• Qaroliine

Jordbävning i skåne!!!

Vaknade nyss av att sängen skakade nåt otroligt!! Hunden skällde och morrade och jag förstod ingenting, totalt yr i nattmössan!!
    Det gick upp för mig att det var ett jordskalv, blev livrädd!!! Skrek på min sambo som var på nedanvåningen och jag rusade ner och ville springa ut på gatan, var rädd att få huset över mig!!
    Vilken hemsk upplevelse! Hela skåne är drabbat säger dem på nyheterna nu! Hus skadade och människor föll ur sina sängar! :-O

• Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!
  • Fru U

Kände det rejält. Trodde gubben låg o hoppade men han var helt stilla

Katterna hoppade och blev helt stirriga

Andra tanken som gick genom huvudet (efter tanken på gubben) var att det måste vara en jordbävning

Helt sjukt med en sån jordbävning i Sverige o här nere!!

Svaren bor i hjärtat
  • Lincon

Jag bor i centrala Malmö och gick upp ganska tidigt idag eftersom sonen är jätteförkyld. Jag trodde att både kyl och frys skulle välta över mig, allting bara skallrade i hela huset!
    Jag fattade att det var ett jordskalv men trodde inte att det skulle bli så starkt att något skulle gå sönder, men man vet ju aldrig... Sambon kom ut från sovrummet strax efter och frågade hur det var med oss.
    Tycker det var häftigt att få vara med om! Eftersom ingen större skada skedde.

• Okaa san

Jag bor i VÄXJÖ - SMÅLAND, kännde de jättemycket här med, bor på 4de våningen i en lägenhet och blev skiträdd!!!!!!!!!!

Life i fragile
  • Anniz83

epicentrum var 9 km nordöst om ystad, dvs ganska nära tomelilla(där vi bor)! obehagligt..

• gravid

ringde mamma som bor i osby söder om älmhult men hon kände inget. varför känner bara vissa????????

• xenaa
    Okaa san skrev 2008-12-16 08:07:13 följande:
    Jag bor i VÄXJÖ - SMÅLAND, kännde de jättemycket här med, bor på 4de våningen i en lägenhet och blev skiträdd!!!!!!!!!!
    Jag bor med i växjö och jag hoppade till av skalvet!
    hela sängen skakade! Trodde nästan sambon skakade den.
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • xenaa
    Okaa san skrev 2008-12-16 08:07:13 följande:
    Jag bor med i växjö och jag hoppade till av skalvet!
    hela sängen skakade! Trodde nästan sambon skakade den.
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Okaa san

asså våra lampor och sängen skakade som tusan! jag ringde till min syster som bor i karlshamn i blekinge, och hon visste inte var de va, hon trodde de var spöken först! hon blev lättad och rädd när jag berättade att de inte var spöken! men shit, hoppas de int ekommer efterskalv, vi bor på 4de våningen lixsom >.<

xenaa skrev 2008-12-16 08:09:46 följande:
    Jag bor med i växjö och jag hoppade till av skalvet! hela sängen skakade! Trodde nästan sambon skakade den.
    Life i fragile
  • NiXxI

Vaknade 06,19 av att sängen skakade, det small först trodde jag...funderade länge...kan ju inte varit ett skalv...inte här....inte i Mörarp...inte i Skåne....inte i Sverige.

Gick ner, gjorde frulost, satte på tv:n. I reklamen zappar jag på text-tv...BAM...rubriken: "Kraftig jordbävning i Skåne"...oj, vad jag började skaka då....

2008 ska blända skiten ur mig
  • ilalila

Bor mitt i Malmö, men märkte ingenting... Hur dags var det? Jag måste sovit mig igenom det. Hörde det på nyheterna när jag vaknade.

Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!