• lillstrumpis

ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom

jag hade äl i början av förra veckan. Började redan för typ två dagar sedan känna av nedre delen av magen
    (vilket jag troligen gör varje månad...men kommer inte ihåg hur det brukar kännas...)
    Det är typ som om det svider lite utåt ljumskarna osså nån typ av värk i magen.

Lite ömma bröstvårtor har jag oxå.

Hur känns det för er??

• Svar på tråden ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom
  • Bånut

NNN
    Har lite samma tanke - om inte tanten dyker upp nästa vecka funderar jag ändå på att vänta fram tills strax före jul faktiskt isåfall...

• shoreline

jag var galet skengravid förra månaden. Illamående, synliga blodådror you name it. Nu är det ca 1 vecka sen Äl och INGENTING! Får hoppas på ett plus i Januari istället. Har förbannat ont i vä äggstocken men det ska väll inte ha med saken att göra.

• Maria o Marcus familj

Ja jag håller tummarna för oss alla!!!!

Hoppas så mycket, vi fick ett missfall i augusti.. Så vi har försökt sen dess!

• cissi777

Tycker det e mga som har vita flytningar som symtoom?

• Jonthes moster Milla

Jag har BIM nu på måndag eller tisdag, här mina symptom.

Två dagar efter ÄL fick jag sjukt ont i bröstvårtorna, det sved och brände i dom och var mycket känsliga för beröring (kan ha berott på ÄL) Efter två dagar gick det över. Fem dagar efter ÄL ilade det nåt fruktansvärt ner i vänster ljumske i stort sett hela dagen plus att det spände och drog lite i nedre delen av magen. Dagen efter var det oxå borta... En vecka efter ÄL kom samma ilande tillbaka fast mer i båda ljumskarna och inte riktigt lika kraftigt, på kvällen gick det över. Hade även lite mjölkliknande flytning samma dag på morgonen men på kvällen var det mera tjockt. Yrsel har jag märkt av lite oxå men jag måste vara skeptiskt till allt detta, jag tror jag är skengravid La Grande. Vågar inte tro nåt annat. Idag inga symptom alls... Märkligt...
    Någon som känner igen sig??

• cissi777
    Svar på #15
    yrsel käner jag jättemkt igen mej på kan ställa mig uppp och ästan kännas som man ska svimma typ och just flytningar oxå som e vita
  • Blåklockan

Hej!

Jag hoppar in här trots att jag är osäker på om jag haft äl (inte haft mens sedan jag fick min dotterför 13 månader sedan).

Har dock en massa symptom. Vi mös förra veckan på tisdag kväll, inget mer varken före eller efter. Så OM det blivit något så blev det då.

Jag har haft en massa symptom, som MKT flytningar (ända sedan den förmodade äl) Flytningarna var då slemmiga och har de senaste ca 5 dagarna varit mjölkiga och vattniga.

Senaste två dagarna stark molande värk, och även lite som en ilande smärta under ett par timmar igår på hö sida ner mot ljumsken. Ända sedan äl har jag kännt molande värk, men mycket starkare nu.

Svullen om magen de senaste två dygnen.

Jag trodde det ev var äl på gång, så jag tog äl-test igår. Det visade ett starkt streck! Tog även ett grav test. Tyckte mig se ett svagt streck, men ev inbillning.

Tog två nya gravtest idag, ett visade ett mkt svagt streck (dock starkare än igår) och ett visade inget alls. Alla test är från Testlagret.

Får se hur det utvecklar sig. 14 dagar efter ev befruktning är ju nästa vecka på tis. Så egentligen lite tidigt att testa. Men Testlagrets stickor kan visa så tidigt som 7 dagar efter befruktning står det.

Ett tips kan ju vara, eftersom ni verkar ha bra koll på när ni har äl, att ta ett äl test (om man har "överblivna" test hemma) och se om det ger utslag. De verkar reagera på grav hormon har jag läst här på fl. Om det visar något så borde det vara ett gott tecken och inte äl eftersom den nyss varit!

Håller alla tummar och tår för alla!

Någon som ska testa snart?

KRAM

• skrållan1978

OK=) får mina ältest+gravtest idag med posten, ska ta ett då=) äl+6 idag=)

• Blåklockan

Just det, yrsel har jag också! Känns som blodtrycksfall, blir yr om jag reser mig snabbt. Symptom, symptom, symptom... Hoppas nu att man inte är skengravid

• skrållan1978

mina symptom är bara trötthet, mensvärk o lite stickningar i magen, tycker mig vara kissnödigare än annars, gäller väl o inte försöka känna efter så himlans mkt...

Svar på tråden ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom