Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?
ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?
ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?
Min hund heter Kenneth..det brukar få kommentarer..
Min andra hund heter Jack men honom har inte vi döpt.
Jag har en amstaff som heter Lycka. Det brukar få folk att höja ögonbrynen. Hundar av hennes ras ska väl heta typ Devil eller Killer antar jag.. ;)
Våra katter heter Sten (är en hona) Sissela (är en hane) och Flisa (hon är verkligen en hona)
Mina föräldrar hade en hund som hette Alma och en som heter Justus. Själv har jag haft en dalmatiner som hette Rut.
Sambons mamma hade en katt som hette Bollen, efter som han var tom i bollen.
Mina fiskar av hankön heter Ulf-Kenneth allihop.
När vi va små hade vi en katt som hette Baltazar, dock förkortades det oftast till Ballen.. Där ryckte folk verkligen på ögonbrynen...
Sen hade vi en schäferhane som hette Whiskey, och det gjorde han även i stamtavlan eftersom att han va Whiskeyfärgad..
Min hund är registrerad som Bert..Men vi kallar honom Milo med uttalet Majlo.
Sen har jag katterna Zlatan och Freddie. Folk brukar kommentara deras namn och tro att jag gillar fotboll.
Vår labrador heter Gunvald (som för övrigt är min 9 månaders bebis tredje ord - sades i går)
Kaniner: Rabarbersvans, salladsöra, gurkan och lillstrumpa.
Har även en kisse som heter Murre = kissemurre
Har två katter här hemma som heter Doris, även kallad rallykatten eller hårboll, och Persilja, lystrar även till Persen och ers höghet
När jag va liten hade vi två ökenråttor som hette Valter och Snapsen.
Min dotters gosedjur/kanin heter Bertil. Och det är väl inget man döper småbäbisar till idag?
Eller Kurt?
Men på ett djur kan ju dessa töntiga namn gå bra?