• gumman10

intervju!! supernervös

ska på intervju på onsdag..dett är drömjobbet..vill ha det så det gör ont...väntat och väntat men nu börjar intervjun närma sig...försöker förbereda mig så gott jag kan....snälla ge mig tips på hur man kan vara grym på intervju, och en fråga till...vad kan mansvara på om ens svagheter??? snälla snälla rara flmänniskor..tacksam för alla svar

• Svar på tråden intervju!! supernervös
  • GodBiten

Det är väl lite som när man var yngre och undrade hur man skulle bete sig mot dom man gillade och ville bli ihop med.
    Var dig själv!

• jess00

Svaghet, att man vill för mycket, inte ger sig, alltså sådant som även kan vara positiva egenskaper...
    Du ska vara beredd på att svara på varför du är lämpad för jobbet(relevant utbilding/erfarenhet+personlighet), läs på om företaget, kunna svara på var du ser dig själv om t ex 5 år, hur du ser p¨å di utveckling, ha ett löneanspråk klart( de två senaste jag varit på har begärt det i samband med första intervjun)...hm... ja någon annan kanske vill fylla på

• jess00

Vad är det för slags jobb?

• gumman10

Jess 00 :tack så jättemycket...ungdomscoach ska vara superspännande!!!
    Godbiten: klart jag ska vara mig själv..men lite svårt med vissa frågor bara

• jess00

Låter skoj, hoppas det går bra!

Ska fundera mer fram till på tisdag kväll och se om jag kommer på några bra tips(blev en del intervjuer i höstas)!

• Zaria

Stort lycka till

För mig söööög intevjun,fick massa konstiga frågor jag inte visste vad jag skulle svara på typ "Vad tänker du på när jag säger ångest"...."eeeh VA,hur,vad hjäääälp" svarade jag =)
    Fick veta att det var över 100 sökande på 6 platser,sedan fick jag veta att de dragit ner platserna till 3 pga pengabrist.

Nåväl jag fick jobbet,så bara för att man råkar vara nervös på intervjun så kan det gå bra endå. Tror de flesta är rejält nervösa.

På svagheter sa jag att jag var morgontrött =)

STORT LYCKA TILL

• Einstein
    gumman10 skrev 2009-01-11 21:54:27 följande:
    Jess 00 :tack så jättemycket...ungdomscoach ska vara superspännande!!! Godbiten: klart jag ska vara mig själv..men lite svårt med vissa frågor bara
    Då är det väl viktigt att belysa din värdegrund och din syn på ungdomar. Jag skulle ha funderat lite på hur jag skulle påverka ungdomarna och på vilket sätt. jag ska själv på intervju för en förskollärartjänst på tisdag, så jag sitter själv och funderar på vad jag ska säga och inte säga.
Svar på tråden intervju!! supernervös