Hej.
Jag vakna av att hela min säng skaka och att det hördes ett konstigt ljud. Av ren panik for jag upp ur sängen, jag minns inte om det hade slutat att skaka då jag bara skrek. Jag spran in på toa, ut i igen och kände på våran skorsten jag trodde att det brann i den. Pappa ha berättat för mig att om det brinner i skorsten så skakar hela huset. Skorstene var bara ljumen. Jag for ner om trappan gick till spisen och kolla om det brann i den. Där var det kallt. Jag tog mina hundar som var jätte oroliga, vi gick ut och kolla om det rök i från skorstenen men där var inget. Jag var i ren panik. Jag ringde mamma och fråga henne
- Mamma om det brinner i skorstenen då ryker det väl?
(Mamma svarar) - Ja det gör det, varför undra du det?
Jag vakna av att det skaka i hela huset och jag tror att jag drömde. Mamma sa då att hon hade känt samma sak. Jag ringde min sambo som är ute och jobbar befan sig i Tyskland när det hände. När jag sa till han vad som hade hänt så gick det inte att hålla i tårarna mer. Jag brast i grät, jag har aldig varit så rädd i hela mitt liv. Jag var så rädd så att jag lämna huset och åkte in till Mamma i Ystad.
När jag kom hem nu i kväll så gick jag och titta om det hade flytta sig något i huset, det hade det gjort. Våra byråar lådorna på dem hade öppnat sig ca 5 cm på varje låda.
Nu sitter jag och väntar på att det ska komma ett efterskalv, hoppas att det inte kommer när jag sover så man ska behöva bli lika rädd igen. Hoppas att det är första och sista gången jag får vara med om något sånt hära!
MVH Lee i Tomelilla