• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Evve81

Finns det inget aktivitetesställe???

Vi va rpå nåt som heter drakborgen i helgen. Var visserligen för äldre barn MEN Agaton hade SUPERKUL. Barnen kunde klättra hoppa åka rutchkana mm. egentligen har nog barnen inga krav mer än att det är bra om det finns lite yta för dem!

Mina gullungar Tuva 05 Agaton 08!
  • Vildkorn

Det finns ju junibacken.
    http://www.junibacken.se/

Jag har också funderat på Skansen. Frågan är ju hur kul det är för de små. Och om det är snorkallt ute är det kanske inte så kul heller.

Det finns lekland. Men precis som allt annat kostar det och dessutom är det ju en bit att åka.

♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Jen ny skrev 2009-02-17 13:02:47 följande:
    Hur blev det med Vildkorns dagis?
    Blev ju inte alls för att min chef är omöjlig och skyller på att försäkringar och avtal inte gäller osv...
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • första

Det finns ett lekcenter (typ Drakborgen) i Sickla köpcenter, i Högdalen och i Skärholmen.
    Oftast gratis för barn under 1 år. Men de ligger ju inte centralt. Och det blir mycket folk efter lunch.
    Men det är ju lättare att umgås på ett sådant ställe. Mycket plats och mjukt att sitta på.
    Kulturhuset finns ju oxå men väldigt litet.

• Jen ny

Vildkorn skrev 2009-02-17 15:36:18 följande:

Blev ju inte alls för att min chef är omöjlig och skyller på att försäkringar och avtal inte gäller osv...
    Okej, missade det.

Första: våra barn är ju inte under 1 år då så det kostar ju och dessutom bland en massa andra ungar. Jag vet inte. Kasnke vi inte ska bestämma något förrän vi är på plats? Är vädret okej kan man kanske vara ute.

Jag vet ju inte alls hur det är med utbudet i stockholm men jag tänker att det är en massa folk överallt.
  • Såphia

Är det fint väder räcker det perfekt med en hämtkaffe, "köbekaga" och en härlig lekpark. Är det däremot dåligt väder... Ja då vill man helst vara inne. Någon shoppingtimme på förmiddagen, lekpark/lekland på eftermiddagen och tacomiddag och toasupande på kvällen?

• Vildkorn
    Såphia skrev 2009-02-17 16:57:06 följande:
    Är det fint väder räcker det perfekt med en hämtkaffe, "köbekaga" och en härlig lekpark. Är det däremot dåligt väder... Ja då vill man helst vara inne. Någon shoppingtimme på förmiddagen, lekpark/lekland på eftermiddagen och tacomiddag och toasupande på kvällen?
    Håller med dig...
    Bara jag får kaffe och en bulle så är jag lycklig och står ut med det mesta.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Jen ny

Vildkorn skrev 2009-02-17 17:03:21 följande:

Håller med dig... Bara jag får kaffe och en bulle så är jag lycklig och står ut med det mesta.
    Jaha, då var man redan utanför. Ska kanske ta lite cola jag!
  • Vildkorn
    Jen ny skrev 2009-02-17 18:52:05 följande:
    Vildkorn skrev 2009-02-17 17:03:21 följande: Jaha, då var man redan utanför. Ska kanske ta lite cola jag!
    Haha! Ja stackars dig. Men du är inte ensam om att inte dricka kaffe har vi ju konstaterat. Finns ju fler i den här tråden som heller inte blivit vuxna.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • helhed

Shoppa kanske vi kan göra mer på söndagen. Jag åker i alla fall inte hem förrän klockan är nästan fem och i Stockholm har väl de flesta affärer öppet på söndagar också?

I slutet på mars kan det ju vara ganska varmt om vi har tur. I sådana fall är det nästan enklast att var ute i en park och köpa med oss lite fika. Annars får vi väl vara inne någonstans. Junibacken kan ju vara roligt, men är inte det för lite större barn?

Svar på tråden Trådträff Mars 09