Inlägg från: Vildkorn |Visa alla inlägg
  • Vildkorn

Trådträff Mars 09

Jen ny skrev 2008-12-30 00:01:16 följande:
    Nu ska jag gå och lägga mig. Ska fundera på de där lyxiga i natt. N tyckte att jag var värd ett fint hotel när resan blev så billig så kasnke man slår till? Man får spara undan lite slantar de kommande månaderna....Skulle vara roligt att lyxa till det lite i vardagen!Natti natti ses i morgon.
    Åhh... lyx!
    Får se var de andra tänkt sig för ställe i morgon.

Natti natt..
    Camellis skrev 2008-12-30 00:02:22 följande:
    Jo, jag såg det. Inga blyga summor direkt. Nu ska jag smyga in till sovrummet och se om Ellen fortsätter sova - om inte säger jag god natt nu. Får se om jag kan fortsätta inne i sovrummet.
    Natti natt till dig med om inte Ellen fortsätter att sova då.
    ♥ Älskade Skruttan kom 080220 ♥
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 00:07:35 följande:
    Natti natti!M antydde också att han tyckte att jag skulle bo på ett lite finare, bekvämare hotell iom att Ellen ska med. Så att det ska bli så smidigt som möjligt för oss.
    Hmm... undrar vem som ska betala hotell för mig då? Vet ju att man kan göra avdrag för dubbelt boende. Så jag kanske ska lägga in det i nästa deklaration.
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 00:33:46 följande:
    Ja, undersök! Kom och bo med oss på Grand, vettja!
    Ojaaa... tar en svit på en gång.
    Sorgliga är väl att det räcker med en drink i baren (hmm, mycket drinktjat från mig ikväll) för att bli ruinerad.
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 00:44:38 följande:
    Ha ha! Anar ett visst sug hos dig ikväll? Ja, okej vi kör Sheraton istället då!
    Börjar väl få nyårsvibbar kanske? Men jag har ju äntligen återhämtat mig från sist jag var ute. Så det kanske börjar suga lite igen.
    Ni kan jag Sheraton så tar jag lokala hotellet här ute. *sneglar på prislistan*
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 00:53:17 följande:
    Åh den som hade en nyårsfest att se fram emot! Här har sambon jour så vi blir hemma med fläskfilé och Grevinnan o Betjänten. Riktig rajtantajtan. Jag får väl supa mig full själv kanske? Synd bara om sambon måste sticka och jag sitter där askalas med tre barn. :-/
    Jag ska nog ha lika spännande som ni. Orkar bara inte anstränga mig. Känns mest krångligt att hitta på något så här i sista minuten och släpa med Enya.
    Näää det blir att fixa lite god mat och leka med henne. Hoppas att hon sover genom alla fyrverkerier.
    Camellis skrev 2008-12-30 00:54:18 följande:
    Det bara slog mig - Vanadiz, vars håller hon hus nu för tiden? länge sedan man såg till henne va?
    Jo det var länge sen igen. Lite tråkigt faktiskt.
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 01:03:56 följande:
    Jaha, trodde alla hade planer utom vi. I vanliga fall brukar jag vilja bara vara hemma, men i år är jag sugen på fest. Säkert bara för att det inte går. Jag såg henne precis i en annan tråd, så hon är närvarande på FL iaf. Men kom att tänka på henne tidigare när jag klurade på om jag Jen ny verkligen var de enda som kommer representera Norrland (vi som knappt ens kommer från N!).
    Det är väl mer Prommis och Vanadiz som får stå för den representationen.
    Men du är väl hälsing? Eller har jag missuppfattat något nu igen... typ geografi.
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 01:29:01 följande:
    Aha, kommer Prommis också fr¨ån norr? Det hade jag missat. Ja, jag är hälsing, men Hälsingland ligger i sydöstra Norrland.
    Jag har liiite koll på var Hälsingland ligger. Har ett ex som kommer därifrån... Ljusdalstrakten eller vad fasiken det var.
    helhed skrev 2008-12-30 08:49:01 följande:
    Robert tyckte att jag skulle åka i alla fall, så jag gör nog det. Nu hade priset på morgontågen sänkts med 50:- med. Verkligen konstigt system de har på SJ Jag måste dock boka lite senare, när R. har gått upp, så att jag kan boka genom hans priokort. Då får vi priopoäng, som man kan köpa mackor, bo på hotell etc för. I somras bodde vi gratis på Scandic för priopoäng Nu har vi dock nästan inga kvar, så nu får jag nog betala hotell. Om jag ska åka dyrt tåg är jag nog inne på Lyckligs linje med billigare hotell i alla fall. Någon som vill dela rum?
    Du ser... det löser sig alltid. *hurrar lite*
    högbergarna skrev 2008-12-30 11:23:52 följande:
    Nu så... "hittade" jag tråden. Vill verkligen med!!! Just nu e det superfattigt eftersom ajg fick så lite denna månad.. Men jag inväntar VAB-dagarna... plus sångpengar.. Så ska jag nog ha råd. Iallafall med resan.. I värsta fall får jag sova över hos syster min då... Om pengarna inte räcker till hotell eller vad det nu blir... Någon som tittat på ngt billigt hotell??
    Men kan du inte boka en billig resa nu då? Om det skulle skita sig så måste det ju gå att avboka, eller?
    Visst kostar det lite extra med avbokningsavgiften, men det kan det ju helt klart vara värt.
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 21:49:58 följande:
    Vilket för mig vidare till nästa fråga - är det något bestämt egentligen vad vi ska göra och var vi ska vara osv? Med tanke på att vi blir ett gäng, så måste vi ju umgås på ställen som har rum för femtioelva mammor med barnvagnar och små knyten.
    Jag ska kolla igen med chefen om vi kan vara ute på mitt jobb. Funkar inte det så får vi hitta på något annat. Men något typ av lekland eller liknande känns mer eller mindre som ett krav.
  • Vildkorn
    Camellis skrev 2008-12-30 22:05:07 följande:
    Ja jag fattar priserna som "en natts"-priser. Eller missuppfattar jag nu? *förvirring*
    Men det blir ju 1200 kr var för dem... de delar ju rum och därmed kostnaden.
    Så totalt blir det 2400 kr för två nätter i familjerum.
Svar på tråden Trådträff Mars 09