• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • december bebis

Anonym mixmamma. Barn är ju barn o de hittar på bus. Fast vad jag reagerar på är att mamman här verkar stå helt bakom sonen o bara skylla på tanten. It takes two to tango. Har inte sett någonstans att mamman tycker att sonen handlade fel. Han lekte ju bara i trappan enl.henne. Gjorde hans kompisar det med kan man undra? I såfall hur hamnade bären i tantens brevlåda osv.Har oxå barn hade handlat som dig. Tanten handlade fel, helt klart, men även pojkarna eller någon pojke. Istället för som här göra sonen till ängel, offer o bara hänga ut tanten så får man ju som förälder försöka ta reda på vad som hände o vem som terroriserat tanten. Verkar som man inte gjort det här, tror att det är det som folk retar sig på. Jag är förälder o vet att barn kan hitta på bus o inte alltid gör som man lär dem, men förstår samtidigt tanten som får en massa skit i brevlådan o på sina fönster. Hon vet ju säkert inte vilket barn som gjort vad, bara vilka barn som brukar hänga ihop o hålla hus just där. Tycker själv inte mina eller andras barn behöver leka i en trappa. Dom kan leka ute eller inne hos varandra...

• Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-01-11 14:01:23 följande:

Vart kan man sända pengar till den gamla damen? Hon ska ha allt stöd i världen! TS uppfostra dina barn istället för att anmäla andra som måste göra det!
    håller med
  • lillajag82

Anonym (Anna) skrev 2009-01-11 14:01:23 följande:

Vart kan man sända pengar till den gamla damen?Hon ska ha allt stöd i världen!TS uppfostra dina barn istället för att anmäla andra som måste göra det!
    stöd!? hon blev DÖMD och BRÖT MOT LAGEN! vad är det du inte förstår??
    eller är våld det enda som löser världsproblemen..?

uppfostrar man barn genom att slå dom? isf ska man nog inte ha barn......
  • gutegirl

OCh barnen slapp undan straff för skadegörelse och trakasseri. Hoppas soc blev inkopplat där så de i alla fall kan få gå i samtal.

lillajag82 skrev 2009-01-11 18:37:46 följande:
    stöd!? hon blev DÖMD och BRÖT MOT LAGEN! vad är det du inte förstår?? eller är våld det enda som löser världsproblemen..? uppfostrar man barn genom att slå dom? isf ska man nog inte ha barn......
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • december bebis

TS pratade du med din son efteråt och försökte ta reda på vilka som gjort vad? Eller var det bara bsynd om honom som råkat ut för tanten?Kanske hittade hyan fel vänner när ni flyttade dit?

• MajaK

Anonym (Mixmamma) skrev 2009-01-11 13:45:35 följande:

Jag undrar vad folk menar då de säger "håll koll på din unge". Man ska således låsa in sitt barn alternativt följa med barnet ut alltid tills de är hur gamla då??? Min son och en av hans kompisar smällde en smällare i en trappuppgång då de var 13 år gamla. Jag köper aldrig smällare till mina barn, men tydligen hade andra föräldrar gjort det. En mycket arg dam ringde upp mig och berättade vad som hänt. Jag sa då att jag skulle ringa föräldrarna till sonens kompis och att vi givetvis ämnade komma över med pojkarna så att de fick städa trappuppgången samt be om ursäkt. Nu hade damen i fråga redan städat och hon ville inte ha någon ursäkt, hon ansåg däremot att man borde hålla sina barn inomhus ca 2 veckor innan nyår och 2 veckor efter nyår för att undvika dylika incidenter. Fasiken heller! Jag är helt emot smällare själv och skulle aldrig drömma om att köpa några, varken för eget bruk eller åt mina barn, därmed tycker jag att jag tagit mitt ansvar som förälder. Gör mina barn några dumheter tar jag också mitt ansvar, men låsa in dem tänker jag sannerligen inte göra. Hade damen i fråga gett min son en rejäl uppsträckning och tvingat honom att göra rent i trappen hade jag stått bakom henne till 100 %, men hade hon gett sig på honom med käpp, då hade jag anmält på studs! Jag misshandlar inte själv mina barn och det har ingen annan heller rätt att göra.
    Håller med dig fullt ut!
  • Anonym (aga = fel)

Stöd???? Alltså, hon misshandlade ett barn. Hallå???? Har ni inte fattat det?
    Varför har hon aldrig tagit upp detta med föräldrarna? Borde ju vara det naturliga steget eller hur.

• december bebis

Fast hade barnens mammor reagerat tidigare hade det inte behövt hända. Någon måste ju ha vetat då detta pågått länge.

• Anonym (aga = fel)

december bebis skrev 2009-01-11 19:57:28 följande:

Fast hade barnens mammor reagerat tidigare hade det inte behövt hända. Någon måste ju ha vetat då detta pågått länge.
    Men säger hon inget hur ska de då veta? Ska de vara synska eller behärska telepati?
  • december bebis

Låter ju som vissa fortfarande inget vet , bara halva sverige. Terrorna fortsatte ju efteråt med mot fönstret...

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!