• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Bumms

Hej tjejer!

Spännande kurvor att följa nu!

Jag är på väg till gyn för att titta om äggen växer som dom ska, är på 8:onde sprutdagen nu, sist hade jag 2 "färdiga" ägg samma tid, men nu har jag inte haft några känningar som jag hade då...men jag hoppas att det är dags för ovitirelle nu snart eftersom vi har 10 mil till min doktor, så det är ganska skönt att slippa åka ett par gånger i veckan!

Jag uppdaterar ikväll!

Kram kram

Milos Mamma
  • amorosa

Treasures: ja, om det vore så väl... Vågar inte hoppas, men visst ser det lovande ut än så länge. Spännande att se hur tempen ser ut imorgon.
    Att ditt prog värde var "lågt" spelar väl ingen roll. Huvudsaken är ju att du haft äl, eller hur?? Din kurva stiger ju finfint också! Några känningar av nåt?

sagn: verkar som äl är på gång! Äl-testar du? Håller tummarna för att det är dags snart!

bumms: hoppas allt gick bra hos gyn och att äggen var tillräckligt stora.

• Sagn

Treasures och amorosa: Ja, jag hoppas verkligen att det blir ÄL nu snart. Jag testar både med ÄL-stickor och försöker bedömma sekretet. Vet dock inte hur väl dessa metoder funkar för mig, jag tycker att det är svårt att bedömma sekretet, men idag var det genomskinligt och jag kunde få ca 4 cm långa trådar av det. ÄL-stickorna visar alltid ett mer eller mindre svagt streck, har försökt lära mig att läsa av styrkan på det och efter att ha varit väldigt svagt de senaste dagarna var det ganska starkt idag (dock inte lika starkt som kontrollstrecket). Och jag har börjat känna mig lite uppblåst i magen, precis som jag blev förra gången jag hade ÄL. Men det kanske bara är inbillning, kan man bli skengravid så kanske man även kan bli skenägglossad =) Håller tummarna för er tjejer!!

För att stilla mina funderingar på ÄL ringde jag och bokade en ny tid för VUL på onsdag. Om blåsan har växt till 16 mm då så borde jag få en Ovitrellespruta så att jag garanterat får ägglossning.

Bumms: Hur gick det idag? Bra hoppas jag!

• Treasures

Amorosa - Jag har verkligen ingen aning om hur det känns...fast jag tror förstås inte att det blivit nån bebis nu heller, har bara den känslan....just nu känns det mest rätt värdelöst faktiskt.

• utlandssvenskan

hejsan,

Det ser ju riktigt bra ut för er treasures och amorosa!

Treasures, jag hade 28 på en kur och 75 på en annan, men tog då dag 23 båda gångerna och hade nog ÄL olika dagar så jag tog olika länge efter ÄL. Så 31 är inte så dumt, det beror nog mest på vilken dag du testade. Över 17 säger min gyn., då har man haft ÄL.

Hoppas februari är månaden för oss...

• Bumms

Åhh vilka härliga kurvor, detta är ju bättre än en bra actionrulle! Väldigt spännande.

amorosa: Vilken A kurva, hoppas att det håller i sig!

Sagn: Måste väl vara ÄL hos dig nu, allt tyder ju på det iaf, håller mina tummar!

För mig gick det bra idag, hade en blåsa som var 14 mm, ska ta sprutor idag och i morgon, på onsdag morgon ska jag ta ovitirell och på torsdag ska jag insemineras!
    Nu jäklar ska det bara funka! I mars börjar mannen jobba borta och det gör att situationen blir väldigt mycket jobbigare att pricka ÄL.

Kram kram

Milos Mamma
  • amorosa

Nu är det kört... Väldigt nere just nu... Eftersom jag inte ska ha pergo nu, så lär det dröja till nästa äl... SKIT SKIT SKIT!!!

• Bumms

Amorosa: Vilken trist sänkning, men det är ju många här som haft en liten dimp där vid mensdags fast de vart gravida....hoppet är det sista som sviker!

Milos Mamma
  • Sagn

amorosa: Styrkekramar till dig! Men som Bumms säger, hoppet är det sista som sviker, även fast jag vet att det är fruktansvärt svårt att försöka tänka positivt i din situation =(

Är i lite samma sits som du, detta är min sista pergokur och jag ska ha 1 månads uppehåll innan jag forsätter mer sprutor. Eftersom jag inte vet om jag får ÄL av mig själv så känns det som en hel evighet tills nästa chans (i maj).Hur långt uppehåll ska du ha? Vad händer sen?

• amorosa

Jo, visst är det så att hoppet är det sista som sviker... Försöker tänka att det inte är helt kört förrän mensen kommer... Det känns också bättre nu än det gjorde i morse, då var jag nära tårarna...

Sagn: Jag vet inte riktigt hur långt uppehåll det blir. När vi träffade bm förra veckan sa hon att vi förmodligen fick ny tid för återbesök i månadsskiftet mars/april, så innan dess lär det ju inte hända nåt. Vet inte riktigt vad som händer sen. Det beror väl lite på hur resultatet av sambons spermaprov ser ut. Det får vi reda på då. Är det hos sambon problemet ligger, så finns det ju ingen anledning för mig att fortsätta med pergo. Isf får vi väl ta ställning där och då till vad nästa steg blir.

Vet inte riktigt vad statistiken är för par som har fertilitetsproblem. Men det känns så orättvist att det ska vara just vi bland släkt och vänner som har problem... Man kan ju inte låta bli att undra varför??? Varför kan inte vi ha lika lätt att bli gravida som många andra? Tänk alla de som slipper fundera över när de har äl, kolla sekret, ta temp och räkna dagarna till bim. De liksom bara kör på med sex lite då och då, och vips, så är de gravida! Och det märker de inte förrän nån vecka efter bim dessutom, för de har ingen koll! Så orättvist...

Usch, sorry för deprimerande och kräkigt inlägg...

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4