Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?
ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?
ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?
Min hund hette Buddy när han kom till mej. Han fick snabbt byta till Buddha... Men han ser ut som en Ghandi
Gammelvovven heter Lycka... Många har jättesvårt att uttala det och krånglar till det å de grövsta... Förstår inte vad som är så svårt med Lycka...
Bullen hette vår förra schäfer... Mamma kallade honon Ballen flera gånger när hon var ute med honom....
Min hund kallas Berra... En omplaceringshund, vars namn jag tycker är riktigt pinsamt och fult
Snoddas heter han. Usch.
En kollega har en grand danois som heter Åke, kunderna brukar skratta åt det
Själv älskar jag typ "töntnamn" på djur
Kände även en stor rottweiler vid namn Ralf... Helt i min smak!
katter, gråkatt och svartvit (tidigare katter är tudor efter batterikatten, algrehn stor vit hankatt, astrid och signum för den goda matens skull)
hund; Rocky Balboa diedrich, dalmatiner
Fiskar.
Laban (black ghost)
pinnen (gädda) barret (sötvattens barracuda)
surpelle (prickig knorrmal)
helmer & hilda (två stora ormhuvudfiskar)
Wanda (arrowana)
Humlan (stor perrunomal på 65cm)
Stig (först var det nämligen stig och helmer men helmer fick en fru)
Dagge (fengädda som såg ut som en dagmask när vi köpte honom) Dick, en clarias mal som såg ut som en snopp.
sen är det malarna, orangerumpan, zebrorna, huvudfotingen, aliens, leoparden, gammelsockan och busknäsan. (alla är inte döpta)
har en bunt chillor också men där är det bara deras stamtavlenamn som är lite lattjo.
vi kallar våran katt bajs=) varför vet jag inte riktigt det var min man som började med det
vi hade en katt som hette zelda =) rätt ovanligt på en katt...
våran hund heter viggo men då vi köpte honom funderade vi på grizzly eftersom han är en liten ras *skrattar* han är en chinese crested puff
jag växte upp på landet vi hade en golden som hette sabina och 4 katter som hette tarzan, kedi (betyder katt på turkiska) Gloria o tezzan
så ett par ovanliga kattnamn där med ...
Katter: Tommytommy (efter gamla Disney-filmers kattkatt
) och Zaza
Hästar: Igor och Smirnov (ryska Basjkirer)
Hundarna har inte haft konstiga namn.
Katten heter Bo-Henrik, kallas Bosse
Hunden heter Boss vilket inte är varken ovanligt eller pinsamt, men tufft!
Min 1a katt hette kissen sen kom Manson och kissegullan
Roligaste namnet på en hund som jag har hört var Bengt.
Och han såg som en Bengt.. Hunden tillhörde min lärare Lars som brunkade ta med sig Bengt på våra utflykter. Lasse och Bengan ![]()