Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

LA Woman skrev 2009-01-17 20:50:56 följande:
    Tja, det är danskt, börjar på kat och slutar på vig, handlar om tights
    aha, kul att det fixade sig iaf, jag har råkat ut för säljare som påstod sig sälja ett nytt plagg men det saknade lapp och var helt klart ett tvättat moloplagg, minst 2 ggr. Jag påtalade det för säljaren,jag hade dessutom en helt ny själv hemma i annan stlk, hon vägrade svara. Tradera lade sig i och inget hände. Idag hade jag lämnat negativt direkt, då, för 8-9 mån sen ca, var jag inte lika tuff.
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Fiffa5 skrev 2009-01-17 20:53:41 följande:
    menar du inte att SÄLJAREN har ansvaret????
    haha, jo!
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Everlonn skrev 2009-01-17 20:51:53 följande:
    Fast det skulle ju kunna bli jättefel Tänk om det är mera plagg i samma färg och storlek så tror alla att nån helt OK säljare är värsta puckot!
    det händer inte så oftao finns fler så ser vi det nu?
  • Damien och Adrian
    Everlonn skrev 2009-01-17 20:54:54 följande:
    Mailkonversationen mellan mig och säljaren var inte kul!!Hon tog lååång tid på sig att svara..inte förrens jag började hota med neg svarade ho...kanske skulle lägga upp mailen utan alla personlig info förstås...
    jag fick ett svar - vi kan båda löämna neg om det är det du vill. = hot.
  • Damien och Adrian

Jag köpte rymdsuiten nu på annacill. Jag ahr funderat länge över ett linne men har massor och såg suiten igen och kunde inte låta bli. Jag får ju tillbaka ca 300 kr från funkybaby så de ska spenderas. Maken fick vara med och tycka.

• Damien och Adrian
    Everlonn skrev 2009-01-17 21:20:55 följande:
    Nej ingen molo just nu...Men tack för att du undrade!!! Kollade in hennes auktioner nu och såg att jag hade en av hennes plagg i min minneslista!! Vill ALDRIG handla av henne igen oavsett vad det är! Så tack!, nu räddade du mig
    kan du inte inboxa mig också? känner igen hennes formuleringar, tror jag stött på henne någon gång...

nej nu ska jag se på film!
  • Damien och Adrian
    Vad tycker du om nya Molo?

Älskar nya Molo lika mycket som gamla. Är heeeeeltokig!!!

Vilket/vilka är favoriterna?

Dalmatinerna är överlägsna även tidigare print (kanske inte amerikanska bilar och lamm) Cuba cars, stjärnorna är så fina i år (dock troligen trista efter tvätt), prickar, bubblegum o säkert fler...

Vilket tycker du minst om?
    schackrutigt baktill på ett linne (rymdlinnet tror jag det är o billinnet?) - det schackrutiga över huvudtaget på dessa kläder

Vilket (om något) av vårens är ett riktigt bottennapp?
    schackrutiga byxor

Vad önskar du kom mera?
    vovvar i blått, byxa och linne
    mer tshirts, kortärmade bodies

Vad har du handlat/beställt hittills?
    suitar:
    dalmatiner 80
    cuba cars 80
    cups 86
    dinosaurier 86
    bubbelgum 86
    rymd 86

tröja:
    bubbelbilar med stjärnor 92 junior
    dalmatiner med stjärnor 86 och 92
    bubbelbilar med randig ärm 86
    dinotröja med camoärm 92
    bubbelgumtröja med randig ärm 92
    cuba cars 92 junior

body:
    rainbow 92
    cups med randig ärm 86
    randig vit/röd/gul 92
    grön/vit/blå 92
    rosa cirkel/bubbel 86
    blå cirkel/bubbel 86

byxa:
    gröna stars med vanlig molomudd 86
    blå stars med vid mudd 80
    dalmatiner med rosa mudd 86
    cups 80
    dinobyxa stlk 86

linne:
    dalmatiner 92
    gröna stjärnor 92
    svarta stjärnor 92

kvar på önskelistan:

turkosa stjärnbyxor 80 el 86 alt linnet med rainbow och turkosa stjärnor, men jag har redan två olika turkosa linnen från tidigare kollektioner....
    ev blå dalamtinerbyxa
    T-shirts och kortärmade bodies blir det väl också mer av sen
    cuba cars body med kort ärm alt tshirt
    bubbelbilar med kort randig ärm förbeställd
    svart stjärntröja
    grön stjärntröja
    vi får se om det ökar med nästa leverans...
  • Damien och Adrian

hej förresten! Jag har lagt in en ny bild på D med dalmatinerna, testade byxan till.... ska lägga in en bild till nu, bytte ut tröjan. Fördelen med att sonen äter som en gris är att man får prova mkt kläder, nackdelen är att det går åt mkt vanish.

• Damien och Adrian
    maugu skrev 2009-01-18 13:42:30 följande:
    Den var fin-är dock bara orolig om det svarta håller sig svart..hoppas bubbelgum pga den förmodligen är som höst rymden..var mailet till någon hjälp?
    hej, ja tack, det ska jag absolut kunna använda tack!

Jag tror det svarta, blå och gröna blir som vanligt - trista efter tvätt. Dock tror jag att det svarta kan bli bra om det bara bleks, de gröna o blå däremot är jag mer tveksam till.... man får gilla läget o använda ändå el sälja o köpa nytt... det gjorde jag med de grå stjärnorna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12