• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Kavat
    passau skrev 2009-03-18 19:51:45 följande:
    jo, dom vill att alla ska föda vag. och det är dyrare att föda med snitt... så dom nekar typ alla här... vill ha snitt för att förra fl va rätt kass... akut snitt efter 19h, varav öppen 10cm i 6h... inget mer hände... sen kom hon aldrig ner i bäckenenet... och nu vet vi att jag har små ingångsmått (rtg) en d skiter dom i för utgångsmåtten i bäckenet e normala... dom e korkade! känns som dom ska ha som dom vill så är dom nöjda, oavsett vems bekostnad det är på... många åker till gbg eller varberg, men vem vill åka 1-2h extra med barn hemma? jag får se till att få om 2v, när vi e på semester i Falkenberg då blir det varberg haha...
    Varberg är bäst!
    Nu har jag två kompisar som fått barn inom 2 veckor därnere! Den ena blev snittad pga sätes och den andra igångsatt pga "humanitära skäl". Den senare sa "aldrig mer" och har en liten kille sedan tidigare så det var härligt att höra att hon fick en liten tös som hon önskade sig!
  • passau

men att åka 25mil/väg för snittsamtal och sedan ner för snitt, undrar om det är värt det...
    eller så "hotar" man med att åka dit, då blir det ännu dyrare för landstinget här

• zasata

vad jobbigt, men dom har väl det under koll nu då o mdet blir samma sak igen?

jag är såååå teppt i näsan att jag dör. kan inte ens jobba just nu får liksom ingen luft och glömt mitt nässpray. Vilket gör att varje gång jag försöker svälja får jag en kväljning.

ååå mysigt med nyfödd.

• Riskiflickan

Fröken Småland skrev 2009-03-18 11:24:59 följande:

Vad vet man om de negativa effekterna av silver för den mänskliga kroppen?
    Jag såg ett program där det var en gubbe som tagit för mkt silver och han hade fått en annan hudfärg.... men då snackar vi MKT silver varje dag typ... han vart nästan lite blålila i huden...
  • Vipera
    Riskiflickan skrev 2009-03-18 21:02:35 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 11:24:59 följande: Jag såg ett program där det var en gubbe som tagit för mkt silver och han hade fått en annan hudfärg.... men då snackar vi MKT silver varje dag typ... han vart nästan lite blålila i huden...
    Jo det finns en amerikans politiker som drog i sig en grå silverjongröt varje dag i mängd. Han var fobisk mot sjukdomar och tillverkade helt fel samt spårade ur med detta. Var det han tro?
    Självklart finns det fall men jag vet bara han och en äldre dam som finns på gamla foton. Men damen fick den äldre malda formen som inte alls är att rekommendera så jag räknar inte henne. Men jämför man detta med de som får biverkningar av antibiotika och liknande så är det något lättare att hitta exempel...
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Riskiflickan
    Vipera skrev 2009-03-18 21:18:06 följande:
    Jo det finns en amerikans politiker som drog i sig en grå silverjongröt varje dag i mängd. Han var fobisk mot sjukdomar och tillverkade helt fel samt spårade ur med detta. Var det han tro? Självklart finns det fall men jag vet bara han och en äldre dam som finns på gamla foton. Men damen fick den äldre malda formen som inte alls är att rekommendera så jag räknar inte henne. Men jämför man detta med de som får biverkningar av antibiotika och liknande så är det något lättare att hitta exempel...
    Jag vet inte om det var han, men i vilket fall så överdoserade han ju friskt, vilket han ju också berättade. Måttlighet är väl bäst och jag tror säkert att det fungerar i väl övervägda doser.... alltså inga shots till frukost med silverjoner i varje dag :D
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-03-18 15:51:09 följande:
    Herrejesus. Visst visste jag att du var galen, men Jag är mållös
    Tack! Kul att man kan kan överraska någon och inte vara sådär tråkigt förutsägbar

*ler glatt och tror att det är en merit*
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-18 17:41:16 följande:
    den gröna var läcker.Jag är med helt normal i gämförelse med dig..  Vad säger din gubbe? och HUR har du råd?
    Min gubbe suckar inte ens längre Råd har man alltid, det är bara en fråga om att prioritera. I mitt fall vet ni hur det prioriteras

Passau: Trist att det ser mörkt ut med snitt. Men desto roligare att se att det gått inflation i smileys
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6