• helhed

Trådträff Mars 09

Shoppa kanske vi kan göra mer på söndagen. Jag åker i alla fall inte hem förrän klockan är nästan fem och i Stockholm har väl de flesta affärer öppet på söndagar också?

I slutet på mars kan det ju vara ganska varmt om vi har tur. I sådana fall är det nästan enklast att var ute i en park och köpa med oss lite fika. Annars får vi väl vara inne någonstans. Junibacken kan ju vara roligt, men är inte det för lite större barn?

• helhed
    MariaK skrev 2009-02-17 20:54:12 följande:
    Kaffe är bara ett skit o man blir beroende o får humörsvängningar o ont i huvet om man inte dricker det o det har jag ändå så hur skulle det bli då.......
    Inte jag. Det beror på hur mycket och hur ofta man dricker det! Men det är gott, socialt och varmt när man är lite småfrusen
  • helhed

Jag kommer ju inte till Stockholm förrän strax innan tolv på lördagen, så mötas någonstans centralt efter lunch låter bra för min del. (Fast undrar om jag gbehöver lämna väskor på vandrarhemmet först? Hur gör ni andra som kommer på lördagen? Släpar med dem eller lämnar dem någonstans?)

Jag shoppar också gärna, men har ju en hel del tid för det på söndagen, så ni andra kan ju gå på lördag förmiddag. Någon kanske följer med mig och shoppar på söndagen med?

• helhed
    högbergarna skrev 2009-02-19 08:18:53 följande:
    Blä så besviken jag är!!!!!! Jäkla skitdag detta blev!! Först kommer inte sotaren som bestämt så vi har nu gått andra dygnet på elpatron i onödan! DYYYRT!! Sedan detta!! Kände på mig att det va ngt knas då jag först fick samma bokningsnr två gånger. Blev ju tvungen att hämta ut biljetterna först innan jag kunde se dom för självklart hade jag glömt skriva i min mailadress... DET gör jag aldrig mer om!!
    Nej, vad tråkigt!!

Kan du inte hålla utkik på Tradera om det kommer några billiga biljetter där för ditresan?
  • helhed

Oliver måste man ju ha till också!

Nej, jag nöjer mig nog med det mesta till tacos egentligen, bara det finns salsa.

• helhed
    Såphia skrev 2009-02-19 22:17:32 följande:
    Ha ha, jag läste Oliver som i namnet. Måste ha Oliver till. (?)
    Jag tänkte skriva till - inte namnet alltså - efteråt, för det såg konstigt ut i skrift
  • helhed

Vi äter alltid kött i, och vi delar ca 400 - 500 gram på mig, Robert och Alva, och det brukar bli över, så jag tror nog att 200g per person bör räcka. Även om någon skulle äta mer, så äter andra mindre.

• helhed
    Camellis skrev 2009-02-23 09:51:27 följande:
    Ha ha! Oj vilken diskussion det har varit! Jag har inte så många tacomåsten. Vi har gräddfil till dock. Och så måste jag ha mild sås, annars bränns jag upp. Ellen äter middag vid tre-fyra så hon kommer nog snarare vara i gnällstadiet kl 18. Iofs kanske hon är så chockad av allt omkring så att hon glömmer bort att gnälla?
    Arvid äter också vid fyratiden, men jag tänkte ge honom en burk innan. Sedan får han äta lite grönsaker och bröd med oss. Han brukar lägga sig vid sex - halv sju annars, så han lär säkert vara gnällig. Men med mycket att titta på går det säkert bra ändå.
  • helhed
    Evve81 skrev 2009-02-27 09:06:11 följande:
    gräddfiltortilliabrödköttfärssantamarias kryddmixosttacosås-mediumchampinjonlöktomatsalladavocadovitlökcreme fraichelimeolivertzatsiki ajvarsalsaMajschips (tortilla/natchos chips)sambal oelekmajsRöd/gul paprikaananas (ringar)NachoschipsMildaculinessgurkaLägger till gurka är det ingen som vill ha hårda bröd?????Jag är också nervös ska ju åka själv hela vägen.... Om 1månad är det ju dax   Innan vi åker måste jag få några sydares mobilnummer så jag kan hitta åt er på centralen!!!!
    Jag vill ha hårda bröd, men jag är inte så noga med mat. Jag äter det som finns, liksom, så jag kan nöja mig med nachos.
Svar på tråden Trådträff Mars 09