• KSB

Född v. 23+6 en orolig tid!

Fick en son den 10/12 han skulle inte tittat ut förens den 1/4. Han föddes 16 veckor för tidigt, det kom som en chock för oss båda och nu ligger han i respirator och kämpar!Vi har en lång tid kvar på sjukhuset och långt hemifrån.men vi vill inget annat än att vara vid hans sida!
    De jobbigaste är att inte veta om man får med honom levande hem, att man är ovetande om vad som kommer att ske, man går och väntar på bakslag efter bakslag..
    Han var en stor kille för sin ålder, vägde 695 gr och var 32 lång. Hoppas att han klarar detta.

Någon som varit med om något liknande?
    Som har några bra råd på hur man ska orka med dagarna?

• Svar på tråden Född v. 23+6 en orolig tid!
  • Marline
    KSB skrev 2009-03-24 18:51:16 följande:
    Ett glädjande besked! Vi har fått komma hem, alla tre. Jag, min sambo och vår älskade Melvin. Han klarade de vi trodde var omöjligt, att överleva när man föds i vecka 23. Ja vi förstår nog inte att de kan går vägen, nu sitter vi här hemma och jag kan göra vad jag vill med mitt barn, jag kan pussa, gosa å bara hålla precis när jag vill. Jag behöver inte fråga någon om lov längre. En underbar känsla, men de har inte varit en resa som varit med bara "sol och bad" har varit endel snöstormar också. Ni som är i samma situation där ute, jag vet, tro mig, jag vet hur det känns och man vissa dagar knappt orkar resa sig ur sängen. Hur tungt det kan vara... Ta hand om varandra finns där och stötta varann! Tack till alla er som följt oss och stöttat oss under dessa månader. Och till alla er som varit i ungefär samma situation samtidigt, sänder styrkekramar och hoppas att ni redan är eller snart kommer hem! Kram K.
    Vad roligt! Grattis! Vi har själva varit hemma i ca 3 veckor. Det är verkligen underbart! Vet precis hur du känner!
  • tinaw

Stort grattis! Det är fantastiskt att få komma hem till slut!

• Lilybee

Stort grattis och välkommen hem! Måste kännas underbart

• jni

Underbart att höra! Stort grattis & njut nu!!

• Mamma till två hjärtan

Grattis till hemgången, måste vara helt underbart!!

Svar på tråden Född v. 23+6 en orolig tid!