• paramore

Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?

ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?

• Svar på tråden Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?
  • logg81

Min hund hette Buddy när han kom till mej. Han fick snabbt byta till Buddha... Men han ser ut som en Ghandi

Gammelvovven heter Lycka... Många har jättesvårt att uttala det och krånglar till det å de grövsta... Förstår inte vad som är så svårt med Lycka...

Bullen hette vår förra schäfer... Mamma kallade honon Ballen flera gånger när hon var ute med honom....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • luspudel

Min hund kallas Berra... En omplaceringshund, vars namn jag tycker är riktigt pinsamt och fult Snoddas heter han. Usch.

En kollega har en grand danois som heter Åke, kunderna brukar skratta åt det Själv älskar jag typ "töntnamn" på djur

Kände även en stor rottweiler vid namn Ralf... Helt i min smak!

• Pfyrix

katter, gråkatt och svartvit (tidigare katter är tudor efter batterikatten, algrehn stor vit hankatt, astrid och signum för den goda matens skull)
    hund; Rocky Balboa diedrich, dalmatiner
    Fiskar.
    Laban (black ghost)
    pinnen (gädda) barret (sötvattens barracuda)
    surpelle (prickig knorrmal)
    helmer & hilda (två stora ormhuvudfiskar)
    Wanda (arrowana)
    Humlan (stor perrunomal på 65cm)
    Stig (först var det nämligen stig och helmer men helmer fick en fru)
    Dagge (fengädda som såg ut som en dagmask när vi köpte honom) Dick, en clarias mal som såg ut som en snopp.
    sen är det malarna, orangerumpan, zebrorna, huvudfotingen, aliens, leoparden, gammelsockan och busknäsan. (alla är inte döpta)

har en bunt chillor också men där är det bara deras stamtavlenamn som är lite lattjo.

• pheonix101

vi kallar våran katt bajs=) varför vet jag inte riktigt det var min man som började med det

• Bekali

vi hade en katt som hette zelda =) rätt ovanligt på en katt...

våran hund heter viggo men då vi köpte honom funderade vi på grizzly eftersom han är en liten ras *skrattar* han är en chinese crested puff

jag växte upp på landet vi hade en golden som hette sabina och 4 katter som hette tarzan, kedi (betyder katt på turkiska) Gloria o tezzan

så ett par ovanliga kattnamn där med ...

• Veladis
    saran skrev 2009-01-10 16:50:36 följande:
    Min ena katt heter Torsten.....
    Det heter vår ena katt också, men med stavningen Thårsten!
    Den andra heter Mickelina Monstertruck, kallad Mika.

När jag var lite hette våra två katter Hatte Pyring och Kotten Alin
  • Senap

Katter: Tommytommy (efter gamla Disney-filmers kattkatt ) och Zaza

Hästar: Igor och Smirnov (ryska Basjkirer)

Hundarna har inte haft konstiga namn.

My sugar is raw
  • miggs

Katten heter Bo-Henrik, kallas Bosse

Hunden heter Boss vilket inte är varken ovanligt eller pinsamt, men tufft!

• L W

Min 1a katt hette kissen sen kom Manson och kissegullan

• Blue Bear

Roligaste namnet på en hund som jag har hört var Bengt.
    Och han såg  som en Bengt.. Hunden tillhörde min lärare Lars som brunkade ta med sig Bengt på våra utflykter. Lasse och Bengan

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
Svar på tråden Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?