Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
Nån som vill fika?
eller kanske bara surra här,
Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D
Skriv en rad eller 2 :D
Kram kram
Nån som vill fika?
eller kanske bara surra här,
Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D
Skriv en rad eller 2 :D
Kram kram
Hej allihopa=)
Nu börjar våren komma=) jag och maken och sonen var och badade i går på hertsön=) det var jätte mysigt osså har vi varit och grillat=)
ganska roligt,dock är ju inte albiin någon höjdare på kött så han åt nestan bara bröd! som vanligt! kanske borde börja ta med nått annat han kan äta,veg biffar eller nå=)
Han äter i vanligafall nästan bara veg mat! varför? Vet inte =/ jag och pappan äter kött men albiin äter nästan bara veg mat så vi har börjat göra veg biffar och liknande så han får i sig lite mera...bönor och groddar lika så...Man har nästan fått börja tänka på vad han får i sig så att han får lite extra! för kött kastar han åt sidan=(
idag skall vi fira svärfar och äta massa gofika=)
vad har ni gjort då?
Idag tog jag o Johanna en promenad till Storheden från Karlsvik, det tar ca 40-50 min. Och sen buss hem. Så SKÖNT att gå den svängen ibland. Tycker om att ta promenader. Men det blir inte lika ofta/mycket nu som tidigare. Vet inte varför. För det är ju så skönt efteråt.
Klarisen: krya på er.
Hoppas alla andra mår bra. För vi mår fin fint. Trivs som fisken nu när det blir soliga och fina dar. Nästan så man har vårkänslor.
ja vi ska försöka bli friska igen, jag har hostat i en vecka tror jag. Jag hade ju behövt vara hemma ensam för att få vila och bli frisk men jag får passa på att blunda när Klara vill se film-tv
och på samma gång sprack mina glasögon mitt itu så nu ser jag inte den lilla texten när jag skriver och så får jag huvudverk och jag som har börjat läsa en bok på kvällen och den kan jag inte läsa nu
så jag har skickat dem till skåne där jag köpte dem, ja mamma tyckte jag behövde nya för snart 2år sedan så jag skaffade dem när jag var ner en gång........
men får nog tillbaka dem på onsdag
bejay
skönt att du är bra nu
när ska ni ha kalas?
det blev 9 av 11 barn som var i fikaåldern, ja två av dem var bebisar, två var lite äldre 9 och 11 år
men de hade kul och det räckte i vårat hus och då märktes det att det knappt räckte med plats fast vi har ganska stort hus
ja skönt med sol, fick ut Klara igår för att ta en promenad, hon fick sitta i vagnen och gnällde mest att hon ville hem så hon somnade i vagnen och sov nästan 3 tim då jag fick väcka henne
stackars liten så trött efter kalaset
vi har kalas på lördag än så länge vet jag inte hur många som kommer, men det är 19 barn och 19 vuxna som är bjudna, eller dom vuxna kan diffa lite, vet inte hur många som kommer både mamma och pappa så :)
ska bli riktigt skoj, fast jag vet att jag kommer ha en helt slutkörd tjej på lördag kväll.
eller rättare sagt tisdag kväll :D för på fredag kommer mina barndomsvänner och ska gratta henne, på lördag morgon kommer min mamma och papa och moster och mosters man, + barnkalas mellan 10-15 sen vet man inte om det kommer eftersläntrare :) söndag fyller hennes tremänning Tim 2 år(dom som vi låg samtidigt på BB med) sen kommer novas farmor och farfar på söndag sen kommer säkert ngn mer på söndag,
Måndag fyller hon år och säkerligen kommer väl ngn då oxå :D
så Tisdag får nog vi vila ut,
men tack och lov att min svärmor ska baka tårtorna och göra en ananaspaj som jag kan bjuda på sen blir det köpesbulla :P
nu har vi städat hela lägenheten då jag inte hinner det nå mer denna vecka. på onsdag börjar juh allvaret, om jag nu bara får räta ut armen, går inte riktigt som jag vill, den är som så stel ännu :( vill ju jobba ju......
vi har då inte varit så långt idag, kört nova till och från dagmamman bara sen har det varit att spela guitar hero coh städa :D
imorrn kanske jag går på en lång promenad när hon är hos dagmamman :D
vi höres imorgon :D kram kram
bejay
ja då kommer hon ha kalas
men nog ska hon tycka det är kul....
Klara blev helt slut efterråt men somnade inte, den kvällen somnade hon faktiskt sent, hade nog ingen ro i kroppen att ta det lugnt
vi hade ju inga släktingar här eller andra barndomsvänner så det var bara då på lördan 13-16
men detta året såg man att hon lekte mer med kompisarna och de fick låna hennes saker
sen hade vi gjort om lilla rummet där vi annars har en liten tv och inte så mkt mera till lekrum och i hennes rum tog vi ut hennes lilla bord så att de kunde sitta på golvet och leka, bygga med lego mm
solen skiner ska få med K ut efter lunch, hon får sitta i vagnen och så ska vi gå till coop, borde storhandla men det går inte när jag inte har bilen och henne med, så det blir mjölk och nått mer som är bråttom med
så får hoppas att det inte blir allt för tjurigt när hon ska ta på sig för hon går ju jämt naken
på kalaset hade faktiskt Klara på sig klänning, hon valde själv och blev helrandig, man lägger fram förslag på vad jag tycker men det duger inte för den lilla damen inte
sen när de alla hade gått tog hon genast av sig alla kläderna
ja varför bryta en tradition
ja jag gick inte ut, har så ont i skallen och öronen smärtar när jag böjer mig ner och Klara somnade på soffan vid 12.2o
sover fortfarande så ja kan inte väcka henne, hon bara sover vidare, ja jag sitter ju vid datorn förståssg m
borde väl lägga den åt sidan, det blir svårt att få henne i säng ikväll i tid, det har det varit flera dagar nu, hon har börjat krångla och så krånglar magen så hon måste försöka bajsa i en timme ca
så ska det väl inte vara........ska prova lägga katrinplommonpure i vällingen det har vi provat i höstas
det där med maten bimbomika, Klara äter inte i heller kött, fisk eller kyckling, ja hon gillar falukorv och köttkorv så det är det enda kött hon får i sig, ja ibland kan en köttbulle åka ner
har inte prova veg.mat men när hon ser kött, fisk och kyckling så går hon från bordet eller säger att det tycker jag inte om, eller så blir hon olycklig och får utbrott oh vill ha makaroner istället
och gör man pasta utan att säga ngt så är det inte alltid det passar, det gäller att veta hur hon tänker och hur ska man kunna veta vad hon tänker
ojoj nu skrev jag mkt igen!
ja vi har tagit upp det med albiins dietist och hon tyckte att vi skulle börja ge honom veg mat så han får i sig så mycket näring som möjlig,proteinet osv...men att vi även skall stoppa en korv bit eller liknande på honoms talldrik så han kanske lär sig att äte kött...på dagis säger dom att han äter ibland kött och det är ju bra=) kanske vanligt att små inte äter kött=)
Idag är det uppvärmt bad på hertzöns badhus mellan 12-16 =)
Någon som skall dit?
...Alltså lilla bassängen är uppvärmd =D
Skall dit om inget sätter hinder för det =)
Har lite problem med min lön denna månad så jag skall prata med chefen och om det vill sig illa så går jag vidare med det hela!
Väntar nu på löne specen och hoppas allt stämmer..men enligt mina beräkningar inte..därför kan jag inte säga bu eller bää fören jag har sett den!
Men mitt mål är iallfall badhuset!
Har nu så ont i ryggen sen några dagar tillbaka, känns som det är fogarna som spökar. Fast jag inte är gravid. Men hade jobbig foglossning när jag väntade Johanna. Så nu ska jag till sjukgymnast nästa vecka och se om han kan hjälpa mig. Kan knappt gå ordentligt emellanåt, inte så kul. Och så har man tösen som vill upp i famnen och bäras ibland och så upp ur/ner i sängen, i och ur vagnen m.m. Fast nu är hon på dagis i alla fall idag och imorgon denna v, skönt. Får ta det lite lugnt medans hon är där.
Måste få klaga lite, hihi.
men annars så är det bara fint. Solen skiner och fint väder. Då känns det lite bättre i alla fall.