Romer
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
finns kristna o muslimska romer. Sen tror vi på sånt som andra kallar vidskepligt
..typ otur, onda ögat, elaka andar o sånt o de finns massa saker man gör för o skydda sig mot sånt där.
nej vi har annat..krucifix, madonnamedaljonger,ikoner, fyrklövrar, mynt med hål i..
är det inte tradition för finska romer att rymma för att gifta sig?
ja, vad jag hört så.
Tack för förklaringen romani beauty
åh vilken underbar tråd!
hoppas den får hållas saklig utan påhopp den här gången.
Det är jättespännande att läsa det här
!
Klänningarna som romer brukar ha, alltså de där finklänningarna med stor kjol, får man en sådan vid en viss ålder eller har barnen också sådana?
tänker du nu på de finska zigenarnas kjol? eller bara i allmänhet?
Har inte läst hela tråden men är det någon som vet om romer (Finska zigeenare) Måste vänta 4 mån innan dom får visa deras lill* bebis för mor och farföräldrarna? Har nämligen hört att det ska va nå sånt men visste inte säkert, Någon som vet?
Ha en bra kväll allihop!
jag ahr hört att man inet får gratulera den blivande morfadern för att dte är som att säga "grattis, din sotter har haft sex.." ligger det någon sanning i det?!