• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Linny

Isåfall har jag ännu mer amnesi än jag trodde.. Har inte haft den så jag sett den bland mina favoriter, och där borde den ju synas när ni skriver. Fick leta upp gamla stängda tråden nu, och sedan lägga denna i favoriter.

La upp tre nya bilder idag. Gårdagens lila-guldiga sminkning och dagens (den ligger dock efter den lila) bilder på turkos-guldig sminkning. Ville glittra lite de två sista dagarna på jobbet Känner sig ju inte lika glamourös med världens barbamammafigur så det får man kompensera med lite makeup!

http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup

• madigan

hur vet man vilka färger på ögonskuggan man kan ha en vardag?

• Linny
    madigan skrev 2008-12-19 20:54:40 följande:
    hur vet man vilka färger på ögonskuggan man kan ha en vardag?
    Tja man kan ha vad man vill, vågar och vad som passar på ens jobb. 99 procent av sminkningarna i mitt galleri är från vardagar, när jag ska till jobbet. Bilderna är tagna sju på morgonen
  • madigan

Linny skrev 2008-12-19 20:57:39 följande:

Tja man kan ha vad man vill, vågar och vad som passar på ens jobb. 99 procent av sminkningarna i mitt galleri är från vardagar, när jag ska till jobbet. Bilderna är tagna sju på morgonen
    aha okej, men vad använder du för att få den svarta raden närmast fransarna?
  • Linny
    madigan skrev 2008-12-19 21:00:57 följande:
    Linny skrev 2008-12-19 20:57:39 följande: aha okej, men vad använder du för att få den svarta raden närmast fransarna?
    på de sista turkos-guldiga bilderna har jag använt den grå ögonskuggan som jag även har i globlinjen. Brukar använda en svart/grå/brun skugga (beroende på sminkningen i övrigt) där, som jag applicerar med en fuktad snedställd pensel (sk. anglebrush). Sedan fixerar jag med lite torr sådan skugga.

En del använder kajal, men jag tycker inte det sitter mer än en halvtimma då.. Detta sitter från morgon till kväll på mig.
  • madigan

Linny skrev 2008-12-19 21:03:04 följande:

på de sista turkos-guldiga bilderna har jag använt den grå ögonskuggan som jag även har i globlinjen. Brukar använda en svart/grå/brun skugga (beroende på sminkningen i övrigt) där, som jag applicerar med en fuktad snedställd pensel (sk. anglebrush). Sedan fixerar jag med lite torr sådan skugga.En del använder kajal, men jag tycker inte det sitter mer än en halvtimma då.. Detta sitter från morgon till kväll på mig.
    ok de lät krångligt. Vet inte om jag skulle klara av de.
  • Fridapida

Hej Linny! Jag trodde nästan du fått barn. Du såg väldigt glittrande ut! Jag är övertygad om att ingen ens märkte din figur när du glittrade så.

• Shoppingtokig

Linny

Kul att "se" dig igen, har också undrat vart du varit Fina sminkningar som vanligt!

• Phantera

Dött värre var det här!

Jag har i alla fall sminkat mig idag också.
    Försökte ösa på lite mer utav det mesta...fast kanske inte direkt på ögonskuggsfronten eftersom min dotter valt färgen och jag inte visste vad jag skulle matcha med idag. Var lite stillestånd på den punkten.

Resultatet:
    phantera.blogg.se

• Linny
    Phantera skrev 2008-12-20 20:07:31 följande:
    Dött värre var det här!Jag har i alla fall sminkat mig idag också. Försökte ösa på lite mer utav det mesta...fast kanske inte direkt på ögonskuggsfronten eftersom min dotter valt färgen och jag inte visste vad jag skulle matcha med idag. Var lite stillestånd på den punkten. Resultatet:phantera.blogg.se
    Ser fint ut Roligt att få se en bild på hela ansiktet också
Svar på tråden Smink smink smink!