• gumman10

intervju!! supernervös

ska på intervju på onsdag..dett är drömjobbet..vill ha det så det gör ont...väntat och väntat men nu börjar intervjun närma sig...försöker förbereda mig så gott jag kan....snälla ge mig tips på hur man kan vara grym på intervju, och en fråga till...vad kan mansvara på om ens svagheter??? snälla snälla rara flmänniskor..tacksam för alla svar

• Svar på tråden intervju!! supernervös
  • Rosco

Grattis Kiya82 va roligt att du får gå på en andra intervju!
    Lyllos dig hoppas jag också får något trevligt besked snart.
    Grattis återligen. Läs på om företaget och varför just DU passar för tjänsten.

• 02Smulan

Åh NU hittade jag den här tråden, när jag redan varit på intervju! Ein, du måste ju säga till mig ju!
    Jaja iaf, jag var på intervju idag till ett bemanningsföretag som rekryterar till ett företag som sysslar med outsourcing-tjänster. Alltså tar på sig uppdrag för andra företag. Det jag sökte gäller inkommande telefonförsäljning för Glocalnet.
    Men, ja det känns inte som ett kul jobb alltså, även fast kunden ringer till mig så att säga.
    Rätt kass lön och mkt kontroll på hur man jobbar och hur mkt man säljer.
    Känns jobbigt för man har inte råd att vara selektiv ang jobb som det ser ut nu ju!
    Men får en klump i magen då jag tänker på jobbet. Fast det kan ju bli bättre när man väl är där också, om jag nu skulle få det!!
    Ett trettiotal som dom tog på intervju till 10 jobb.
    Så jag är ambivalent, litar på att det blir som det ska helt enkelt!

Andra tips på "dåliga sidor" hos sig själv är tex envis (kan va pos) ekonomisk på gränsen till snål (inget som berör/försämrar jobbet) otålig (kan också vara pos).

Lycka till alla!

• gumman10

tack så mycket!! all ni underbara...så mkt stöd man får här!!!!
    Roscoe: håller tummarna för dej!!! o även för alla er som väntar på trevlig nyheter

• Einstein

02Smulan skrev 2009-01-16 13:55:18 följande:

Åh NU hittade jag den här tråden, när jag redan varit på intervju! Ein, du måste ju säga till mig ju! Jaja iaf, jag var på intervju idag till ett bemanningsföretag som rekryterar till ett företag som sysslar med outsourcing-tjänster. Alltså tar på sig uppdrag för andra företag. Det jag sökte gäller inkommande telefonförsäljning för Glocalnet. Men, ja det känns inte som ett kul jobb alltså, även fast kunden ringer till mig så att säga. Rätt kass lön och mkt kontroll på hur man jobbar och hur mkt man säljer. Känns jobbigt för man har inte råd att vara selektiv ang jobb som det ser ut nu ju! Men får en klump i magen då jag tänker på jobbet. Fast det kan ju bli bättre när man väl är där också, om jag nu skulle få det!! Ett trettiotal som dom tog på intervju till 10 jobb. Så jag är ambivalent, litar på att det blir som det ska helt enkelt! Andra tips på "dåliga sidor" hos sig själv är tex envis (kan va pos) ekonomisk på gränsen till snål (inget som berör/försämrar jobbet) otålig (kan också vara pos). Lycka till alla!
    Hehe! Jag missade nog att skriva det i vår tråd, men annars var det ingen hemlighet. Fast jag har blivit sjukskriven idag och rektorn vet om att jag har problem med kroppen, så mina förhoppningar är inte stora. Fast för mig är det ju ingen panik. Jag har använt max tio stämplingsdagar sedan i somras. Jag måste ta föräldraledigt om jag vill vara hemma en dag, men tyvärr så är det inte alltid som jag får ihop åtta timmar per dag och aldrig 40 per vecka. Fast det är tillräckligt så att jag egentligen skulle klara mig utan a-kassan, men jag vågar inte avsäga mig den säkerheten. Det borde finnas garantidagar även hos a-kassan!
  • 02Smulan

Ein:Haha, skojade bara ju
    Va härligt att du får jobba mycket ändå, fast trist nu såklart att du inte mår bra...

• Einstein

02Smulan skrev 2009-01-16 14:33:39 följande:

Ein:Haha, skojade bara ju Va härligt att du får jobba mycket ändå, fast trist nu såklart att du inte mår bra...
    ja det är skönt, men jag saknar att få vara en riktig förskollärare. jag är ju mer barnvakt än förskollärare, det är svårt att göra ett bra pedagogiskt jobb under en eller några få dagar.
  • Rosco

02Smulan- Tar du emot när folk behöver hjälp ang datan eller vad får du för uppgifter jag e såå trög och fattar inte alltid haha.
    Lyckatill och håller tummarna för dig med.

• 02Smulan

Rosco skrev 2009-01-16 15:22:37 följande:

02Smulan- Tar du emot när folk behöver hjälp ang datan eller vad får du för uppgifter jag e såå trög och fattar inte alltid haha.Lyckatill och håller tummarna för dig med.
    Får jag jobbet så funkar det så att jag sitter och svarar i telefon när presumtiva kunder ringer in. Alltså dom ringer och vill bli kund, tror inte jag tar emot samtal om reklamationer eller nåt sånt.
    Tack, får se hur det går!
    Har andra jobb som nog är mer intressanta, ska bli spännande vart det blir tillslut!
  • Rosco

02Smulan- Jaha haha då fattar jag.Jag e lite trögtänkt ibland.
    Ett jobb är ett jobb sålänge man får lite slantar och trivs så ska ingen få säga något ont om det man jobbar med.

Svar på tråden intervju!! supernervös