• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

Wow, nu ser det riktigt fint ut för dig, Treasures! Håller med icka, du har garanterat ett litet frö i magen! Hoppas hoppas!

Sagn: jag tror också att FF kommer att flytta fram din äl om din temp fortsätter höjas.

utlandssvenskan: ser fint ut för dig också!

bumms: verkar som det är äl på gång för dig?

Här har tempen dippat rejält idag, och har börjat få lite spottings...

• icka76

Amorosa: Jäkla mens . Ska du ta ny kur eller gå vidare till annan behandling?

• Sagn

Treasures och amorosa: Tack för era svar! Så skönt att kunna få råd i denna tråd (hehe rimmar ju tom=) ). Är ju fortfarande ganska ny med tempandet och har inte full koll på ÄL, ÄL-känningar etc. och då blir man lätt lite förvirrad. Jag får helt enkelt vänta och se vad som händer med tempen. De två tidigare omgångar som jag har tagit Ovitrelle har jag fått ÄL ca 36 timmar senare, om det blir samma denna gång så lär ÄL komma i natt så det blir till att sexa ikväll oxå.Hoppas maken orkar bara =) Blåsan lär ju vara helt gigantisk när den släpper om den inte redan har släppt med tanke på att den var 24 mm i går och Ovitrelle hjälper ju till så att den mognar ytterligare.

bumms: Hur va det nu, det var någon dag sen du tog Ovitrelle nu va? Gjorde du en inseminering?

• amorosa

icka76 skrev 2009-02-19 10:13:11 följande:

Amorosa: Jäkla mens . Ska du ta ny kur eller gå vidare till annan behandling?
    Nej, inte fler kurer planerade nu. Får vänta på mannens spermaprovsvar, innan vi vet hur vi går vidare (mars/april). Ska dock in på dag 3 i cykeln (blir väl på måndag, går ju inte på helgen) och ta blodprov för att kolla vitaliteten på mina äggstockar. Så nu blir det lång väntan på äl, eftersom jag har cykler på 50-70 dagar utan stimulering...
  • icka76

Amorosa: Varför ska det vara så jäkla svårt det här med bebis? Har han gjort spermaprov än? Det tar väl inte så lång tid att få svar på? Vi fick svar efer 2 veckor. Vet hur det är att vänta, känns som om det är det enda man gör nu förtiden. Kramar i massor till dig.

• amorosa

icka: det tar tydligen 1 månad att få svar. Han lämnade prov i fredags, men de kräver ett prov till om 2-3 veckor. Så vi får ju räkna 1 månad från det andra provet... Har hört innan att det har gått mycket fortare att få svar på andra platser i landet. T o m så fort som en vecka! Ibland bor man bara på fel plats helt enkelt...

• Sagn

amorosa: Ursäkta min okunskap, men vad innebär det att kolla vitaliteten på äggstockarna? Vad kan man får svar på?

Jag känner att jag gärna hade gjort lite mer tester för att se vad som kan vara fel, t.ex. har jag hört att man kan göra ett test för att se hur mannens spermier rör sig i kvinnans sekret och att man kan kolla hur hårda skalen på äggen är osv. Någon som gjort nåt sånt test eller som vet när det blir aktuellt att göra det?

• amorosa

Sagn: du behöver inte alls be om ursäkt. Man kollar tydligen på hur "gamla" äggstockarna är. De kan tydligen vara gamla fast man själv inte är det...?? Isf funkar de väl inte riktigt som det ska, antar jag. Jag fattar inte själv riktigt. Men det var bara ett blodprov iaf. Minns inte vad provet hette. Nåt på r tror jag... De där testerna du nämner har jag inte hört talas om...

• Treasures

icka76 - Tempen igår blev helt tokig då jag nästan inte sovit något alls på natten och legat med blöta handdukar och kalla vattenflaskor i sängen pga klådan...så den dischartade jag. Har inte haft några spottings idag...vet ej när jag ska våga testa, är så rädd för att bli besviken igen. Men min känsla är bra, även om jag inte känner nåt speciellt.

amorosa - Skit-mens, den skulle ju inte komma denna gång...

sagn - jag tror det är det här provet som amorosa har tagit:

FSH
    Follikelstimulerande hormon, kommer från hypofysen, påverkar äggblåsorna i äggstocken till tillväxt. Ger svar på äggstockarnas reservkapacitet. Kvinnor i klimakteriet har inga äggblåsor kvar vilket gör att hormonvärdet stiger.
    Provet ska tas i början av menscykeln. Värdet vid utredningen bör ligga under 10, om värdet är 11-12 tas ett kontrollprov men över 13 ses det som ett förhöjt värde.

Jag var och tog blodprov för att kolla lever och njurar idag om det är Metforminet jag fått kli av så det inte har blivit nåt knas med de med.  

Varför är det så svårt?
  • utlandssvenskan

*Februari*
    18 Amorosa
    18-19 Treasures
    25 Utlandssvenskan

*Mars*
    3-6 Sagn

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0