• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • straw2008

Vår pojke är snart 5 månader o axlarna tar emot när både vinterjacka samt åkpåse är på.

Jag tror problemet ligger i att när man har ett så pass kort barn i been så kommer axlarna precis i vinghöjd, där det är som mest trångt, med ett längre barn är det nog lättare, ska fota o visa nästa gång han är påklädd!

• Pasadena

Jag tror att det blir knas eftersom det inte finns något fotstöd och sen att ryggen är så pass lutad bakåt. Då är det lätt för dem att hasa ner liksom.
    Fast det verkar inte vara så många som har det problemet förutom jag och nån till

• Nicke Nyfiken

När min tjej började med Been var hon drygt 3 månader och då hasade hon ner lite. Det vi gjorde var att "dra fram" sitsen så den skulle bli så lång som möjligt så hela benen fick plats på sitsen. Då blev det bättre.

• madebyinferno
    Pasadena skrev 2009-01-01 13:59:07 följande:
    Vill verkligen inte starta det nya året och inlägg i den nya tråden med gnäl men jag måste Jag är så himla missnöjd med been Dottern sitter inte alls bra, kasar ner i vagnen (vi använder inte vagnens bälte eftersom hon sitter "fast" och blir tokig. Så vi har satt påett fristående bälte. Hon sitter bra i 1 minut, sen glider hon ner, benen hänger rakt ner utan stöd och lutningen i ryggstödet gör henne också så irriterad. Hon ville ju se allting så hon sitter konstant och armbågar sig framåt samtidigt som hon glider ner.Vi har fått ärva en brio-sulky som hon sitter som en drottning i. Hon gillar den jättemycket. Från att ha gallskrikit så fort man satt henne i been, klättrar hon nu i brion själv Tycler det är supertrist för been är verkligen så smidig och ltät att köra och tar knappt nån plats.Har ni några tips? Vill inte göra mig av med vagnen än trots att sambon tjatar att vi ska sälja "skiten" omgående.
    Hur gammal är tösen?? Har haft samma "problem" med sonen tills nyligen och han blir 18 månader nu i januari. Jag har alltså haft been undanställd i några månader och provat då och då om det passat herrn och sist så var det inga problem, varken att sitta lite lutad eller fastspänd så som det varit tidigare... Gillar du been så tycker jag du ska se tiden an och köra brion sålänge
  • Pasadena

Nicke Nyfiken skrev 2009-01-02 19:13:39 följande:

När min tjej började med Been var hon drygt 3 månader och då hasade hon ner lite. Det vi gjorde var att "dra fram" sitsen så den skulle bli så lång som möjligt så hela benen fick plats på sitsen. Då blev det bättre.
    Jo det kanske hjälper lite men det är inte så skönt för dem heller att sitta med benen rakt fram när de är så påpälsade. I en vanlig sulky viks ju knäna neråt och fötterna har stöd i fotstödet så det blir en naturlig sittvinkel om man säger.
  • Pasadena

madebyinferno skrev 2009-01-02 19:18:06 följande:

Hur gammal är tösen?? Har haft samma "problem" med sonen tills nyligen och han blir 18 månader nu i januari. Jag har alltså haft been undanställd i några månader och provat då och då om det passat herrn och sist så var det inga problem, varken att sitta lite lutad eller fastspänd så som det varit tidigare... Gillar du been så tycker jag du ska se tiden an och köra brion sålänge
    Hon är 1,5 ! Ja den står i vårt förråd och jag tänker inte sälja "skiten" (sambons namn på been). Tror den blir skitbra till våren och sommaren!!
  • Tullemi
    zasata skrev 2009-01-02 22:14:04 följande:
    hur lång är bee i ryggen? hur är den att köra på grusväg och hur är den om det är halt/snö ute?
    Det skumpar en hel del på grus, men inte så det stör varken mig eller dottern (hon somnar bara). Vi har inte haft Bee´n i någon snö, men det är ju halt och läskigt här i GBG oxå och det är inga problem att köra runt med den.
  • bara lilla jag
    Svar på #26
    jag har sitsen utdragen helt på min bee och sonen älskar det.. han sitter i vagnen som han sitter på golvet liksom med knäna lätt böjda och benen platt mot marken eller hur man ska säga :D men det är ju olika från barn till barn hur dom gillar att sitta och så
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!