• helhed

Trådträff Mars 09

13 vid vandrarhemmet låter bra. Då slänger jag i mig en snabblunch när vi kommer och sedan går vi till vandrarhemmet och lämpar av våra saker.

Jag och Arvid har fått platser bredvid varandra i alla fall. Även om han inte sitter på sin plats är det ju bra att ha en extra plats att ha saker på.

• helhed
    Vildkorn skrev 2009-03-22 21:23:33 följande:
    När vi käkar tacos är det väl okej. Det mest "intressanta" kommer bli frukosten dagen efter. Snacka om kaos!
    Ja, fast alla kanske inte äter frukost samtidigt. Vi som vaknar vid fem - sex hänger väl på låset när frukosten öppnar och ni andra kanske kommer lite senare
  • helhed

Vi har ju bokat frukostbuffé, så frukost behöver vi ju inte köpa grejer till.

Jag tar med min sack n´ seat. Den är inte jättebra, men den funkar i alla fall.

• helhed
    Camellis skrev 2009-03-23 21:05:39 följande:
    Oj, hur ska det gå för mig om det ska vara tyskt efter kl 23 - jag kan ingen tyska! Kunde inte låta bli, Kicko - sorry!   Jag vill nog gärna ha en öl eller lite vin till maten. Om det är nån mer som vill ha vin så kan man ju kanske gå ihop om några flaskor. Jag kommer knappast klämma i mig en hel flaska själv. Iofs kanske jag skulle kunna tyska då, men besparar er gärna. Men om jag är ensam om att vilja ha vin till maten kan jag köpa mig en öl eller två. Öl är gott till tacos! Tycker gott att R kan ha Liv hemma på lördagsnatten, Linjo!
    Jag tar gärna ett glas vin eller två - fast kanske inte om det är tacos förresten? DÅ kanske öl eller cider är bättre?

Hur skulle vi göra med annan drick förresten? Skulle alla köpa eget eller? Jag vill gärna ha bubbelvatten, men det måste väl finnas någon livsmedelsaffär eller kiosk man kan köpa det på.
    Vildkorn skrev 2009-03-23 22:06:14 följande:
    Jag sitter verkligen här fnissandes och bara tänker på tyska "läderbögar" som stormar stället efter kl. 23. linjo: Klart R ska ta Liv på kvällen! Då slipper du ju oroa dig för om hon ramlar ur sängen och blir "bara" störd av Enya där på natten. Hmm.. undrar hur det där blir om man får rum på tredje våningen och sitter och skålar på våning 1. Enya vaknar ju tusen gånger varje kväll. *suck*
    Jag tar med babyvakten, så att jag hör om Arvid vaknar.
  • helhed

På Alvas dagis har de djurnamn. Alva går på ekorren, sedan finns det räven och rådjuret och småbarnsavdelningen heter av någon anledning Kottarna. Jag antar att det gemensamma temat är skogen.

Vi kommer inte få något besked om Arvids dagislats förrän i maj/juni och det ser inte ljust ut när det gäller att få plats på kottarna

• helhed

Jag kan gärna vara ute så länge det inte regnar massor eller snöar och blåser iskallt, då får vi nog hitta på något annat. Men mössa, vantar, halsduk och varm tröja under jackan borde funka.

jag vet inte heller vad Arvid ska ha på sig, jag hade velat ha vårjackan, galonisar och fleece, men det får nog bli overall och vinterskor nu.

• helhed

Oj, oj, jag kommer att börja tänka på att packa någon gång på fredag kväll vid sju-åtta eller så tror jag. Imorgon har jag också möten och lektioner hela dagen och är hemma till klockan fem om jag har tur.

Sedan ska Alva till farmor och farfar och sova över lördag - söndag, så vi måste packa åt henne också och Robert och hans bror ska lägga golv här så helst måste vi hinna röja i köket och städa där imorgon kväll med. Jag förstår inte hur vi ska hinna!

• helhed

Här har det snöat en decimeter idag! Jag hoppas att det drar över landet fort, så att det kommer till Stockholm idag och inte imorgon!

Nu ska jag jobba! Packning etc väntar ikväll. Alva hade börjat packa redan innan jag gick till jobebt imorse! Hon ser jättemycket fram emot att sova över hos farmor och farfar imorgon. Hennes ena kusin kommer att vara där också!

Linjo: Visst skulle R kunna röja tidigt imorgon. Men han ska ju köra oss till tåget som går strax efter åtta och sedan är det bra om de kommer igång med golvet så fort som möjligt.

• helhed

Jag håller med S o F om att det är rörigt och jobbigt med tre trådar. Jag som aldrig hinner läsa, snabbläser en då och då och missar då det som sägs i de andra trådarna!

Svar på tråden Trådträff Mars 09