• helhed

Trådträff Mars 09

Ja, tiden går fort. Skillnaden på att vara f-ledig och jobba är att man inte hinner tänka så mycket på saker som ska hända längre fram. Jag har liksom en miljon saker som ska göras innan träffen på jobbet och på helgerna, så jag kommer nog inte att börja tänka på träffen ordentligt förrän kvällen innan. Då kommer jag inse att jag måste packa! Men då hinner jag intebli nervös i alla fall!

Jag kan börja göra en lista. Lägg gärna till er i tidsordning, så blir det enklare att se vem som kommer först/sist.

Ankomst till Stockholm:

Lördag
    Hehe och Arvid 11.50

Avfärd:
    Söndag
    Hehe och Arvid 16.45

• helhed
    Ankomst till Stockholm:

Fredag
    Sofie, Björn, Noah och Julia 21.35
    Sophia och Vincent 21.35
    Maria, Milo och Moa 21.35
    Helena och Jonathan 21.35
    Evelina och Agaton 21.35

Lördag
    Camilla och Ellen 9:30
    Jenny och Lilly 9:30
    Helén och Arvid 11.50

Avfärd:
    Söndag
    Evelina och Agaton 10.30
    Sofie, Björn, Noah och Julia 15.25
    Sophia och Vincent 15.25
    Maria, Milo och Moa 15.25
    Helena och Jonathan 15.25
    Jenny och Lilly 16:00
    Helén och Arvid 16.45
  • helhed

Om vi ska förenkla saker - måste vi ha både crème fraiche och fräddfil, tacosås och salsa, tubs och chips?

Jag dricker helst bubbelvatten. Inte dricka. Gärna öl till tacos och vin på toa Kan man hälla staköl i lättölsflaskor

• helhed

Ja, man kan väl nöja sig med basingredienserna när vi är så många. Jag behöver inte ha oliver om ingen annan vill ha det. Det är nog smart att köpa sin egen dricka.

Jag vet inte heller hur det ska gå på tåget. Det är så många saker som kan strula, gå på tåget själv om det har trappor, förvara vagnen och ha koll på Arvid. Helst skulle jag vilja att han sov middag i vagnen på vägen dit, men det kanske inte alls går om det inte finns någonstans att ställa vagnen i närheten av min plats.

Men det ska bli kul att ses i alla fall. Jösses, på vift själv i Stockholm liksom

• helhed
    högbergarna skrev 2009-03-15 18:16:09 följande:
    Det finns väl bistro på tåget?? Då går det ju att värma i deras micro där. Deras microsar e väldigt effektiva tycker jag.. Råkar alltid värma maten för mycket.
    Så har jag tänkt! Arvid och jag åker ju hem vid fem och är inte hemma förrän åtta, så han måste också få välling på tåget. Jag tänkte ta Arvid och flaskan och traska bort till bistron och be dem värma den helt enkelt. Kanske köpa en kaffe till mig själv med.
  • helhed

Jag kan också tänka mig guacemole eller crème fraiche, bara det är något kletigt

• helhed
    Evve81 skrev 2009-03-17 06:29:31 följande:
    Jag hade uppfattat det precis som ni skrivit att vi skulle göra nåt efter lunch allihopa. Fast det kan ju hända att våra barn inte alls sover/äter samma tid..... Agaton sover ju oftast vid 10 och kanske en gång till sedan brukar han äta middag vid 16-16.30 och kl 18 är det dax för välling och godnatt så jag HOPPAS han somnat när vi ska äta middag Kom på en sak hur tror ni vandrarhemmet har med matstolar?? Är det någa som har en sån där stol på bord för det har inte vi. Eller måste man ragga reda på en?
    våra barn har nog ganska lika tider tror jag
  • helhed

300 * 17 = 5100. Det kanske räcker med lite mindre än 6,5 kg då?

Arvid sover mellan 10 - 11.30 ungefär och sedan en halvtimme eller så mellan 15 - 16. Han kommer nog att äta lite, men mest grönsaker. Jag ger honom nog en burk vid femtiden, så om han ät vaken när vi äter vill han nog mest ha något att plocka med. Sedan får han välling vid 18.30 innan han lägger sig.

• helhed

Klart vi sätter in pengar. Jag har ju också ditt kontonummer Kicko Jag fick en femtiolapp senast nästa fredag!

• helhed
    Jen ny skrev 2009-03-20 12:08:46 följande:
    Fast på lördag eftermiddag ska vi väl inte alls gå i butikler? Vi skulle väl göra något gemensamt då?
    Ja eller hur! Vi skulle ju i alla fall ses i en park och leka och fika om det är fint väder, om inte får vi hitta någon annanstans att vara.

Jag kommer ju strax innan tolv, så jag skulle önska att vi kan bestämma plats och tid vi ska träffas på em så jag vet var jag hittar er. Jag sparar min shopping till söndagen, tror jag.
Svar på tråden Trådträff Mars 09