• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • straw2008

Jag vill ha nya färger på sufletter!!! Vill inte sy egna då jag vil ha original.... GE MIG!!

Måste oxå gnälla lite vår son gillar varken been eller cameleon (har ni sett hur en 5 mån ligger i sittdelen, benen upp liksom helt galet o han lär väl ha konstant sockerdricka i tårna stackarn).

Been är för trång han får liksom inte plats, men bättre blir det till våren då man slipper åkpåse och jacka.

Har även problemet att han hasar ner...

MEn me like anyway!

• Nicke Nyfiken

Ni som tycker Been är trång, hur gamla är era barn? Min tjej är 9månader och jag tycker inte att hon verkar sitta trångt trots tjockare vingar, åkpåse och overalla eller jacka. Menar ni att det blir trångt uppe vid axlarna där vingarna är eller? Till och med min 3-åring får ju plats (när sittdelen var vänd mot mig) även fast det ser helt tokigt ut etersom han är så lång .-)

• Pasadena

straw2008 skrev 2009-01-02 00:04:50 följande:

Jag vill ha nya färger på sufletter!!! Vill inte sy egna då jag vil ha original.... GE MIG!! Måste oxå gnälla lite vår son gillar varken been eller cameleon (har ni sett hur en 5 mån ligger i sittdelen, benen upp liksom helt galet o han lär väl ha konstant sockerdricka i tårna stackarn).Been är för trång han får liksom inte plats, men bättre blir det till våren då man slipper åkpåse och jacka. Har även problemet att han hasar ner...MEn me like anyway!
    Åh äntligen NÅN som har samma problem

Jag spar också vagnen till våren då hon komemr sitta utan overall och så. I våras/somras/höstas satt hon jättebra i vagnen! Problemet med rygglutningen kvarstår dock och jag har inte kunnat komma runt problemet genom att sätta en kudde i ryggen heller.
  • Pasadena

Nicke Nyfiken skrev 2009-01-02 08:42:31 följande:

Ni som tycker Been är trång, hur gamla är era barn? Min tjej är 9månader och jag tycker inte att hon verkar sitta trångt trots tjockare vingar, åkpåse och overalla eller jacka. Menar ni att det blir trångt uppe vid axlarna där vingarna är eller? Till och med min 3-åring får ju plats (när sittdelen var vänd mot mig) även fast det ser helt tokigt ut etersom han är så lång .-)
    Min dotter är 1,5 och det blir jäkligt trångt med overall + fårskinnet under.
  • tulle17

Jag håller med dig.Jag förstår inte att folk tycker att den är trång.Min son som är 2 1/2år sitter hur bra som helst med påse i vagnen.
  • Lobro

Hur vet man om man har tjocka eller tunna vingar som jag såg att det pratades om??
    Jag tycker att dom på min vagn är ganska tunna iaf..

Min son är 20 månader och sitter bra i vagnen men med overall/vinterkläder blir det liiite trångt för att få på selen osv.

Jag har drait ut selen så långt det går (tror jag iaf) för att han ska sitta lite "lösare" och kunna röra sig någorlunda och därmed slippa lutningen, fast han brukar vara rätt nöjd ändå visserligen!

Det enda jag kan tycka är lite synd med vagnen är att jag bara kan ha sufletten uppe när han sover, annars tar huvudet emot när han sitter upp.

• Pasadena

tulle17 skrev 2009-01-02 11:30:35 följande:

Jag håller med dig.Jag förstår inte att folk tycker att den är trång.Min son som är 2 1/2år sitter hur bra som helst med påse i vagnen.
    Det finns 2 olika sorters vingar på been, en tunnare modell och en tjockare.

Sen beror det väl på vad man jämför med? Jag jämför med vår ärvda brio sulky och den är extremt rymlig i jämförelse med been som är ganska liten/trång.
  • Lobro

Pasadena skrev 2009-01-02 11:42:12 följande:

tulle17 skrev 2009-01-02 11:30:35 följande:
    Det finns 2 olika sorters vingar på been, en tunnare modell och en tjockare.Sen beror det väl på vad man jämför med? Jag jämför med vår ärvda brio sulky och den är extremt rymlig i jämförelse med been som är ganska liten/trång.
    Jag har oxå en brio (race) som jag motvilligt får erkänna att sonen nog tycker bättre om!
    Den är mycket skönare och rymligare för honom att sitta i, det är ju lixom 2 helt olika vagnar, på brion så kan man ju fälla upp fotstödet och selen sitter inte fast i ryggstödet!
    Använder brio race mest nu under vintern faktiskt och när bebben kommer blir det bara racen till dagis för sonen och bee till bebben!
  • Stargirl
    Vi kör våran 2 åriga dotter nästan dagligen i Bee och hon sitter rymligt. Sonen som är 5,5 år får fint plats om det skulle behövas (inte för att det behövs). Han får inte plats i ngn anna vagn öht som finns på marknanden.
    Så jag tycker inte Bee är trång eller liten. Sufletten kunde sitta lite högre upp om jag fick bestämma. Men än så länge ingen fara med det.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Tullemi

Jag skulle oxå vilja att det fanns ett sittläge till. Ett lite "rakare".....mer 90 grader, så att säga. Milea vill alltid fram och hänga. När vi var på semester så hade vi en Chicco Liteway med en skyddsbåge, så vi selade nästan aldrig Milea och kunde hon hänga nöjt över bågen. En sådan båge vill jag ha till Bee´n.

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!