• paramore

Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?

ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?

• Svar på tråden Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?
  • köttbullelydnad

Möjligtvis reagerar de som vet att han heter Ola (hund) när man ropar "Lollo!" efter honom när han går på ett räv/grävlingsspår och dissar inkallningen, men med "Lollo" vet han att matte menar allvar och kommer som ett jihu

• tudis

En av mina heter Pulver, och han ser verkligen ut och beter sig som ett Pulver

• Fru Petersson

Jag har en thailändsk jobbarkompis som har en hund som heter Snobben men hon kan inte uttala det utan säger lite rodnande Snoppen. Alltid lika roligt att fråga henne vad hunden heter.

• Snooze

Nuvarande husdjuren (katter) har rätt normala namn (Chippan och Chips) men visst har vi haft udda namn på några djur.... Min boaorm kallades tex för Kulan vilket dom flesta påpekade inte stämde ,-) Men hon hette egentligen "Queen Lathifa" Sen har vi haft två kattbröder som hette ÅkePåke och Farbror Barbro Sen hade vi en katt som hette KF, förkortning på Kattfan...
    Sen har vi haft ett gäng leguaner...Yngve, Solveig, Örjan och Agda....

Och våra nuvarande ormar heter Salazar  och Slytherin (åhh nej, absolut inte Harry Potterskadade.... )

• Havssalt

vi har en stor fransk vädur som heter "Myror i brallan" efter programmet Myror i Brallan. Min dotter 4år som döpt honom.

• GrönaDruvan

Våran hund heter Max... han hette det när vi fick han 4 år gammal.
    Inte så pinsamt egentligen, men det är en tax, och folk brukar tycka det är så kul med taxen Max..

• Joual

Några bekanta till mig hade två hundar som hette Syrran och Farmor. Men så en dag blev Farmor galen. Hon bet Syrran i benet, och en massa andra tokigheter, så de fick avliva Farmor.

• Majspuree

Hade en honkatt som hette Sven och ja jag visste att det var en hona men kom inte på något annat. En av våra hundar heter Kjell-Ebbe och katterna heter Svea, Örjan och Edit. Vanliga namn är bäst tycker jag.

• ludenben

Ja min katt heter faktiskt ett pinsamt namn. TUSSEN... en stor fet hankatt som absolut inte passar för att heta Tussen. Men det är inte mitt fel, han hette det när vi tog hand om honom (omplaceringskatt) och näe han var kattunge såg han säkerligen ut som en tuss. Men inte nu...

Svar på tråden Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?