• TBS

Romer

Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.

Alla romer på fl! Berätta allt ni vet

• Svar på tråden Romer
  • funfactory
    Eliandosmamma skrev 2009-03-17 22:01:46 följande:
    Funfactory: Nu får ni andra uräskta mig lite att jag tar detta upp igen! Men jag blev så upprörd av det du skrev om din mamma och hennes fd pojkvän....som jag ser det så ändrar du historien varje gång någon hoppar på dig om att du är otrevlig, har negativ inställning till romer och låter rasistisk, klart att att det var ni som har sagt till er mamma att han var rom osv och inte var så bra för din mamma...och som det låter så var det tyvärr ni som tog beslutet åt henne. Om han inte var så bra för henne men hon var ändå med honom så var det något kanske hon gillade hos honom....hehehhehe kan tänka mig en sak!!! Romer är så bra på det!!!!!!! Var han en dålig människa pga att han var rom/zigenare???? Jag tycker att du inte ska trampa på folk som du inte ens känner...och vet hurdan dem är...hur skulle världen se ut om vi skulle vara likadana och se ut på samma vis allihop!
    Jag tänker inte ens kommentera detta. Jag ändrar inte min historia och jag tänker inte sitta här och förklara mig och berättar detaljerat om min mammas kärleksliv. Det finns alltid två sidor. Alla romer är inte fantastiska och underbara. Det finns alltid idioter i varje grupp. Oavsett om det är svenskar, invandrare, romer osv. Tyvärr så vill ni som sitter i denna tråden vara prata om GODA erfarenheter om romer. Jag delade bara med mig av mina erfarenheter som tydligen inte vad goda och snälla och då blev jag påhoppad. Problemet sitter inte hos mig utan hos er som tror gott om alla människor tydligen. Jag är bara realistisk, det finns idioter överallt.

Hejdå.
  • lokisse
    funfactory skrev 2009-03-19 09:31:42 följande:
    Jag tänker inte ens kommentera detta. Jag ändrar inte min historia och jag tänker inte sitta här och förklara mig och berättar detaljerat om min mammas kärleksliv. Det finns alltid två sidor. Alla romer är inte fantastiska och underbara. Det finns alltid idioter i varje grupp. Oavsett om det är svenskar, invandrare, romer osv. Tyvärr så vill ni som sitter i denna tråden vara prata om GODA erfarenheter om romer. Jag delade bara med mig av mina erfarenheter som tydligen inte vad goda och snälla och då blev jag påhoppad. Problemet sitter inte hos mig utan hos er som tror gott om alla människor tydligen. Jag är bara realistisk, det finns idioter överallt.Hejdå.
    Du kan inte säga tt det var en dalig erfarenhet av en rom efter som du inte äns vet om han var rom eller inte. det var en man som du inte tyckte om och inte ville att din mamma skulle umgas med.
    för att hon inte skulle gjöra det hittade du pa att han var rom och hävdade det för att din mamma skulle sluta umgas med honom.

det spelar i det fallet ingen roll om  personen var ett äckel du vet inte om han var rom vanlig rumän eller katolsk präst.
    att folk blir uprörda maste du försöka första.

du hittade pa att han var rom för att fa honom att försvinna.
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • funfactory
    lokisse skrev 2009-03-19 10:32:46 följande:
    Du kan inte säga tt det var en dalig erfarenhet av en rom efter som du inte äns vet om han var rom eller inte. det var en man som du inte tyckte om och inte ville att din mamma skulle umgas med. för att hon inte skulle gjöra det hittade du pa att han var rom och hävdade det för att din mamma skulle sluta umgas med honom. det spelar i det fallet ingen roll om  personen var ett äckel du vet inte om han var rom vanlig rumän eller katolsk präst. att folk blir uprörda maste du försöka första. du hittade pa att han var rom för att fa honom att försvinna.
    Det här är ju för fan löjligt. Min mamma gillade inte honom alls, jag hjälpte henne på traven att dumpa honom. Svårare än så är det inte, kanske ska NI börja läsa det jag skriver istället för att hitta på egna slutsatser. HAN är inte den enda erfarenheter jag har haft så om du läser lite i tråden så kanske du kan se det.. Jag skiter fullständigt i vad han är, jag vet bara att han var en parasit som levde på mamma så gott han kunde. Jag skiter fullständigt i vad ni tycker också eftersom ni inte ens orkar försöka förstå för 5öre. Jag tänker inte ens förklara mig för detta är bara löjligt. NI VET INTE vad som hände eller vad som skedde. Det kan ni också skita i.
    Jag åkte inte 35mil hem till mamma och sa " Hej mamma, den mannen som sitter i ditt vardagsrum och dricker öl fast du avskyr sprit är en zigenare så du borde dumpa honom, hejdå"
    Men ni får tro precis som ni vill. Mår nu bättre av det så varsågod. Det bjuder jag på!

Så nu lämnar jag den här löjliga tråden för gott.
  • funfactory

Föresten. Jag FÖRSTÅR att ni blir upprörda. Men vadå då? Jag har inte sagt att ALLA är idioter heller. Helt onödigt att ta det personligt överhuvudtaget. Eller kanske trampar jag på några ömma tår?

du hittade pa att han var rom för att fa honom att försvinna.
    Vad snällt av dig att du berättar för mig hur det gick till. Du stod ju där bredvid mig den dagen och hörde allt. Så tack så mycket, annars hade jag glömt det. . . .
  • Eliandosmamma
    Du kan inte säga tt det var en dalig erfarenhet av en rom efter som du inte äns vet om han var rom eller inte. det var en man som du inte tyckte om och inte ville att din mamma skulle umgas med.för att hon inte skulle gjöra det hittade du pa att han var rom och hävdade det för att din mamma skulle sluta umgas med honom.det spelar i det fallet ingen roll om  personen var ett äckel du vet inte om han var rom vanlig rumän eller katolsk präst.att folk blir uprörda maste du försöka första.du hittade pa att han var rom för att fa honom att försvinna.
    Exakt så tänker jag också.....tyvärr!!
  • Eliandosmamma

FUNFACTOY:

Du visste inte ens om han var zigenare eller rom men ändå kom du in i tråden och skrev en massa Sk** om romer.....djupt inne på dina inlägg så är det någonting s

• gutegirl
    romani beauty skrev 2009-03-14 18:35:53 följande:
    jag känner de som säljer rosor fast de gör inte så. De har en lapp som de visar upp o ber folk köpa en ros för att hjälpa dem lite.
    Jobbar de med annat också? Är det verkligen någon som köper rosor på stan av dem?
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Eliandosmamma
    Eliandosmamma skrev 2009-03-20 11:26:42 följande:
    [citat]
    FUNFACTOY:Du visste inte ens om han var zigenare eller rom men ändå kom du in i tråden och skrev en massa Sk** om romer.....djupt inne på dina inlägg så är det någonting s

Fortsättning på inlägget; Det är någonting som säger i dina ilägg att du ville bara snacka skit om någon som du inte ens visste om han var rom eller ej.....

OM DU INTE VISSTE OM HAN VAR ROM ELLER INTE SÅ SKA DU INTE KOMMA IN OCH SKRIVA I EN TRÅD SOM HANDLAR OM ROMER DÅ!!!!!!

DU HAR INGET ATT SKRIVA HÄR DÅ..JAG TYCKER ATT DU DRAR EN MASSA DÅLIGA SLUTSATSER OM MÄNNISKOR SOM DU INTE KÄNNER ÄVEN OM HAN VAR NU ROM, INVANDRARE ELLER FRÅN RUMÄNIEN....! DET VERKAR SOM OM DU INTE GILLAR MÄNNISKOR SOM INTE HAR SAMMA BAKGRUND SOM DU!!
  • Brio

Snälla, kan ni inte bråka om det där i en annan tråd? Ord står mot ord och det är bara de inblandade som vet vad som hände. Sen är man inte rasist om man nämner vilket folkslag en människa som man inte gillar kommer ifrån.

• DennisMamma

Är finska romer verkligen jätte jätte renliga??...har en bekant som e så grisig så d e hemskt...annars brukar romer generellt vara renliga,men det är kanske olika beroende var de kommer ifrån..?