• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-19 10:13:12 följande:
    *läser och tar till mig alla sminktips jag också* Jag vet grunderna, men nu känns det som att det kan bli proffsigt med era små förklaringar. Nä, dags att packa det sista. Puuuhh! Ska ju jobba 12-16 och sen går båten 16.45. Känns som att jag inte hinner nåt alls. Vill egentligen bara vara hemma och tokgosa med Vendel nu innan jag åker, men han är på dagis. Det får bli turbogos innan jag går på båten. Ska försöka få ner kläder för en vecka i en liten kabinväska. Wish me luck!! KRAM och på återseende!
    Hoppas att du får en SUPERBRA semester {#lang_emotions_sunny}
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Vipera
    zasata skrev 2009-03-19 12:00:02 följande:
    ekorre: Ha det så trevligt!det finnas mjukkajal som inte behövs vässas, men som inte är flytande som man skruvar upp i stället, den är väldigt bra. Ha gärna vattenfast. Om du tänker ögonfransarna, så är det en kant innanför där mot ögat, den kan man göra svart och sen maskara, för då makeras maskaran mer och ögat syns tydligt.Varför skulle du sminka dig?
    Så, nu är Ekorren skjutsad till jobbet en stund innan hon skall iväg med båten, frååååån oss buää! Nädå, det känns bara bra att hon skall komma iväg ett tag till mysig värme som hon behöver.
    Varför smink; vi skall försöka ta oss till after darks show här i Visby. Jag tänkte att då om något är det ju cracy som gäller och ha kul så jag går som transa{#lang_emotions_tongue_out}.
    Så klänning är inköpt och kan beskådas tidigare i tråden här. Men nu när det kommer till smink så blev kära Ekorren upptagen med resa och trötthet så därför söker jag er hjälp och lär mig mycket överallt. Får jag spader kan jag ju alltid ringa upp någon tjejkompis med. Värsta är väl att bonusgrabben har sådan homofobi att han blir typ illamående av det. Har försökt förklara att det är ju bara på skoj just för att det är, skoj!{#lang_emotions_cool}
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • zasata

men istället för att köpa smink också där, gå till nån som sminkar dig? Make up store tex tar ju 500kr + att du får smink du kan ge till ekorren sen så blir hon glad ;)

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-19 12:47:46 följande:
    men istället för att köpa smink också där, gå till nån som sminkar dig? Make up store tex tar ju 500kr + att du får smink du kan ge till ekorren sen så blir hon glad ;)
    Smart idé! *geniförklarar Zasata*

Problemet kan möjligen vara att de bor i Visby, tror du det finns där? Annars kolla med typ frisersalonger som brukar fixa bruduppsättningar och smink till bröllop.
  • Vipera

Upps, rena hjärntrusten här ju, bra tanke att gå till typ frissa om det går så fel som jag är rädd att det gör... Men å andra sidan så känns det väldigt kul att få försöka själv. Jag har aldrig kritiserat någons smink för jag har alltid tänkt att det där måste vara svårt för många ser inte klokt sminkade ut tycker jag. Så nu får jag möjlighet att för första gången pröva och se om det är så svårt att de jag sett är ursäktade.
    Så min utgångspunkt är just den att det troligen är otroligt svårt.
    Men som sagt, i lilla Visby har vi nog ingen renodlat salong utan här är det nog frissan som gör det isf. Jag får väl pröva när homofoben är i skolan och Vendel på dagis. Hur får man bort allt sedan då? Vet att det finns removerpads här i skåpen, funkar inte tvål och vatten alls?

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Kavat
    zasata skrev 2009-03-19 12:47:46 följande:
    Haha, det gjorde jag innan jag skulle gifta mig. När min make såg mig sa han att jag inte fick sminka mig så på bröllopet för jag såg ut som en hora!
    Så, ja, det kanske vore något.

Hoppas ekorrren får helt underbart på sin resa!
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2009-03-19 13:36:27 följande:

Vipera: Tvål och vatten funkar fin-fint! K Kavat: Hur är det med hälsan idag?
    Tackar som frågar.
    Jo, inga större fel. Så mitt emellan kanske man kan säga. Orkade iaf ta barnen till ÖF i förmiddags. Skönt att få prata med lite männsikor i verkligheten igen.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6