• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • bambi7

men icka....va lessen jag är att det blev ma! hur långt gick du? kram
    ja har oxå hört att det ska gå mycket lättare efter spolning. kramkram

• Treasures

Bambi - Vad jobbigt det låter att du mår så dåligt av IVF-behandlingarna. Hoppas det ger resultat snart i alla fall.

Jag mår jätte bra! Är trött såklart men nästan inget illamående än i alla fall, har haft ett par attacker, men inte värre än att det hjälpt att dricka lite vatten och ta några djupa andetag. Är dock hungrig nästa hela tiden på dagen, på kvällen blir jag istället lite äckelmätt. Men det känns hur bra som helst!
    Det var de två sista trippelkurerna Pergotime som gav ÄL i normal tid och andra gången blev jag då dessutom gravid. De skickade remissen till IVF-kliniken och vi skulle göra ett sista pergoförsök medan vi väntade på att få komma dit. Men nu slipper vi ju förhoppningsvis det.

Kram

• icka76

Bambi: Jag gjorde ett VUL i v. 8 och då såg dom att det var tvillingar, gjorde ett nytt i v.11 och då hade de dött. Detta var i januari. Det har varit en tuff period både fysiskt och psykiskt, men nu mår jag bättre igen och ser fram emot nya försöka.

• amorosa

bambi: har inte fått äta fler pergokurer eftersom vi skulle avvakta svaren på spermaproverna. Fick svar i veckan nu att det var något nedsatt kvalitet på sperman. Vad det innebär vet vi inte... Återbesök 13/5... Långt till dess. Väntan och längtan fortsätter...

• bambi7

treasures; va härligt att det tog sig...se, skam den som ger sig. Jag e så glad för din skull och klart att det SKA gå bra. som de säger till oss helatiden. Sörj inte i förtid för de ahr du tid till om det nu skulle hända nått. Utan njut av stunden och de som du vet nu...de andra kan man isåfall ta då.....och de e så sant men så svårt att följa!

icka: men vännen, åhh förstår att det varit riktigt tufft! men så skönt att höra att du e på banan igen....och jag vet att du snart kommer att lyckas igen..och gå hela vägen! kram

• icka76

Bambi: Tack! Du kommer oxå att lyckas snart. Vi får hålla tummarna för varandra. Har du föresten provat akupunktur? Det kanske finns någon blockering i din kropp efter det som hänt dig som en akupunktör kan hjälpa dig att lösa upp. Ett förslag bara. Kramar i massor

• bambi7

tack snälla icka...jag har gått hos en akupunktör hela hösten och inför första försöket, men hoppade över det nu med det andra...ska nog gå nång gång nu med det 3e...kan ju inte skada att ta bort lite stress...tack för omtanken!!!

• Mammiztill2

Shit jag har ju glömt av att tempa.. (är idag söndag på dag 14!!!) får jag fortsätta hänga på här, även om jag denna månaden inte tog pergo?

sitter o funderar om jag ska försöka göra spolningen i "vaket tillstånd" än gå in och operaras.. varför kan inte gyn läkare göra detta och inte på gyn avdelningen?!

(sist jag spolades var under en operation)

• Treasures

Bambi - Du har så rätt i att vi ska njuta över det som är och som vi har nu och inte tänka -tänk om....Vi berättade för min familj i går och jag blev alldels skakig och de jätte glada så klart. Vi har ju inte sagt nåt alls om våra försök eller svårigheter innan, men vi sa som det var nu med... Mamma trodde att det var tokplanerat då hon tycker att jag är en sån som ska ha stenkoll på allt och då vi precis flyttat in i huset. Visst var det planerat, men sedan lääänge.

Jag har ju också gått på akupunktur en längre tid nu och har fortsatt även nu. Nu behandlar hon så att allt ska gå bra och så man ska få mindre gravbesvär. Och jag mår ju jätte bra, så det kanske fungerar. Tror absolut på att akupunktur är bra för dig med!

• icka76

Nu måste ni hjälpa mig att reda ut tempen. Jag har alla älsymtom, äggvite flytningarna, äl-ont, ömma bröstvårtor, öm vid sex MEN tempen ligger stadigt. Jag brukar få ömma bröstvårtor efter äl som ett tecken på att progesteronen stigit. Fattar ingenting. Får se i morgon om tempen dippar eller stiger.

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4