• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

bambi: trevligt att se dig igen! Men tråkiga besked. Hoppas verkligen det tar sig på nästa ivf...

vimsan: jag läser gärna din blogg också.

*Mars*
    11 pap78

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8
    Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Vimsan74: www.fertilityfriend.com/home/1ef5ed

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    + Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0

• pap78

Vimsan: Jag läser gärna din blogg också, om jag får=)

• Treasures

Tack för alla grattis, äntligen känns det som om man kan börja koppla av....

Bambi - Kul att se dig här igen, men jätte tråkigt att det inte fungerat med IVF för er ännu. Har du gjort "hela" försök båda gångeran eller fick ni tillbaka från frysen andra gången? Håller tummarna för att det ska bli tredje gången gillt nu!

Kram

• Sagn

Tack tjejer för allt stöd! Är hemkommen från spolningen nu och det gick bra. Det stack till lite när hon förde in katetern och när hon sprutade in vätskan spände det till och kände som mensvärk ungefär. Nu efteråt har jag bara känt lite molvärk. Det var fripassage så felet ligger inte där heller.. kanske har vi bara inte haft turen på vår sida än.

Nu ska jag vänta till dag 30, och om jag inte har fått någon temphöjning då börjar jag med provera. På dag 5 ska jag börja spruta och sen ska jag göra ett första VUL på dag 13. Hoppas att sprutor funkar bättre för mig, eller mest hoppas jag ju såklart på att jag aldrig behöver börja med dessa utan att jag blir spontant gravid i denna cykel, drömma kan man ju alltid göra =)

Nu ska jag ta tåget upp till Stockholm o hälsa på en kompis över helgen! Ska bli skönt att tänka på nåt annat än barnverkstad.

Ha en skön helg allihopa!

• icka76

Sagn: Härligt att det är över. Inget att oroa sig över eller hur det är som att gå till tandläkaren, man hetsar upp sig innan men... Ha det nu superbra i huvudstaden och njut av att allt var ok. Kram

• Bumms

Hej hej

Nu kommer jag med en fråga igen ;)

Min man börjar jobba borta 1 april och är borta en vecka i stöten, vilket gör att jag skulle behöva få mens runt den 1 april, så jag ska ju börja med provera för att få igång mensen, vilken dag tycker ni skulle passa med att börja med dem så mensen kommer i "rätt tid"?? Sen om det mot all förmodan skulle flytta in ett pyre denna månad, är det dumt att äta provera då eller har det någon betydelse??

Vad tror ni!?

Ja verkliga I-lands problem, men det är ju mina problems{#lang_emotions_wink}

Sköt om er!!

Kram kram

Milos Mamma
  • amorosa

bumms: jag har aldrig ätit provera, så vet inte hur de funkar och kan tyvärr inte hjälpa dig... Inga problem är väl för små eller för stora för den här tråden? Problem är till för att lösas ju! (Vet inget om cystor heller för den delen...)

sagn: skönt att höra att det inte var så farligt. Det blir kanske nåt jag får göra så småningom, så det är det ju bra att veta.

• icka76

Bumms: När jag ätit provera har jag ätit 10 tabletter sen har mensen kommit efter 4 dagar och hållt i sig i 9. Har hört olika ang. provera och graviditet, bäst att du ringer BM eller läkare och hör. Lycka till.

• bambi7

kul tjejer att "ses" igen!!

Icka: hejhej...ja det var ett tag sen, va händer hos er? snabb uppdatering...ja vi får hoppas att 3e gången gillt gäller....jag hejjar på er sålänge

amorosa; hej...tack för välkomnadet hur går det för er? nått nytt sen jag var iväg?

treasures; vänne, de e så kul att du har gått över till andra sidan ja vi har gjort 2 fulla försök, alltså färskförsök. har mått så dåligt vid varje behandling och fått på tok för många ägg, så jag sa att dennna gången skulle de ta från frysen så kroppen får vila...men det verkar som om det blir ett färskförsök till ändå....startar om en månad cirka. hur mår du själv?

och ni andra...hejja hejja hejja

• icka76

Bambi: Usch, stackare, det låter tufft. Jag väntar på första äl efter mitt ma, känns segt och frustrerande. Spolades förra veckan, hittade inga fel. Så jag hoppas att det stämmer det som sägs att man lättare blir gravid efter ma/skrapning och spolning. Har ju gått igenom allt det nu så nu borde det vara rena autobahn där inne för spermierna Håller alla tummar att det lyckas för er nästa gång och att du inte mår så dåligt då.

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4