• helhed

Trådträff Mars 09

Jag fick detta svar från Fridhemsplan. Visserligen skrev jag något luddigt om att vi är flera mammor med barn som har tänkt att sova på vandrarhemmet och att det vore bra att få rum nära varandra, så jag vet inte om de vet exakt vilka som det gäller. Men det låter ju bra att de ska försöka i alla fall

Hej Helen,

Det går bra att få spjälsäng kostnadsfritt på rummet.
    Jag noterar att ni är i sällskap och vill ha rum n är varandra, så vi gör vad vi kan när vi fördelar rummen natten innan.

Välkommen och god fortsättning på det nya året.

Med vänliga hälsningar,
    Annelie Åström

STF Fridhemsplan
    Tel: 08-6538800 / Fax: 08-6538920
    S:t Eriksgatan 20 / 112 39 Stockholm
    www.fridhemsplan.se

• helhed
    Såphia skrev 2009-01-01 19:52:04 följande:
    Vi från Skåne/Småland dyker upp i Sthlm halv tio på fredagkväll. Sen åker vi hemåt igen söndag vid fyrasnåret. Ropar *boka, boka, boka, boka, boka*
    Jaa, Prommis! Boka!!

Jag åker härifrån 8.25 på lördagen, men jag tänkte att jag nog är vaken ändå. Barnen brukar ju alltid vakna mellan sex och sju. 11.50 är jag i Stockholm i alla fall och åker hem 16.45 på söndagen.
  • helhed
    högbergarna skrev 2009-01-01 20:45:06 följande:
    Ni som bokat... Hur gör ni med frukost för barnen??!! Kan av ngn konstig anledning inte se hela blanketten där för bokningsförfrågan...
    Jag har bara bokat frukost till mig, och det tror jag att de flesta andra har gjort också. Arvid äter gröt till frukost, så jag tar med mig grötpulver och sedan kan det väl inte vara hela världen om han får tugga på lite flingor eller bröd också!
  • helhed
    Såphia skrev 2009-01-02 12:00:50 följande:
    Åh, så kul!! Ska du bo hos din syster fre-lör? Verkar som att vi alla kommer bo på vandrarhemmet lör-sön! Så himla kul det ska bli!! Lördag: Äta en god frulle. Göra sig iordning. Gå på stan och SHOPPA, fika någonstans. Samlas alla på ett lämpligt ställe och leka/fika/tjattra! Äta någonstans ute eller fixa mat på vandrarhemmet? Sen hela kvällen med skvaller!! Weeeiiii! Eller har ni andra någon annan idé? Vildkorn: Hur går det med din förskola? Har du frågat?
    Låter bra! Jag komemr ju 11.50 på lördagen, så då kanske jag kan träffa er direkt på stan någonstans?

Nej, måste ut med Arvid så att han får sova. Kommer in ikväll igen!

S o F: Helt ok att du bokar med Prommis. Jag ska ju bara sova en natt så enkelrum är helt ok för mig.
  • helhed
    Vildkorn skrev 2009-01-02 17:28:47 följande:
    Om vi kan vara ute på mitt jobb så blir det ju nästan en heldag där. Tar ju lite tid att åka. I sånt fall är söndagen perfekt för shopping.
    Ja lördagen kanske vi kan träffas och "leka" och sedan kan vi shoppa på söndagen! Dock får ni inte åka iväg utan mig på lördagen! Inte före 12.00 alltså!
  • helhed
    Camellis skrev 2009-01-02 20:50:01 följande:
    Vad gäller mat är jag öppen för alla förslag. Kan däremot varna för att jag är ett matmonster som blir rätt grinig om jag inte får mat i rätt tid. Fast jag kan nog lägga lite band på mig bland er, men om jag skulle verka grinig kan ni ju föreslå en bit mat.
    Samma här! Min man brukar tala om för mig att nu behöver du nog äta någonting, när jag är för djävlig

Laga mat ihop låter ju trevligt och tacos är ju alltid gott, men jag är också öppen för det mesta.
    Hedebris skrev 2009-01-02 21:26:29 följande:
    hihi.. vi har skickat in våra semper koder. så får jag den premien jag vill ha så är bebisstolar inget problem för mig iaf :)
    Jag har också en sack n`seat från Semper Den är helt ok, men bebisen hamnar långt ned i jämförelse med en vanlig barnstol, så Arvid har slagit i huvudet ett par gånger när han har böjt sig framåt. Dessutom funkar den inte om stolen har för hög rygg. Men den är praktisk att ha med sig i skötväskan!
  • helhed
    Högbergarna skrev 2009-01-03 08:52:40 följande:
    Evve81 skrev 2009-01-03 08:12:56 följande: Det beror lite på vad du åker för tåg. Fast plats finns alltid iofs. Särskilt nu när man kan ta ur dom ur vagnen.. Åkte när Knut va pyttepytt å då ville jag ju ha en plats nära vagnen eftersom han sov. Det va inte det lättaste. VAgn 6 på x2000 har toalett med skötbord och en speciell plats för barnvagnar. Alltid vagn 6 på x2000. Har själv oxå en Brio o den har fått plats på olika tåg. Till Malmö sist va det mest problem då vi fick stå upp o göra gröt o mata Knut. Inte det lättaste på ett tåg. Men så va det ett sådant där pendlar tåg som går istället för buss typ = trångt.
    Vad bra för jag ska sitta i vagn 6 både dit och hem Jag har också en stor sittvagn!
  • helhed

Arvid sover också bäst i egen säng tyvärr. Precis som jen ny har vi en resesäng, men jag vill helst inte ha med den på tåget. Det är ju tillräckligt att bära på ändå. Jag bokade väl nästan sist (typ före S o F och Prommis) så jag har antagligen inte fått någon spjälsäng heller då. Är det så får vi väl lösa det ändå.

• helhed
    Evve81 skrev 2009-01-03 18:06:48 följande:
    Ja jag behöver ingen spjälsäng. Inget barn som kan sova i vagnen då? Jag tänkte ju att när Agaton somnar på kvällen får han göra det i vagnen. För annars får jag ju sitta hela kvällen på rummet eftersom han somnar vid 18.30.........
    Jag tar med babyvakt, så jag hör om han vaknar. Arvid somnar också vid 18.30.

Vagnen tror jag inte funkar för Arvid. Kanske att han kan sova i min säng. Vi sover ok ihop. Det jag är rädd för är att han ramlar ur när han ska sova själv i flera timmar innan jag går och lägger mig!
  • helhed

Roberts jobb betalar också hans mobil och vårt bredband Plus hans årskort på SJ, men nu förhandlade han bort det, eftersom han ska vara ledig hela våren, mot en lönehöjning på 3500:-

Man ska inte jobba kommunalt, om man säger så...

Svar på tråden Trådträff Mars 09