Har ditt husdjur ett ovanligt/pinsamt namn?
ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?
ja som rubriken lyder, har ditt husdjur nått ovanligt/pinsamt namn som folk reagerar på när dom får höra de?
Vi hade två honkatter som hette Tigerkorv och Falukorv. Tigerkorvs namn kommer från att hon kämpade som en liten tiger för att överleva när hon föddes så från början döptes hon till Tiger. Eftersom hon var den enda överlevande ungen i kullen så fick hon all mat själv och blev tjock som en korv, därav Tigerkorv. Falukorv är en hittekatt som var så lik Tigerkorv att vi släppte in henne i tron att det var Tigerkorv. När vi såg att det inte var Tigerkorv så drogs slutsatsen att det måste vara Falukorv.
Vår katt heter Sol, har haft katter som hetet Milo, Lava, Luna och Java oxå
Jaa alla våra katter har haft pinsamma/underliga namn. Eller i begynnelsen hade vi en honkatt som inte lever längre. Vi kom aldrig på något namn till henne och hon var borta ganska mycket så vi kallade henne "kattmamman". Hon fick en kull med 3 ungar i. Vi sparade en av ungarna som vi trodde var en dotter och kallade den för "Svartis". Min brorsa tyckte dock inte det var så fint och valde att kalla den för "Storen" eftersom den hade så lång päls och var så stor så den gick under båda namnen och visade sig vara en hane.
Storen rymde så mycket så vi skaffade en ny katt. Den vi fick dem av kallade den för "Socker" eftersom det var en hona men vi (som var små barn) ville att den skulle heta "Rosa" så det heter den nu. Rosa fick bl.a. en kattunge som vi valde att spara, en hona trodde vi. Den kallade vi för "Socker" istället eftersom vi tyckte att det var ett fint namn ändå. Nu visade det ju sig att Socker är en hane, sådär lagom pinsamt när han skulle kastreras och de undrade vad han hette..
jag har en honkatt som heter Korven :) egentligen heter hon KattenKorven, men såhär i juletider blir det JulKorven :) hon ser verkligen inte ut som en korv hon är liten och nätt. folk brukar reagera på hennes namn och av någon anledning tror alla att hon är en kille...
Vår hanhund går under namnet Råttan, sådär lagom smickrande.=)men det passar på honom och vi tänker inte ens på att det kanske är konstigt.. Vet inte riktigt var det kommer ifrån, det har bara blivit så och nu används aldrig hans riktiga namn, Maradona, längre. Tiken heter Maja, inget konstigt alls.
jag har en katt som heter fräser...kommer sig av att han som kattunge satt o jamade under min säng hela första natten när jag försökte ta honom så fräste han nå fruktansvärt....i dag världens goaste katt....har även en bosse o en saga....hunden heter spikey...
Jag hade en hund när jag var liten som hette Rune, en boxer.
Katten vi har nu heter Roffe och hunden heter Bill.
Sushi Nori von Silverpäls heter en katt jag har. ^^
min syrra har en hund som heter doris
en kompis hade en katt som hette ugly
sen andra lite annorlunda namn är fimpen och fisen
Min farmor hade en katt som gick under namnet kattjäveln eftersom det var vad hon alltid kallade honom. En ny kattunge de har kallas för Räven eftersom han ser ut som en räv i pälsen.