• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • december bebis

Folk måste ju ha pratat om detta innan då tanten inte var den enda drabbade... Kan alla föräldrar lyckats undgå snacket isåfall? Konstigt tycker jag. I vårt område hör man det mesta, fast det inte rör en.

• Anonym (aga = fel)

december bebis skrev 2009-01-11 20:02:46 följande:

Folk måste ju ha pratat om detta innan då tanten inte var den enda drabbade... Kan alla föräldrar lyckats undgå snacket isåfall? Konstigt tycker jag. I vårt område hör man det mesta, fast det inte rör en.
    Rent antagande. det verkar ju inte så tycke jag. Och det är fortfarande konstigt att hon väljer att slå hellre än lösa det hela via föräldrarna. Den människan hyser jag absolut noll sympati för.
  • december bebis

Frågade långt bak i tråden om man nu som förälder har försökt ta reda på vilka barn som terroriserar de äldre o vad man nu gör åt det. sånt svarar inte ts på, bara hur synd det är om hennes familj o sonen. jag tycker inte man slår barn o vad man gör mot familjen är för jäkligt, men har sett hur många rent ut sagt skiter i vad barnen gör bara de är ute så man slipper ha dem hemma typ. Undrar varför man bara hör hur synd det e om pojken , vilket offer han är, man verkar blunda på vad som startade allt.

• december bebis

Folk i tråden tycker ju att det e ok att leka i ett trapphus. Oik varför undrar ju jag, trapphus e inge4n lekplats. Hade sagt till mina barn om jag sett att de lekte i ett trapphus.

• december bebis

Vad jag menar är konstigt är att man nu tar på sig en offer roll när man vet vad som hänt. Ingenstans bverkar dety som att ts son gjoirt nått fel. Kanske han inte har, men står inget om att man ens bryr sig om så e fallet. Både tanten o barnen har felat-...

• december bebis

Har läst den, står ju i trådstarten

• Anonym (aga = fel)

Jag tycker inte det är OK att leka i trapphus men om man sitter på ett trappsteg och gör något stillsamt, på min tid böt vi bokmärken nån gång, kan det vara OK. Men man ska inte springa runt och så. Jag tycker bara att man pratar med föräldrarna. Om jag finge veta att mina barn gjort nåt dumt skulle jag också ta tag i det och se till att problemet löstes exempelvis som nämnts ovan att be om ursäkt och städa upp efter sig. Jag skulle inte slå barnet och det har ingen annan rätt att göra helle.

• Anonym

Absolut fel att slå ett barn och jag tycker att hon skulle ha pratat med föräldrarna först. Kanske någon av föräldarna är helt ovetande. Grannarn skulle ha samlat ihop sig och pratat med föräldrarna

• Anonym

Jag skulle absolut flytta för det blir inte bättre med allt om ni bor kvar

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!