• helhed

Trådträff Mars 09

Jag vill också bo med er och ha egen säng till Arvid. Han sover inte heller så bra med mig.

• helhed
    Såphia skrev 2008-12-31 15:47:33 följande:
    A va fan! Jag hakar på på fridhemsplan!! 900:- för två nätter. Som hittat!! Någon som vill dela dubbel eller trippelrum? Eller ska ni sova i enmansrum alla? Vet att Kicko och Lycklig ska dela en trea och Hedebris har ju hela familjen med. Jen ny behöver singelrum. Ni andra då? Vincent är förvisso en blandsovare. Ibland vaknar han mycket, men brukar inte väsnas, ibland sover han stenhårt. Jag kan dela rum, bara det inte blir för trångt!
    Jag delar gärna. Arvid sover också bra vissa nätter, kasst andra. Men vi får hoppas att både killarna har en bra natt Fast det är klart. Jag ska ju bara sova där en natt. Du kanske vill dela med någon som sover bägge nätterna?
  • helhed

Nu har jag bokat tågbiljetter!!!

Jag kommer till Stockholm 11.50 på lördagen och åker hem 16.45 på söndagen.

• helhed

Och nu ska jag med sätta igång med nyårsmaten. Enkel antipasti (melon och skinka, oliver, bruschetta med mozarella och tomat) till förrätt, oxfilé och rostade rotfrukter med chèvrekräm till huvudrätt. Om vi orkar finns det även ost och kex senare till kvällen och så lite rödvin så klart

Gott nytt år!!

• helhed
    Såphia skrev 2009-01-01 09:00:38 följande:
    Hehe: Hade varit trevligt att dela rum. Du ska bara sova lör-sön? Då tar jag kanske mig in till mina vänner fre-lör. Vill helst inte bo i singelrum två övernattningar pga priset då. Får fundera lite till.
    Ja, fundera du. Det blir kanske jobbigt för dig att åka till kompisar om ni kommer sent på fredagen?

Jag kommer ju inte upp förrän på lördag klockan 11.50, eftersom jag jobbar hela fredagen.

Jag kan tänka mig att boka ett enkelrum också, eftersom jag bara ska sova en natt, men det blir ju ännu billigare om vi delar. Dessutom är det ju trevligt med sällskap, bara inte barnen är vakna hela nätterna. Då får vi kanske mer sällskap än vi vill.
  • helhed
    Såphia skrev 2009-01-01 16:35:49 följande:
    Tittar man på enkelrummen på deras hemsida så får man antingen ett rum med fönster, men utan toa/dusch, eller ett utan fönster men med toa/dusch. Känns hemskt instängt med så små rum utan fönster.. Blev inte så sugen längre. Om jag nu inte kan dela dubbelrum båda dygnen så blir det nog boendet hos vännerna för mig.
    Då kanske jag ska ta och boka enkelrum jag med nu då? Det verkar ju som om man får passa på innan spjälsängarna tar slut Om de tyckte att det skulle bli trångt med två spjälsängar i ett trerum, så måste det ju vara ännu trängre i ett dubbeltum dessutom.

Ni som har bokat. Har ni bokat utan toa/ducsh eller? Vi kanske kan hjälpa varandra med barnen medan man springer iväg och gör sig i ordning i sådana fall?
  • helhed
    Jen ny skrev 2009-01-01 16:40:18 följande:
    Egentligen skulle man säga till att man vill komma så nära era rum om möjligt. kanske vi slipper dela toalett med någon annan än oss själva? Fast de kanske har olika strl på rummen på olika plan?
    Där fick jag svar. Att få rum nära och dela toa vore ju toppen! Speciellt om man ska kolla varandras barn.
  • helhed
    Hedebris skrev 2009-01-01 16:51:43 följande:
    nu har vi skickat bokningsförfrågan. 1920kr landade det på. sen resan 920:- så ni kommer vi bli luspanka!
    Fast ni hade ju inte behövt åka allihop.

Jag betalar ca 900:- (tåg) + 610 för bara mig och Arvid. Jag tycker dock att det ska bli roligt att träffas och att det är värt pengarna. Annars behöver man ju inte åka. Rummet betalar man väl inte förrän man checkar ut i alla fall? Vi får spara, spara allihop! Inga snygga klädtips i trådarna längre, tack!
  • helhed
    Hedebris skrev 2009-01-01 16:54:12 följande:
    hela familjen ser fram i att åka upp. jenny- känner du sig som ett ufo och vill prata betygsskalor som G-mvg eller diskuttera om att växa upp på 90talet så kan ju vi snacka ihop oss ;)
    Jag kan ju lägga mitt lärarperspektiv på IG - MVG då
Svar på tråden Trådträff Mars 09