• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • Lurvenpajsaren

Jajamensan! Du har helt rätt, Chanelll. Ledsen kommer man att vara emellanåt, men härifrån kan det bara gå framåt.

God natt på er, flickor!

• Solkattan

Lurvenpajsaren:
    Va skönt att Ni kan peppa varandra hemma... nästa gång måste det vara din tur!!
    Även om det låter lite knasigt kanske så har du/Ni verkligen blivit en erfarenhet rikare. Fast kanske ingen erfarenhet som nån annan behöver känna avundsjuka för.
    Och kanske är det så att det riktigt j*vliga i livet faktiskt stärker en människa på sikt?
    Du/Ni har klarat av denna pärs och kommit ut på andra sidan...

krillesfruga:
    Hur har det gått idag...?

//solkatta

• Lurvenpajsaren

Tack, Solkattan!
    Jag förstår precis vad du menar. Det sista som lämnar en är ju hoppet och nu sitter jag bara och väntar in nästa försöksomgång.
    Det känns bättre idag när jag vet att allt är ute och jag slipper smärtan. Det småmoler ibland, men det känns inte mycket. Jag har inte blött alls efter ingreppet heller vilket ju känns bra.
    Det lustiga är hur olika råd man kan få från två olika gynläkare. När jag frågade den första, som undersökte mig, när man kan försöka igen så sade hon att det är bra att låta en mens komma emellan. Igår frågade jag den läkare som hade opererat mig om samma sak och hon svarade att man inte skulle ha samlag så länge man blödde utan vänta tills man börjar få vanliga flytningar igen. Hon sade också att det finns inget som säger att man inte kan bli gravid på en gång igen så länge det kommer friska ägg utan kromosonfel. Kroppen blir int gravid om den inte är redo. Det uttalandet reste mig lite och fick mig att börja tänka mer positivt igen. Så jag resonerar sähär: när jag vet att allt är ok där nere och jag känner mig naturligt kåt igen ska jag flyga på maken och ge honom en skön, hård omgång!

Det här med att vara riktigt sugen på sex existerar ju, som ni vet, inte alltid när det handlar om ren ram produktion.

• Solkattan

Lurvenpajsaren:
    Visst är det konstigt att läkare inte kan ha samma åsikt... ?
    Tycker du gör helt rätt i att köra på när allt känns ok... det finns ju ingen läkare i världen som kan avgöra när det känns okey för dig o din sambo att försöka igen...
    Har läst att gravhormonerna på nåt sätt kan göra det lättare att bli gravid igen efter ett MF... hoppas det stämmer i ert fall! Skrattande.
    Håller tummarna för att det är ett superägg som släpper vid nästa ÄL och att du, ÖnskanS, Augustibruden kommer få Era efterlängtade .. "julklappar" = .

//Solkatta

• Miraklet09
    Solkattan skrev 2009-02-03 09:15:50 följande:
    Lurvenpajsaren:Va skönt att Ni kan peppa varandra hemma... nästa gång måste det vara din tur!!Även om det låter lite knasigt kanske så har du/Ni verkligen blivit en erfarenhet rikare. Fast kanske ingen erfarenhet som nån annan behöver känna avundsjuka för. Och kanske är det så att det riktigt j*vliga i livet faktiskt stärker en människa på sikt?Du/Ni har klarat av denna pärs och kommit ut på andra sidan... krillesfruga:Hur har det gått idag...?//solkatta
     hehehe ska dit snart vid 14.00 nervöst som tusan
     kommer skämmas ihjäl om ja ringt till kk :-s
     hahaha hur fanken förklarar man det sen..
     usha jag vet inte vart ja sja ta vägen, gilla ej detta sjukhuset
     osså måste ja gå helt själv, ja börjar få smått panik,
     funderar att ringa maken be han sätta sig på bussen hem
     även om vi förlorar lite pengar på det, vet inte om ja klarar detta ensam
    E
  • frukarlssonn

Oj va tyst det vart här... Hur mår ni? Jag har haft världens förkylning i fem dar, och idag är första dan jag mår bra.

• Miraklet09
    Marinero skrev 2009-02-09 13:51:28 följande:
    Oj va tyst det vart här... Hur mår ni? Jag har haft världens förkylning i fem dar, och idag är första dan jag mår bra.
     jag mår bara bra

undebart bm på kvinnohäsan på hälsosamtalet
     ska dit nästa vecka på fredagen den 20 på inskrivningen i vecka 10+6
     tiden går fort då
    E
  • frukarlssonn
    krillesfruga skrev 2009-02-09 14:03:01 följande:
     jag mår bara bra  undebart bm på kvinnohäsan på hälsosamtalet  ska dit nästa vecka på fredagen den 20 på inskrivningen i vecka 10+6  tiden går fort då
    Va härligt. Det går framåt
  • Miraklet09
    Marinero skrev 2009-02-09 14:14:08 följande:
    Va härligt. Det går framåt
     Hehe ah

ja mailade gyn i halmsytad med, där ja gick innan med uppdatering
    men idag har ja inte fått sova för djuren
     hunden skäller för minsta lilla snart åker han ut alltså (hormoner) Oskyldig
     haha, nej men seriöst kan inte ha han sån om han fortsätter,
     skickar iväg honom till svärfar och hans sambo ist,
    eller fråga om vi kan byta med deras hus, så får dem våran lägenhet..
    orkar inte bo här längre
    E
  • Solkattan

Chanell:
    Trist... verkar dock som alla människor är förkylda nu...
    Själv tycker jag att jag har haft min beskärda del med två förkylningar på raken ifrån annandagen till mitten på januari...
    Har din mage växt nåt? Glad

Kan tillägga att precis idag har jag passerat över till vecka 13 .. (12 + 0) då missfallsrisken sägs minska med 90-97%. Känns helt underbart att ha kommit så långt... Skrattande.

Hur går det för Er IVF:are..? Är ni snart nedreglerade..? Mår Ni ok av sprayen?
    Börjar det närma sig sprutdags...? Hoppas hoppas så att det går bra för ER!!
    Självfallet håller jag tummarna för Er andra med som inte håller på med IVF... Glad.

Krillesfruga:
    Härligt med inskrivning... jag o sambon ska iväg gemensamt för första gången nu på torsdag. Dock vart han j*kligt besviken då jag uppfattat att vi inte kommer få göra ett ultraljud.
    För honom blir det liksom mer verkligt om han får se bebisen... att sitta o "mjukis" prata tycker han är helt överreklamerat...

//Solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3