• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:27:11 följande:
    Jag har ju inte rattat min Bee än i originalsuffla men jag blir lite sugen att sy en egen iaf. Frågan är om man ska fodra den då originalsuffletten är enkelt tyg *funderar*
    Ååååh jag vill oxå men är inte tillräckligt sykunnig. Så jag får avvakta och se om de dyker upp på tradera/blocket.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-02-19 17:33:53 följande:
    Ååååh jag vill oxå men är inte tillräckligt sykunnig. Så jag får avvakta och se om de dyker upp på tradera/blocket.
    Jag måste köpa en ny symaskin för min gör mig gråhårig!
    *påminner mig själv innan jag börjar sy större projekt*
    My sugar is raw
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:38:17 följande:
    Jag måste köpa en ny symaskin för min gör mig gråhårig!*påminner mig själv innan jag börjar sy större projekt*
    Jag fick en lågbudget symaskin(inte en huskvarna alltså) för ngt år sedan i julklapp. Har sytt upp ett par gardiner , ett nintendo DS skydd och docksängkläder sedan dess *s*

Har tyger hemma, men vågar inte börja med att sy en suffla
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-02-19 17:43:01 följande:
    Jag fick en lågbudget symaskin(inte en huskvarna alltså) för ngt år sedan i julklapp. Har sytt upp ett par gardiner , ett nintendo DS skydd och docksängkläder sedan dess *s* Har tyger hemma, men vågar inte börja med att sy en suffla
    Jag har fått min Bernina från min mormor som valt ut den. Hon är sömmerska så den vore nog helt ok. Om det inte vore för att det är något fel på den så den gör en trasselsudd av undertråden i tid och otid.
    Det är tydligen ett känt fel (har pratat med Bernina) men min mormor är knäpp (sant) så hon vägrade ge mig kvittot för "hon ger inga skitsaker".
    Nu är jag trött på att tjaffsa med tanten så jag tänkte byta in den och lägga mellanskillnaden mot något jag vill ha.

Och då kan jag sy sufflor på löpande band. Men som det är nu kan symaskinen lika gärna käka upp tyget så skiten ska UT!
    My sugar is raw
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:50:18 följande:
    Jag har fått min Bernina från min mormor som valt ut den. Hon är sömmerska så den vore nog helt ok. Om det inte vore för att det är något fel på den så den gör en trasselsudd av undertråden i tid och otid. Det är tydligen ett känt fel (har pratat med Bernina) men min mormor är knäpp (sant) så hon vägrade ge mig kvittot för "hon ger inga skitsaker". Nu är jag trött på att tjaffsa med tanten så jag tänkte byta in den och lägga mellanskillnaden mot något jag vill ha. Och då kan jag sy sufflor på löpande band. Men som det är nu kan symaskinen lika gärna käka upp tyget så skiten ska UT!
    Mohaha, askul Fast inte för dig föstås
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-02-19 18:33:42 följande:
    Mohaha, askul Fast inte för dig föstås
    Jag borde ju vara van men jag blir lika paff varje gång min mormor får en knäpp... Fundersam
    Ska kolla budgetten och byta ut den någon månad. På något sätt så blir den ofta bortprioriterad när det kommer till kritan.
    Men jag mina boa-hormoner har börjat svalla så nu ska skiten ut! tror jag.
    My sugar is raw
  • Noiis
    daniels baby skrev 2009-02-19 17:41:57 följande:
    noas mamma:säg till om du hittar en billig mclaren... e oxå sugen på en sån=)!
    fick en helt ny för 700= NÖJD!!!
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:27:11 följande:
    Jag har ju inte rattat min Bee än i originalsuffla men jag blir lite sugen att sy en egen iaf. Frågan är om man ska fodra den då originalsuffletten är enkelt tyg *funderar*
    Det skulle jag göra om jag var du!
  • arkeologitjejen

Enligt tvättinstruktionen så går det ju att ta ur vajrarna som håller upp suffletten. Då borde det rimligtvis gå att återanvända dem. Då återstår det bara att få till det med fästanordningen så att det blir snyggt när man syr en egen suflett. Ska bli kul att testa. Tids nog. Har iallafall varit ute och kört min bee en del idag och jag måste säga att den är fantastisk att köra. Är helnöjd!

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Noiis
    arkeologitjejen skrev 2009-02-19 23:09:23 följande:
    Enligt tvättinstruktionen så går det ju att ta ur vajrarna som håller upp suffletten. Då borde det rimligtvis gå att återanvända dem. Då återstår det bara att få till det med fästanordningen så att det blir snyggt när man syr en egen suflett. Ska bli kul att testa. Tids nog. Har iallafall varit ute och kört min bee en del idag och jag måste säga att den är fantastisk att köra. Är helnöjd!
    japp de går kanoners att använda samma pinnar som är i orginal sufletten!
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!