• Qaroliine

Jordbävning i skåne!!!

Vaknade nyss av att sängen skakade nåt otroligt!! Hunden skällde och morrade och jag förstod ingenting, totalt yr i nattmössan!!
    Det gick upp för mig att det var ett jordskalv, blev livrädd!!! Skrek på min sambo som var på nedanvåningen och jag rusade ner och ville springa ut på gatan, var rädd att få huset över mig!!
    Vilken hemsk upplevelse! Hela skåne är drabbat säger dem på nyheterna nu! Hus skadade och människor föll ur sina sängar! :-O

• Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!
  • Theina

Fy fan alltså.. vi var vakna här men märkte ingenting.. däremot hade makens jobbkompisar känt av det..

men hur man det hända??

Älskade Linnea 081005 & Bonus-Fia 07-2005
  • LovelyMeLovelyYou

gravid skrev 2008-12-16 07:44:23 följande:

trodde aldrig vi skulle få va med om det här... o efter-skalv på detta med. men skulle inte efter-skalven kommit för länge sen? jag menar det e ju 1,5 timme sen det hände??
    Vet inte, har inte så mycket erfarenhet av jordskalv
  • Theina
    LovelyMeLovelyYou skrev 2008-12-16 07:40:17 följande:
    Theina skrev 2008-12-16 07:37:16 följande: Ja du, hela Skåne och nedre delen av Sverige skakade. 4,7 på ritcherskalan eller ngt sådant.
    Jag bor i Helsingborg, var vaken, men kände ingenting.. ?
    Älskade Linnea 081005 & Bonus-Fia 07-2005
  • MyggaMygg

det är nog olika. folk verkar ha känt olika mycket eller lite.

• panzermensch

Oj Bor i sthlm så missat detta.. hoppas ni alla är ok fast ni är lite omskakade

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • LovelyMeLovelyYou

Theina skrev 2008-12-16 07:46:37 följande:

Jag bor i Helsingborg, var vaken, men kände ingenting.. ?
    Ha då har du tur... Min man kände inget heller, han satt just då i bilen på väg till jobb. Fattar inte hur han inte kunde märka ngt... Jag menar man måste ju märka att bilen skakar? Så kass e den ju inte i vanliga fall...
  • Little

Jag bor i Växjö och vi vaknade av att väggen och fönstret skakade, bara någon sek men otäckt ändå då vi inte visste va det va..

• LovelyMeLovelyYou

panzermensch skrev 2008-12-16 07:47:48 följande:

Oj Bor i sthlm så missat detta.. hoppas ni alla är ok fast ni är lite omskakade
    Ok verkar det som att alla är, men man är rejält omskakad.
  • evaannelie

Usch, det är det värsta jag upplevt känns det som nu... Ändå bor vi en bit ifrån (Ronneby) men det kändes vill jag lova. Barnen skrek och fick panik. Hela huset skakade och gick i vågor. Jag trodde huset skulle gå av på mitten. Hoppas att man inte behöva vara med om det flera gånger. Jag förstår inte när jag hörde på radion och de sa att det hade varat i ca 20 sek i Lund. Vi då som bor en bra bit i från, hos oss varade det i mer än en minut...

• Busbellan

Jag bor visserligen i Småland och drabbades väl inte så hårt, men vaknaade av att sängen skakade. Trodde första jag drömt

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!