• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Mammiztill2
    amorosa skrev 2009-02-17 18:40:59 följande:
    Jo, visst är det så att hoppet är det sista som sviker... Försöker tänka att det inte är helt kört förrän mensen kommer... Det känns också bättre nu än det gjorde i morse, då var jag nära tårarna... Sagn: Jag vet inte riktigt hur långt uppehåll det blir. När vi träffade bm förra veckan sa hon att vi förmodligen fick ny tid för återbesök i månadsskiftet mars/april, så innan dess lär det ju inte hända nåt. Vet inte riktigt vad som händer sen. Det beror väl lite på hur resultatet av sambons spermaprov ser ut. Det får vi reda på då. Är det hos sambon problemet ligger, så finns det ju ingen anledning för mig att fortsätta med pergo. Isf får vi väl ta ställning där och då till vad nästa steg blir.Vet inte riktigt vad statistiken är för par som har fertilitetsproblem. Men det känns så orättvist att det ska vara just vi bland släkt och vänner som har problem... Man kan ju inte låta bli att undra varför??? Varför kan inte vi ha lika lätt att bli gravida som många andra? Tänk alla de som slipper fundera över när de har äl, kolla sekret, ta temp och räkna dagarna till bim. De liksom bara kör på med sex lite då och då, och vips, så är de gravida! Och det märker de inte förrän nån vecka efter bim dessutom, för de har ingen koll! Så orättvist... Usch, sorry för deprimerande och kräkigt inlägg...
    Då jag har vart gravid de 2-3 sista gångerna så har tempen dippat för att sen stiga.. ska se om ja hittar en tempkurva som visar på de
  • icka76

Amorosa: De tankar du har delar nog vi alla här inne. Det stor varföret. Jag lyckades bli gravid men inte att behålla dem, varför inte? Någon mening är det att vi ska ha svårt att få bebis men jag har inte hittat den än. Men jag tror att vi alla kommer att få var sin liten knodd så småningom. Försök hålla hoppet levande och våga tro på att det händer. Stor varm bamsekram till dig så länge.

• Treasures

amorosa - kram, kram...hoppas lite fortfarande åt dig nu....

sagn - vilken höjning idag, hoppas den håller i sig och fortsätter uppåt!

Här är det också deppigt idag...har börjat få lite brunafärgade flytningar, så det känns rätt kört. För oss var detta sista pergokuren och idag har jag dessutom slutat med Metfominet för att se om nässelutslagen kom från dem. Så helt obehandliad känns det inte som om vi har någon chans att lyckas. Kommer inte att tempa då men fortsätter följa er andra som kämpar. Jag känner att jag behöver lite paus nu och tänka på annat fram tills vi får komma för sprutbehandling.

• Sagn

amorosa: Det där "Varför" skulle man bra gärna vilja ha svar på. Konstigt nog har jag haft en känsla länge av att jag kommer att ha svårt för att bli gravid. Igår träffade jag en kompis som helt plötsligt kläcker ur sig att hon tycker att det är så jobbigt för hon blir så himla lätt gravid. Hon vet mkt väl om mina problem så det kändes lite okänsligt att säga så, även fast jag vet att hon inte menar något illa med det,hon har väl bara svårt att relatera till min situation antar jag. Och visst är det helt sjukt orättvist, här håller vi på och kämpar med tempandet, Äl-stickor, sekret och räknar dagar hit och dit m.m. medan andra blir gravida bara någon kille tittar på dom. Ursäkta min bitterhet,men ibland blir det bara för mycket =( Jag hoppas på att det blir som för mammiz81 att tempen ökar igen.

Treasures: Åh vad ledsen jag blir för din skull. Massor med kramar! Jag är lite i samma sits som du, om det inte blir nån ÄL eller graviditet denna gång så blir det ett kort uppehåll innan sprutor och jag har inga förhoppningar om att det kommer funka av sig självt så jag ska nog oxå ta en liten paus i så fall. Ja en rejäl höjning fick jag igår, vet dock inte om det betyder att jag har haft ÄL eller om det beror på något annat. Förra gången hade jag betydligt mer känningar av ägglossningen så det gör att jag tvivlar på att jag verkligen har ägglossat. Men har tid kl 13 hos gynekologen idag så då blir det VUL igen, ska bli spännande att se vad som har hänt sen i fredags. Det känns som att jag har något av följande scenarion att vänta:
    1. Hon hittar ingen stor äggblåsa vilket tyder på att jag redan har ägglossat
    2. Den äggblåsan som var 12 mm i fredags är över 16 mm så att jag kan få Ovitrelle
    3. Inget har hänt och jag får troligtvis ingen ÄL denna månad.
    Teoretiskt sätt borde det ju vara 66 % chans att jag går glad därifrån. Menmen, vi får se..

• icka76

Amorosa: Den har ju gått upp nu ju! Håller tummarna extra hårt. När ska du våga dig på ett test?

• Cornelia13

*Februari*
    18 Amorosa
    18-19 Treasures

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923

Längtar till våren!
  • Sagn

amorosa: Heja heja, åhh vad jag hoppas för din skull att det blir ett plus på stickan när du testar!

• Cornelia13

Ger er alla här en go och varm kram!! Jag vet att ni alla här kommer få er bebis på ett eller annat sätt så håll hoppet uppe (lätt för mig att säga, jag vet)

Längtar till våren!
  • Mammiztill2

AMOROSA, ser ju jätte fint ut!! håller alla tummar o tår

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4