• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • passau

nu ska jag gå å knyta mig, städa lite efter mig oxå kanske
    ska joba heldag i morgon på VC, ska bli intressant...

ska ha fått definitivt besked på snitt nästa v. men d känns som jag redan vet utgången...
    ge gärna tips på vad jag kan göra för att få igenom det...

C U girls

• Fröken Småland

Idag fick jag mina fynd-skaloveraller . Jättefina båda två så jag är supernöjd. De andra kläderna var ganska väl använda men i helt OK skick. Funderar på att byta hällorna under foten på overallerna, visst kan man köpa nya på Polarn? Någon som vet pris?

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 21:49:48 följande:
    Har de verkligen inte det? Vad skall man hänvisa till för paragrafer?
    paragrafer vet jag inte, men jag vet att finns det risk för stort psykiskt lidande vid födseln eller för all del tiden innan, så ska dom inte kunna tvinga en. Särskilt inte när det som i passaus fall verkar vara stor risk för problematisk födsel igen rent fysiskt.
    Passau, du får bre på och dra upp värsta senariorna som kan hända, att du tex. riskerar att hammna i förlossningsdepretion om du ska behöva må så osv osv.
    Om du nu såklart inte kan tänka dig vaginal födsel? Kan du det ens lite, lite långt bak i huvudet tycker jag du ska kräva aurorasamtal så du kan få en trygghet och få en bra förlossning.
    Våga vägra blogga
  • Vipera

Så vandrar vi OT vägen igen, tam tidi dam...
    När jag sedan skall ha klänning o allt då så behöver jag veta lite tekniska saker från tjejvärlden. För att sminka ögon behöver jag ögonskugga har jag listat ut , mascara till fransar förstår jag. Men vad har man "highlighter" till? Och vad använder jag för att svärta ögonbrynen? Jo, man skall väl ha sån där penna som man drar längs ögonenes kanter med...
    Ursäkta en amatör

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-18 23:11:58 följande:
    Så vandrar vi OT vägen igen, tam tidi dam...När jag sedan skall ha klänning o allt då så behöver jag veta lite tekniska saker från tjejvärlden. För att sminka ögon behöver jag ögonskugga har jag listat ut , mascara till fransar förstår jag. Men vad har man "highlighter" till? Och vad använder jag för att svärta ögonbrynen? Jo, man skall väl ha sån där penna som man drar längs ögonenes kanter med...Ursäkta en amatör
    mascara är viktigast. ska du försöka få fram naturlig eller mer hypad typ transa look? vill du vara galen partypingla ala trans så kör på lösögonfransar!
    highlighter är något som bara proffs och transor använder typ det och rouge, http://resepinglan.wordpress.com/2007/06/16/highlighter-hur-andvander-jag-den/  min syster gav mig den länken när jag frågade om det fanns någonstans du kunde läsa om det.
    Ögonbrynen, behöver du verkligen svärta dom? I så fall används ögonbrynskajal, eller vanlig kajal.
    Runt ögonen används kajal eller eyeliner.

Blev du något klokare?

När är den stora kvällen?
    Våga vägra blogga
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-18 23:57:34 följande:
    mascara är viktigast. ska du försöka få fram naturlig eller mer hypad typ transa look? vill du vara galen partypingla ala trans så kör på lösögonfransar!highlighter är något som bara proffs och transor använder typ det och rouge, resepinglan.wordpress.com/2007/06/16/highligh.../  min syster gav mig den länken när jag frågade om det fanns någonstans du kunde läsa om det.Ögonbrynen, behöver du verkligen svärta dom? I så fall används ögonbrynskajal, eller vanlig kajal.Runt ögonen används kajal eller eyeliner. Blev du något klokare? När är den stora kvällen?
    Klart jag blev klokare, stort tack! Jag tänkte nog köra med svart mascara. Delvis därför behöver jag nog svärta ögonbrynen, och plocka dem bättre än nu (eller annorlunda mot nu). Foundation har jag sedan innan men måste väl gå till solariet för att komma tillbaka till rätt kulör för den...
    Lösögonfransar köpte vi igår. Det jäkligaste utom balansen på sminket är väl kajal vill jag minnas från då flickor försökt busa med en. Blir spännande detta! Vi siktar åt att försöka komma iväg till partyt den 4 april och det VAR så gott om tid.{#lang_emotions_surprised}
  • Fröken Småland

God morgon i tråden! Inga kräkningar sen igår kväll men en racerbajs-blöja nu tidigt på morgonen. Tur på sätt och vis eftersom jag skall lämna avföringsprov idag före kl tio. Nu skall det bara bli en till eftersom två prover skall tas vid två olika tillfällen.

Nu ropar Maja "färdig"...

• Asereht

Morrn, inga kräkningar här heller än. Ingen skit heller. Vi får väl se hur det artar sig.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • zasata
    Vipera skrev 2009-03-18 23:11:58 följande:
    Så vandrar vi OT vägen igen, tam tidi dam... När jag sedan skall ha klänning o allt då så behöver jag veta lite tekniska saker från tjejvärlden. För att sminka ögon behöver jag ögonskugga har jag listat ut , mascara till fransar förstår jag. Men vad har man "highlighter" till? Och vad använder jag för att svärta ögonbrynen? Jo, man skall väl ha sån där penna som man drar längs ögonenes kanter med... Ursäkta en amatör
    Det viktigaste är att du får ett bra underlag en jämn yta, som du sedan pudrar med ljust eller vitt puder (pudret skall inte synas) men det gör att du inte ser svettig ut och sminket fäster bättre sedan. Rouge är jätte viktigt, lägg den PÅ kindbenet inte under, under lägger man om man sminkar sig till man. Higligheter har du till att höja ögonbrynen, den skall vara ljus, tex ljuslila så tar du mörklila på ögonlocket men INTE längst in mot ögat. Ha gärna en kajal inuti ögonlocket det gör att ögat förstoras. Ögonbrynet tar du helst med ögonbrynspensel i en brun färg som passar dom ögonbrynen du har nu.

VAGNEN BLEV JÄTTE FIN!
  • Vipera

Zasata; jag försöker verkligen ta mig fram i en hemlig värld här så ni får ursäkta frågor...
    "Ha gärna en kajal inuti ögonlocket det gör att ögat förstoras." skrev du och jag undrar knäppt nog om "inuti ögonlocken"?
    Tackar för tips och skall gå köprunda idag och testa smink, kul ju!

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6