal. Ljög och sa att jag sov hos en kompis men sov hos honom.
    Kunde även träffa honom efter skola och liknande. Tycker inte ni föräldrar som vägrar låta pojkvän/flickvän sova över att det är bättre att era barn är ärliga mot er? Är det sådana relationer ni vill ha..?
    Kan tillägga att jag verkligen inte blivit en slampa bara för att jag hade tidig debut.

• principisessan

ja det skulle jag.. vad ska krakarna annars göra? pippa i en buske nånstans? nu har jag visserligen ingen 15 åring hemma men man minns väl hur det var att vara 15..

• krabban

Självklart!Behöver ente ens kommentera varför! Är självskriver anser jag!

• Jordgubbssmak

Fast..tror du inte det är större chans att de skyddar sig ordentligt och inte blir gravida om det har lite stöd hemifrån, någon som berättar och pratar och kanske hjälper dom att fixa preventivmedel och ger dom tid och ro att använda de som de skall. Än om det är förbjudet med sex hemifrån men man gör det ändå, utan skydd o snabbt nånstanns innan nån annan kommer hem eller in?

AEL skrev 2008-12-08 16:30:55 följande:
    barnsligt!? nu är det ju faktiskt så att de ÄR BARN.Man vill ju såklart inte att de ska få barn och det är ju faktiskt en risk dom tar när dom ligger med varandra.Men har dom varit tillsammans länge och vet vad dom gör så är det ju en annan femma.
  • vittra
    enny signatur skrev 2008-12-08 16:30:44 följande:
    Och vadfdå ge sig själv stort amndad. så fort man berättar att man är tillsamans får man inte sova över annars är det helt ok. skumt.haha ja det är verkligen märkligt. Tänk om barnen är lebiska då?
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?