• Qaroliine

Jordbävning i skåne!!!

Vaknade nyss av att sängen skakade nåt otroligt!! Hunden skällde och morrade och jag förstod ingenting, totalt yr i nattmössan!!
    Det gick upp för mig att det var ett jordskalv, blev livrädd!!! Skrek på min sambo som var på nedanvåningen och jag rusade ner och ville springa ut på gatan, var rädd att få huset över mig!!
    Vilken hemsk upplevelse! Hela skåne är drabbat säger dem på nyheterna nu! Hus skadade och människor föll ur sina sängar! :-O

• Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!
  • ScottsAnna

Jag markte inte nagonting, sov sa gott :)
    Bor i Kristianstad...
    Men fick ett sms halv 6 om att en kompis hus hade skakat (utanfor Skurup)

• Molly i Skåne

Schweiz ska det ju vara...

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Tasha78

det har nog inte varit några efterskalv än det riktiga var 6.20 www.emsc-csem.org/index.php jag trodde det var inbrottstjuvar som försökte bryta sig in i huset och jag har ändå varit med om jordbävningar förr

• Pildi
    Molly i Skåne skrev 2008-12-16 07:56:07 följande:
    Vi bor på 5e våningen i ett gammalt stenhus i Lund-vaknade av att hela rummet skakade. Bebisen och 14 åringen vaknade.Det var riktigt obehagligt!Min första tanke var CERN i Schweitz, men de drar ju inte igång förrän i juni nästa år!
    Jag fattade direkt att det var jordskalv. Jag slet upp min 2 veckors bebis för att fly. Fan också sånt får inte hända fler gånger!!!
  • LovelyMeLovelyYou

Pildi skrev 2008-12-16 07:59:19 följande:

Jag fattade direkt att det var jordskalv. Jag slet upp min 2 veckors bebis för att fly. Fan också sånt får inte hända fler gånger!!!
    samma reaktion som jag, fast min dotter är 10 månader...
  • Zimlis

Skalvet kändes så långt upp som till NYKÖPING

Jag vaknade oxå, men fattade inte vad det va - bor i Jönköping

Zchimla som FLs tomte - jag bjuder vad som krävs *även mutor*
  • LovelyMeLovelyYou

Nej ska lägga mig och vila lite innan dottern vaknar om en halvtimme eller något. Hoppas man inte vaknar av skakande igen...

• Zimlis

Jag hörde nyss på radion att skalvet känts över hela södra Sverige samt Danmark

Zchimla som FLs tomte - jag bjuder vad som krävs *även mutor*
Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!