• helhed

Trådträff Mars 09

Har ingen varit inne sedan i går kväll? Jag sitter och kollar biljetter. 253 dit och 273:- hem är det billigaste jag hittar Tåget tar ju nästan fyra timmar för mig att åka och jag kan bara vara där lördag - söndag, eftersom jag jobbar på fredagen. Jag undrar om det är värt att åka upp då?

Vilka kommer? Ska jag boka? jag vill inte sitta med biljetter för 500:- om nästan ingen kommer.

• helhed

Jo, det skulle vara roligt att träffas! Jag kan dock inte vara uppe förrän till lunch (12) på lördagen. När och hur ska vi ses? Jag stannar nog till 16.45 på söndagen i sådana fall (då kan jag åka x2000 hem hela vägen och slipper att krångla med byten) Hur länge har ni andra tänkt att stanna på söndagen? Det är ju inget kul att vara själv i storstaden hela dagen.

• helhed

Hmm, kanske ska kolla på att åka på fredag ändå då, om ni andra också kommer på kvällen. Jag kan ju åka efter jobbet. Men jag vill nog ändå ta x2000 hem utan byten på söndags kväll. När på söndagen åker ni andra hem? Eller åker ni på lördag kväll?

• helhed

Sorry! Nu är mina billigaste biljetter uppe i 378 och 492 kronor. Jag skulle bokat med en gång! Nu tror jag att det blir för dyrt för mig Jag får hoppas på någon billig sista minuten i sådana fall.

Nu måste jag kolla till barnen. De är ensamma på övervångingen

• helhed
    Jen ny skrev 2008-12-29 15:26:01 följande:
    Men jag är ju i staden kl halv tio och sover ni då får jag väl gå på stan själv ett tag eller liknande.. Jag kan nog yra omkring ett tag själv. Åker hem på söndagen kl 16, då fanns det plats så vi kunde sitta bredvid varandra också..
    Å men då kan ju jag stanna till 16.45 med. Nu hänger det bara på priset! Jag får kolla igen och fundera på hur mycket jag har råd att lägga!
  • helhed

Nej, nu är mitt morgontåg på lördagen uppe i 509:- Attans, jag skulle ha bokat det igår! Så kunde jag ha bokat hemresan idag. Dumma mig.  Jag ska kolla om man kan åka från någon grannstad.

• helhed

Jag tittar och tittar på SJ:s sida och hoppas fåfängt att priserna ska sjunka, samtidigt som jag bankar huvudet i bordet för att jag inte bokade imorse när jag kom fram och tillbaka för 500:-. Jag kan inte lägga 1000:- på tågbiljetter nu Jag ska ju klippa mig imorgon, och så måste jag köpa månadskort på bussen/tåget när jag ska börja jobba om en vecka.

Åh, ni kommer att få jättekul och ha en massa minnen att prata om sedan. Det blir ju inte det samma när man inte varit med. Trist!

• helhed
    MariaK skrev 2008-12-29 19:53:19 följande:
    Ja är så tråkigt när pengar sätter stopp för det!!!!!!!!!!! Men kan du inte fjäska för nån snäll släkting som kan bidra
    Var hittar man dem
  • helhed
    MariaK skrev 2008-12-29 20:06:24 följande:
    Moa tycker det ska bli jätte spännande förresten Pratar redan om det att hon ska åka tåg o bo på hotell O sen en sak till. Vi kommer ju fram så sent....... Undrar hur de gör på hotellet då???? Eller de har kanske personal där dygnet runt i storstäderna
    De har nog personal dygnet runt.

Åh, jag vill också!! Jag ska prata lite med maken när han kommer hem.
  • helhed
    Hedebris skrev 2008-12-29 20:13:19 följande:
    kolla upp flygbiljetter. man brukar kunna hitta flygbiljetter för 400-500
    Fast då måste man ju ta sig fram och tillbaka till flygplatsen med. Det tar ju både tid och kostar pengar. Järnvägen går ju 100 meter från vårt hus!
Svar på tråden Trådträff Mars 09