Tessita skrev 2009-01-03 21:02:57 följande:
KSB, hur går det för er? Vår tjej verkar klara sig utan resp nu, vi är så lyckliga. Jag har tappat räkningen på alla gånger som vi trott att vi skulle förlora henne när hon slutat syresätta sig och tappat puls. Men nu känns hon mkt mer stabil nu och det är så fantastiskt att se när hon fortsätter syresätta sig fint trots att hon tappar puls. Men vi har ju fortfarande en lång, lång väg kvar. Vill gärna höra hur det fortsatt går för er. Lycka till.
Skönt att höra att det blir bättre med dipparna. Min lilla tjej har börjat göra precis likadant. Blir så fruktansvärt rädd varje gång. Oftast hämtar hon det själv rätt snabbt men ibland segar det sig kvar och syresättningen bara sjunker och sjunker.
Marline skrev 2009-01-03 21:26:54 följande:
Frila2 skrev 2009-01-02 21:37:55 följande: Vad kul att det går så bra för dottern! Sonen hade en jobbig natt i natt. Han blev blek och tappade i både puls och syresättning o dyl. De har nu röntgat och tagit en massa prover. De har stängt av maten för ett tag nu. Hoppas det ordar till sig. Jag fick hålla honom för första gången idag, i tre timmar! Vilken lycka! Den bästa stunden i mitt liv! Sonen mådde jätte bra hos mig. Alla värden, puls och allt var jätte bra under dessa timmar. Underbart! Dock blir det än värre att lämna honom när han mår så bra med mig. Jag får så dåligt samvete. Jag bara gråter då jag tänker på honom. Jag älskar honom långt mer än jag trodde var möjligt. Tid: gå fort!!!
Usch, vad jobbigt det är när de gör så. Så har Siri också börjat göra, oftare och oftare dessutom. Tappar i puls och går ner i syresättning. Ofta hämtar hon upp det själv men verkligen inte alltid. Enligt personalen här är det mer regel än undantag att de gör så. De liksom väntade på att hon skulle börja med det. Jobbigt att det stängt av maten, men det tar ju väldigt på dem när de äter.
Härligt att du fått hålla honom! Visst är det underbart! Dåligt samvete har man helt klart när man måste lägga in dem igen men jag orkar precis tre timmar. Nu har lilltjejen börjat bråka även när hon är ute hos oss och då känns det faktist lite lättare att lägga tillbaka henne i kuvösen. Hon har åkt på sin första infektion också tyvärr och får antibiotika. Hopaps at det hjälper!!!
Ja, tid, gå fort! Jag längtar till januari är över