• Qaroliine

Jordbävning i skåne!!!

Vaknade nyss av att sängen skakade nåt otroligt!! Hunden skällde och morrade och jag förstod ingenting, totalt yr i nattmössan!!
    Det gick upp för mig att det var ett jordskalv, blev livrädd!!! Skrek på min sambo som var på nedanvåningen och jag rusade ner och ville springa ut på gatan, var rädd att få huset över mig!!
    Vilken hemsk upplevelse! Hela skåne är drabbat säger dem på nyheterna nu! Hus skadade och människor föll ur sina sängar! :-O

• Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!
  • cissi24

Var halvaken..bor i norra skåne. Hela sängen skakade och det dånáde i fönstret. Tittade upp och förstod att det var en jordbävning . Låg vaken en stund och övervägde det hela. Sen somnade jag igen .

• pucken

mina föräldrar i hörby hade inte känt något alls. de låg och sov, trodde det var första april när de hörde på tv

• Almataria

Jag vaknade också av att hela huset skakade! Är fortfarande lite omskakad;) Inte roligt att ha en sådan väckarklocka...
    Bor i Skåne.

• kramgrisen

Jag sov så gott så..märkte inget alls, min sambo trodde nån hade kört in i husväggen. typ en gräskopa eller nåt..
    Nu är alla helt galna på nyheterna och så. visst det brukar inte vara jorskalv i sverige, men man behöver inte överdriva..anser jag iaf. visst är inte kul och klart man blir rädd..men tror många av historierna är en höna av en fjäder..

VAr någon som sa att det kl 6.20 var efterskalvet och de riktiga var vid 1 tiden..

• Livetsgåva

Vaknade också av det. Blev livrädd ! Omskakad fortfarande.
    Bor i Skåne

• LovelyMeLovelyYou

kramgrisen skrev 2008-12-16 07:53:16 följande:

Jag sov så gott så..märkte inget alls, min sambo trodde nån hade kört in i husväggen. typ en gräskopa eller nåt..Nu är alla helt galna på nyheterna och så. visst det brukar inte vara jorskalv i sverige, men man behöver inte överdriva..anser jag iaf. visst är inte kul och klart man blir rädd..men tror många av historierna är en höna av en fjäder..VAr någon som sa att det kl 6.20 var efterskalvet och de riktiga var vid 1 tiden..
    Var inget vid ettiden för då var jag vaken och ingenting skakade då.
  • Molly i Skåne

Vi bor på 5e våningen i ett gammalt stenhus i Lund-vaknade av att hela rummet skakade. Bebisen och 14 åringen vaknade.
    Det var riktigt obehagligt!
    Min första tanke var CERN i Schweitz, men de drar ju inte igång förrän i juni nästa år!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Pildi

Jag bor i Malmö och här kändes det ordentligt. Böckerna på vår bokhylla hade trillat. Jag måste erkänna att jag är rädd. Jag har varit med om jordskalv tidigare (inte i Sverige) då många människor har dött och ser fortfarande framför mig alla döda...Jag trodde att i Sverige var jag säker.

• kramgrisen

nä..var vaken då med..kännde inget då heller.. Skönt att ingen har blivit skadad iaf. tex fått nåt över sej. eller turatt den inte är så som man tror jordskalv är..

• kramgrisen

nä..var vaken då med..kännde inget då heller.. Skönt att ingen har blivit skadad iaf. tex fått nåt över sej. eller turatt den inte är så som man tror jordskalv är..

Svar på tråden Jordbävning i skåne!!!