• Qaroliine

Jordbävning i skåne!!!

Vaknade nyss av att sängen skakade nåt otroligt!! Hunden skällde och morrade och jag förstod ingenting, totalt yr i nattmössan!!
    Det gick upp för mig att det var ett jordskalv, blev livrädd!!! Skrek på min sambo som var på nedanvåningen och jag rusade ner och ville springa ut på gatan, var rädd att få huset över mig!!
    Vilken hemsk upplevelse! Hela skåne är drabbat säger dem på nyheterna nu! Hus skadade och människor föll ur sina sängar! :-O

• Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!
  • Rottis77
    Qaroliine skrev 2008-12-16 07:05:20 följande:
    Här mullrar igen! :S Vill verkligen inte uppleva det en gång till!
    igen?????
  • Rottis77
    Qaroliine skrev 2008-12-16 07:05:20 följande:
    Här mullrar igen! :S Vill verkligen inte uppleva det en gång till!
    Tror jag tar på mig lite kläder och stannar uppe......
  • skånetös78

Ja fy vad rädda vi blev här också! Bor utanför Eslöv..men hund och bebis märkte inte ett dugg utan sov sig igenom alltihop!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Qaroliine

Vi bor nästan precis där epicentrum var- Genarp!!
    Veberöd/sjöo borde det vara ungefär! 4 mil öster om malmö!!
    Ni var ännu närme ju!

Rottis77 skrev 2008-12-16 07:06:21 följande:
    Jag bor mellan Blentarp och Veberöd, här kändes det jätte mycket, tom sambons bil skakade.
  • CharmingGirl

Ville bara säga, att jag förstår om ni blev rädda!
    Jag bor uppe i Småland och stod i badrummet när det helt plötsligt började skaka till...

Och då ligger ju ändå Småland en bit från Skåne...

• Qaroliine

"Det kommer säkert att vara efterskalv"!!

• cuteswegirl

centrum låg tydligen en mil ifårn där jag bor.....  men ja... efterskalv e nog inget att oroa sg för.... kommer antagligen inte känna av dom ens....

men kan inte begripa varför alla ringer ner SOS alarm.... de brinner inte, ingen e skadad eller liknande..... jaja..... finss ju många andra instanser man kan vända sig till om man vill ha info!

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090614
  • Qaroliine
    CharmingGirl skrev 2008-12-16 07:17:21 följande:
    Ville bara säga, att jag förstår om ni blev rädda!Jag bor uppe i Småland och stod i badrummet när det helt plötsligt började skaka till...Och då ligger ju ändå Småland en bit från Skåne...
    Ja, vi bor himla nära epicentrum om deras uträkningar stämmer!!
    Usch vilken obehaglig upplevelse, jag var sÅÅÅ rädd  och sambon kolugn.
    Min enda tanke var att springa ut på gatan men alla andra stannade inne så det gjorde vi också. Tack o lov, hade varit lite kallt att stå på gatan i nattlinne
  • Qaroliine
    cuteswegirl skrev 2008-12-16 07:22:32 följande:
    centrum låg tydligen en mil ifårn där jag bor.....  men ja... efterskalv e nog inget att oroa sg för.... kommer antagligen inte känna av dom ens....men kan inte begripa varför alla ringer ner SOS alarm.... de brinner inte, ingen e skadad eller liknande..... jaja..... finss ju många andra instanser man kan vända sig till om man vill ha info!
    Men en seismolog säger att det säkert blir efterskalv... Hoppas inte!
Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!