Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

ängeln83 skrev 2009-01-22 10:25:44 följande:
    Help please, passar detta ihop?Tycker att tröjan är så svår matchad, förutom till jeans då.
    mintbyxan är klockren, har du den?
    saturnina skrev 2009-01-22 10:34:04 följande:
    Ojojoj, det där har jag gett upp för länge sedan. Det spelar ingen roll hur man slår knut på sig själv. Alltid är någon missnöjd - och oftast där man minst anar.
    ja tradera är som det är - vi borde få fylla i hur snabbt köparen betalat och hur bra kontakten fungerat! Kan vi inte alla storma Tradera med mail om denna begäran? det ska vara rättvist!

Angående my-baby och mitt försvunna paket:

Hon som har shoppen verkar vara i Thailand nu så jag talade med en kille som kollade upp ärendet. han gör inget  förrän hon är tillbaka.

Jag sa att jag då förväntar mig (om paketet ej dykt upp) att jag antingen får pengarna tillbaka el nya varor. Det står i konsumentköpslagen i Sverige och EU.

Att flera paket försvinner (även melizza har ett försvunnet paket från samma vecka!)betyder antingen oärlig person inom Posten eller att de strular med paket och kanske inte skickar....

världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Fiffa5 skrev 2009-01-22 10:39:22 följande:
    Nu ska jag gå till brevlådan. Man vet ju aldrig om mitt förlorade paket med katvigstrumpor plötsligt får för sig att dyka upp... Fast det tror jag inte, dumma posten
    inte my-baby väl?
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-01-23 07:41:54 följande:
    goodmorgon :) suck har varit "otrogen" danska barnkläder ett tag.. hade för mej att jag skulle falla tillbaka på min gamla po.p mani men det GÅR INTE köpte en tröja till melker därifrån som han hade på sej i förrgår.. min man sa  VAD har han på sej???? va hände med de glada kläderna hahahaah ja ni fattar jju själva det här går inte-... igår hade han dalmatinerna på sej o då sah an att äntligen ser han ut som vanligt igen hehe såå vad har jag missat dalmatinerna o de gröna starsen har jag köpt men ungen måste väl ha mer??
    köööp! LLM har fått in mer och fyllt på lagren. Dinobyxa/suit måste han ju ha, det skulle väl din make gilla? Är han lika öppen som min man så köp cups  - min man gillar det printet.
  • Damien och Adrian

Morgon förresten!

Jag har kompledigt idag och ska till Göteborg och träffa familjen, sonen är på dagis så här ska SHOPPAS! Jag ska klippa mig, kolla Molo, köpa skor, köpa kläder till min man som snart fyller år.

• Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-01-23 07:59:34 följande:
    min man är öppen för allt utom helrosa tröjor hahahaha springer till LLM.. om han har 80 i body o byxa ska jag ta det i suits oxå???? elleer är de stooora?
    jag tycker faktiskt att suitarna är ungefär samma, det är nog mest benlängd el nåt som diffar. Jag har jämfört suitarna jag köpte i stlk 86 med Molo från förra säsongen.  Tips är att köpa byxa i stlk 86, muddarna i år är väldigt smala/tajtare vilket gör att det blir snyggt fall och växmån.
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-01-23 07:55:48 följande:
    Godmorgon i tråden!
    morning! Mår Emilio bättre?
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-23 08:03:30 följande:
    Mårning mårning Här blev det lite morgonhopping hos LLM till morgon kaffet  
    vad bidde det?
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-23 08:05:54 följande:
    Å det blev molo lilarandiga tröja o byxa, katvig cerise vit klänning o tröja (rea) Håller med dig om Molo byxorna! Dom har absolut blivit bättre iom den tajtare mudden *toppen Molo*
    ja de sitter så snyggt när det blir lite mer fall, inte sant? Jag är glad att jag provade en 86:a, de borde inte ha passat men jag såg att 80 började sitta lite sisådär så jag testade... oj vad glad jag blev. Jag minns att stlk 80 länge hasade under fötterna på Damien innan han växte i den storleken ordentligt, trist att behöva vika upp när de är mittemellan storlekar.
  • Damien och Adrian

Vad bra Lillronya!

Nu ska jag göra mig iordning och sticka till tåget.

Vi synes!  Shoppa lugnt.

• Damien och Adrian

God morgon!  
    Jag har köpt massor, har en lista som jag uppdaterar när jag köper:

suitar:
    dalmatiner 80
    cuba cars 80
    cups 86
    dinosaurier 86
    bubbelgum 86
    rymd 86

tröja:
    bubbelbilar med stjärnor 92 junior
    dalmatiner med stjärnor 86 och 92
    bubbelbilar med randig ärm 86
    dinotröja med camoärm 92
    bubbelgumtröja med randig ärm 92
    cuba cars 92 junior
    grön stjärntröja 92
    svart stjärntröja 86

body:
    rainbow 92
    cups med randig ärm 86
    randig vit/röd/gul 92
    grön/vit/blå 92
    rosa cirkel/bubbel 86
    blå cirkel/bubbel 86

byxa:
    gröna stars med vanlig molomudd 86
    blå stars med vid mudd 80
    dalmatiner med rosa mudd 86
    cups 80
    dinobyxa stlk 86
    cuba cars
    svart stjärntights 80

linne:
    dalmatiner 92
    gröna stjärnor 92
    svarta stjärnor 92

kvar på önskelistan:

turkosa stjärnbyxor 80 el 86
    blå dalmatinerbyxa 86 och 92
    cuba cars body med kort ärm alt tshirt
    bubbelbilar med kort randig ärm förbeställd
    T-shirts och kortärmade bodies blir det väl också mer av sen

kanske linnet med rainbow och turkosa stjärnor, men jag har redan två olika turkosa linnen från tidigare kollektioner och ca 20 st Mololinnen i garderoben inför sommaren....

vi får se om listan ökar med nästa leverans...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12