• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

Treasures: vad trist med minus. Men jag tror helt klart att du testade för tidigt. Du har ju fortfarande fin och hög temp!

För min del är det kört den här gången. Mensen kom som ett brev på posten igår. Jag har iofs inte tempat idag, men jag förstår inte riktigt varför tempen var så pass hög igår. Den borde varit lägre. Får se vad den är imorgon. Säkert låg då. Fick ny kallelse till utredning, den 9/2. Trist att det blev framflyttat. Men men...

Brawny: önskar en trevlig helg i kärlekens tecken! Varför står du förresten under "pausar"?

**Januari**

13 Fjällräven
    15-17 Treasures
    17 Bumms (Räknat på 31 dagars cykel)
    19-21 skytt81

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977

PAUSAR:
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4

• Cornelia13
    Treasure: Tråkigt med minus, men skönt samtidigt att det finns en plan, bara det gör mycket för psyket så man kan tänka på annat, kan ju behövas. Kram på dig!

Amorosa: Kram på dig med, vet hur drygt det är...
    Längtar till våren!
  • Treasures

Amorosa - Tråkigt att du fått mens, kommer du att ta Pergo denna gång med trots att utredningen närmar sig. Drygt att de flyttade fram den, men ni är snart där ska du se!

Cornelia & Brawny - Visst är det skönt att ha en plan....finns viss risk att jag kommer bli rätt rastlös ändå innan det är dag, men de har i 3 månaders garanti. Vi har i alla fall rätt fullt upp nu och fram till slutet av februari, husbygge, städning, packning och till sist flytt!
    Har varit duktig idag och packat ett par kartonger mad saker som man typ aldrig använder.

Varför är det så svårt?
  • onlyangelika

Hej tjejer!
    Har inte varit inne på länge. Blir så ibland, men det är alltid kul att se vad som hänt sen sist! Vill snart ha sällskap av er alla i gravidtråden!

Treasures: Fin kurva, kanske blir du som gör mej sällskap först?!

Kram till er allihop!

• Treasures

onlyangelika - Tyvärr har tempen börjat gå ner nu och jag har mensvärk och huvudvärk så tetet igår var nog helt rätt. Hur är det med dig då?

fjällräven - Fortfarande ingen mens! Och tempen är ju bra!

Varför är det så svårt?
  • amorosa

Treasures: ja, jag tar en tredje omgång pergo trots utredning. Har inte fått besked på annat, så jag antar att det är så det är tänkt.

Tiden vi fått för utredning är att träffa både bm och kurator. Har ni andra gjort det också? Vad kommer troligtvis att hända på det här första mötet?

• brawny

amorosa: trist att mensen kom, men skönt att ni har fått tid till utredning iaf. på vår första träff träffade vi bm som då gick igenom vilka prover och undersökningar som skulle göras. hon berättade också om de olika behandlingarna och innan vi gick så fick vi en tid hos dr för undersökning (vul för mig) och planering av behandling. vi skulle få komma till dr när proverna var klara. de tog blodprover på mig och mannen fick lämna spermaprov.

jag har lagt mig under pausar för att jag inte visste om jag ids tempa den här månaden. men det har visst blivit så i alla fall.

• Treasures

amorosa - vi fick efter ett telefonsamtal hem remisser för att jag skulle ta blodprover och min sambo lämna spermieprov. När de fått svaren på dessa fick vi tid hos sjuksköterskan som håller i och samordnar allt kring barnlöshetsutredningen. Där talade hon om våra provsvar och vilka behandlingar som skulle bli aktuella. Träffade ingen läkare där då jag varit hos gyn och gjort VUL ett par månader innan och de kunde se det i min journal. Det var frivilligt om vi ville träffa kurator eller ej, och vi valde att inte göra det då, men ibland tänker jag att det kanske vore bra att göra det.

Varför är det så svårt?
  • Minnie69

Trisst amorosa, såg ju så fint ut Kram.

• amorosa

Tack Minnie...

Vad är det för blodprov? Jag tog prog prov innan jag började med pergo, och nu har jag ju tagit prog prov efter båda pergo kurerna. Är det nåt annat värde de kollar? Ja, det är nog inte så dumt med kurator egentligen. Man har ju många tankar kring det hela... Kan kanske vara skönt att prata med någon utomstående om det.

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4