• Qaroliine

Jordbävning i skåne!!!

Vaknade nyss av att sängen skakade nåt otroligt!! Hunden skällde och morrade och jag förstod ingenting, totalt yr i nattmössan!!
    Det gick upp för mig att det var ett jordskalv, blev livrädd!!! Skrek på min sambo som var på nedanvåningen och jag rusade ner och ville springa ut på gatan, var rädd att få huset över mig!!
    Vilken hemsk upplevelse! Hela skåne är drabbat säger dem på nyheterna nu! Hus skadade och människor föll ur sina sängar! :-O

• Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!
  • cuteswegirl

ja som deras mätutrustning kan känna... de sker massor a sånna miniskalv hela tiden... de betyder inte att vi kommer känna de...

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090614
  • Don38

Här vaknade alla barnen och rusade in OCH väckte mig ..jag sov stenhårt ..jag bor i Älmhult

• MyggaMygg

kommer vi känna av dom skalven? li kraftiga? tänk om det kommer mer skalv?

oj kom åt caps

• DIVGRL

Jag bor i Kalmar och låg halvt om halvt och sov. Blev genast pigg när sängen började skaka... Min första tanke va att nu jäklar är det världens undergång. Måste varit hemskt för er som låg nära epicentrum.

• Eruraina

Ja, usch fy.... jag var vaken... hade precis ring tjobbe toch sgat jag stannar hemma med feber idag. lade mig till rätt...och det börja mullra som tusan och jag tänkte..övningskör de redan med lastbilar...och mullret blev högre och högre och hela jävla huset skakade och tänkte nu dör jag. hörde saker tilla hos grannen och min skjutdörr flög upp!

hela jag skakar fortfarand eoch jag vågar inte gå och sova. och hade hllre varit på jobbet än här själv.

• solvind

vågar man lämna sitt 4åriga barn på dagis..

• Sweetangel78

Här kändes det av ordentligt med. Vaknade av att dt kändes som om någon stod och gungade sänge duktigt. Men jag fattade nog inte att det var skalv. Vår kära vägskrapare brukar skaka huset rätt bra han med men det var ju inte något ljud av lastbilen och det var det jag reagerade på. Hujjeda mej om man ska behöva erfara det ofta. Lite skrajset kändes det allt.
    Vi bor vid gränsen Näsum - Olofström.

• LovelyMeLovelyYou

MyggaMygg skrev 2008-12-16 07:29:42 följande:

kommer vi känna av dom skalven? li kraftiga? tänk om det kommer mer skalv?oj kom åt caps
    Nej efterskalv är väl inte lika kraftiga...
  • Theina

wHAAAAAAAAAAAAAAAAAT. vadå jordbävning?

Älskade Linnea 081005 & Bonus-Fia 07-2005
  • LovelyMeLovelyYou

Theina skrev 2008-12-16 07:37:16 följande:

wHAAAAAAAAAAAAAAAAAT. vadå jordbävning?
    Ja du, hela Skåne och nedre delen av Sverige skakade. 4,7 på ritcherskalan eller ngt sådant.
Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!